Skip to main content

Altijd klant geweest bij Telfort, nu overgenomen door KPN.

Nu van plan om mijn internet abbo van wel € 35 euro van Telfort om te zetten naar een kpn hussel abbo wat € 70 gaat kosten. 

Nu is er een aanbieding momenteel kpn + internet voor € 35, bel je naar de klanten service met de vraag of wij ook van deze aanbieding gebruik kunnen maken, wordt er geantwoord met nee dat is alleen voor nieuwe klanten.

sorry maar dan is mijn antwoord “Hallo, wij hebben niet gekozen voor een overname, ook is er geen aanbieding aan ons gegeven om een mooie overstap te maken.”

Tja helaas werkt het zo wordt er geantwoord door de medewerker van de klanten service, want jullie krijgen al korting. 

En waarom krijgen wij korting omdat KPN de pakketten sowieso al duurder heeft dan Telfort.  ( hier kan ik niks aan doen lijkt mij ?? )

De korting die we krijgen is € 5, Mijn abbo van Telfort was  € 35 incl btw (december 2019 laatste abbo verlening gekregen ) , nu betaal ik aan KPN € 35.75 incl btw.

Waar zit die korting nu dan in?

Is er dan echt geen stukje klanten service mogelijk om iemand de aanbieding te geven  die van een Telfort goedkoop abbo wilt overstappen naar een KPN Hussel duurder abbo ?

Maar je bent toch geen nieuwe klant?

telfort is dus alleen overgenomen.


Maar je bent toch geen nieuwe klant?

telfort is dus alleen overgenomen.

Nou dat vind ik dus ook, en dan wil ik meer kosten gaan afnemen en is er nog niks mogelijk


Hallo @Birgit87 , als je inlogt in MijnKPN, kiest bij producten voor THUIS en gaat dan naar de rubriek links onderaan ‘abonnement wijzigen’ kun je precies zien wat er voor jou mogelijk is tegen welke prijs, mits je contractvrij bent natuurlijk, anders gaat het feest niet door.

 


Hallo Jan

Ja idd daar kan ik wijzigen wat ik wil, maar aanspraak maken op een aanbieding van kpn gaat niet. Ik zou graag de aanbieding 6 maanden tv en internet voor 35 euro willen pakken maar omdat telfort is over genomen door kpn waar ik zelf niet voor gekozen heb kan ik de aanbieding niet als nieuwe klant kiezen.


Is er een reden dat u een Hussel abonnement wilt? Anders kunt u beter niets doen. Wat u nu heeft krijgt u waarschijnlijk nooit meer. Bestaande klanten krijgen geen korting.


Feitelijk is er al een voordeel doordat u tegen Telfort tarief gebruik kunt maken van Kpn dienstverlening. KPN klanten betalen hier doorgaans meer voor.


Is er een reden dat u een Hussel abonnement wilt? Anders kunt u beter niets doen. Wat u nu heeft krijgt u waarschijnlijk nooit meer. Bestaande klanten krijgen geen korting.

We willen ook tv van kpn afnemen waardoor we dan uitkomen op een hussel abonnement.


Feitelijk is er al een voordeel doordat u tegen Telfort tarief gebruik kunt maken van Kpn dienstverlening. KPN klanten betalen hier doorgaans meer voor.

Als je het zo bekijkt klopt dat idd, maar ik heb er niet voor gekozen dat telfort werd overgenomen door kpn. Er is ook niet vanuit kpn gecommuniceerd over de diensten die vanuit kpn worden gegeven, feitelijk had ik geen keuze en werd dit beslist.


Hallo @Birgit87 , als je inlogt in MijnKPN, bij rubriek producten voor THUIS kiest en dan klikt op extra opties wijzigen of toevoegen] dan klikt op televisie], kun je daar geen tv toevoegen? Zo nee, dat moet je echt je abo aanpassen naar een pakket inclusief TV.

Als TFT-klant wordt je beschouwd als bestaande klant en heb je geen recht op kortingen en/of cadeaus. Zo simpel is het.

Het enigste voordeel dat je hebt als je overstapt naar het ‘echte’ KPN je géén aansluitkosten van €25 hoeft te betalen, dat moeten nieuwe klanten wèl.

 


Hallo @Birgit87 , als je inlogt in MijnKPN, bij rubriek producten voor THUIS kiest en dan klikt op pextra opties wijzigen of toevoegen] dan klikt op ptelevisie], kun je daar geen tv toevoegen? Zo nee, dat moet je echt je abo aanpassen naar een pakket inclusief TV.

Als TFT-klant wordt je beschouwd als bestaande klant en heb je geen recht op kortingen en/of cadeaus. Zo simpel is het.

Het enigste voordeel dat je hebt als je overstapt naar het ‘echte’ KPN je géén aansluitkosten van €25 hoeft te betalen, dat moeten nieuwe klanten wèl.

 

Ik vind het een vrij simpele oplossing vanuit kpn om zo te redeneren.

Er had vanuit kpn na mijn idee best een aanbieding gegeven te kunnen worden aan de mensen van telfort. 5 euro korting op je lopende abonnement of een nieuw kpn abonnement gezien worden als een nieuwe klant. Er is geen keuze gegeven door kpn. Die 25 euro aansluit kosten botst toch niet tegen op een aanbieding van bijvoorbeeld tv en internet voor 35 euro voor 6 maanden.


Hallo @Birgit87 don't shoot the messenger, het is nu eenmaal KPN-beleid, als je je daarme niet kunt verenigen heb je de vrijheid om over te stappen naar een andere provider.

Heb je trouwens KPN al gebeld voor een verlengingsaanbod? Dat helpt ook wel eens.

Bij mij lukte het bij TFT altijd wel.

Succes.


Feitelijk is er al een voordeel doordat u tegen Telfort tarief gebruik kunt maken van Kpn dienstverlening. KPN klanten betalen hier doorgaans meer voor.

Als je het zo bekijkt klopt dat idd, maar ik heb er niet voor gekozen dat telfort werd overgenomen door kpn. Er is ook niet vanuit kpn gecommuniceerd over de diensten die vanuit kpn worden gegeven, feitelijk had ik geen keuze en werd dit beslist.

Klopt misschien wel. Maar dat geeft u nu geen recht op korting. Er is u niets afgenomen, u bent niet benadeeld ofzo. U kunt nu geen tv van telfort meer nemen nee. Maar dat kan ik ook niet. Dat kan niemand meer.


Hallo Jan

Ja idd daar kan ik wijzigen wat ik wil, maar aanspraak maken op een aanbieding van kpn gaat niet. Ik zou graag de aanbieding 6 maanden tv en internet voor 35 euro willen pakken maar omdat telfort is over genomen door kpn waar ik zelf niet voor gekozen heb kan ik de aanbieding niet als nieuwe klant kiezen.

Maar hoe word je nu benadeelt dan door de overname van KPN?

Je hebt nog gewoon je oude abo maar je zit op een veel stabieler netwerk met betere ondersteuning.

 

Als je graag een welkomstactie wil (zoals je die ook bij telfort hebt gehad) dan moet je gewoon naar een andere provider dan KPN overstappen.

 

Ik ben ook langer dan een jaar lid. ik kan nu ook vrij overstappen naar een andere provider en de korting pakken. Ik doe het niet….Ik heb sinds ik bij kpn zit de meest stabiele snelle verbinding, zelfs nu door corona netwerk veel meer belast word (ik heb altijd 500+/500+ op mijn lijn).

 


Hoi @Birgit87! Welkom op ons forum.
Veel vragen zijn al beantwoord zie ik, mocht je nog meer vragen hebben, zou je dan je profiel even kunnen aanvullen met je gegevens zodat ik of een collega moderator met je mee kan kijken?