Skip to main content

Sinds een uur of 10 heb ik opeens een hele lage uploadsnelheid.

of beter gezegd geen (snelheid van 0,09 Mbps).

een tijdje geleden gebeurde dit ook, dit was tegelijkertijd met de storing bij het terugkijken op de tv. dacht dus dat het daar en de dag na de storing had ik weer de gewone uploadsnelheid.

Is er weer een storing of is er iets anders aan de hand?


-Ping en downloadsnelheid zijn wel normaal

-normaal gesproken is mijn uploadsnelheid gelijk aan mijn downloadsnelheid

-Dit is zowel bekabeld als via de wifi

-Heb de experia v10 opnieuw opgestart en terug gezet naar fabrieksinstellingen (heeft niks uitgemaakt)

-Ik heb alle apparaten gecontroleerd en los gehad van het netwerk, weet dus zeker dat er niet ergens via mallware o.i.d een probleem is.

-Storing doet zich voor in Wapenveld

- op het modem staat de (oude) software versie: V1.01.01T01.9 dit komt doordat ik eerst via Telfort klant was.

 

Had toevallig nog een ander V10 liggen, deze omgewisseld en het probleem blijft bestaan. Het ligt dus niet aan het modem.


Vanochtend een tijdje een upload snelheid gehad van 2,5 Mbps en de downloadsnelheid was lager dan normaal. Ik heb nu helemaal geen internet meer en krijg in mijn browser de melding “Uw breedband IP connectie werkt niet"


Afgelopen dag heeft de downloadsnelheid gevarieerd van bijna normaal tot niks. De upload snelheid blijft wel constant op 0 staan


Dat klinkt allemaal niet best. Heb je glasvezel of koper?


Dat klinkt allemaal niet best. Heb je glasvezel of koper?


Glasvezel.

 

Net telefonisch contact gehad met de klantenservice.

Er werd gevraagd de wifi manager uit te voeren Om vanuit daar een monteur te kunnen regelen. Alleen door de slechte verbinding is dit niet mogelijk.


Je hebt bekabeld en via Wi-Fi toch problemen?? Wil je alle randapparatuur losmaken van de v10 en de v10 loskoppelen van het glasvezelkastje.  Dan het glasvezelkastje 2 minuten de stroom halen en dan de v10 resetten en dan met een bekabeld of laptop meten op www.speedtest.net


Je hebt bekabeld en via Wi-Fi toch problemen?? Wil je alle randapparatuur losmaken van de v10 en de v10 loskoppelen van het glasvezelkastje.  Dan het glasvezelkastje 2 minuten de stroom halen en dan de v10 resetten en dan met een bekabeld of laptop meten op www.speedtest.net


Dit heb ik al geprobeerd ook in andere volgordes en met andere apparaten.

Heb het op jou verzoek nog maar een keer gedaan. Heeft geen effect, de verbinding blijft slecht en heeft dezelfde parameters voor en na de reset van het glasvezel kastje en het modem.

Met parameters bedoel ik op het moment geen internet verbinding.

(Speedtest gebruik ik sowieso, staat al standaard op mijn computer en mobiel)


Ik kan trouwens zonder problemen inloggen in het modem. (Zonder vertraging) dus de directe verbinding tussen computer en modem is gewoon aanwezig.


Dan zal er een medewerker aan te pas moeten komen. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Een andere optie is bellen 0800-0402. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal. Maar vanwege corona zijn er veel minder mensen dus je moet geduld en geluk hebben.


Hoi @Kars Keizer . Ik zie dat er gisteren nog contact is geweest maar ik kan niet echt wijs worden uit de gespreksnotitie. Is jouw probleem nu opgelost?


Hoi @Kars Keizer . Ik zie dat er gisteren nog contact is geweest maar ik kan niet echt wijs worden uit de gespreksnotitie. Is jouw probleem nu opgelost?


Het probleem is een soort van opgelost, het had waarschijnlijk te maken met overstappen. vanaf 4 januari gaat mijn nieuwe contract in bij jullie, hopelijk wordt dan alles opgelost door de nieuwe start. het exacte probleem is nog niet duidelijk.
tot die tijd heb ik nu een noodpakket.

om wat meer in de diepte te treden:
de monteur heeft een monteurs reset gedaan op het modem en de NT unit vernieuwd dit heeft het probleem niet verholpen. een reset vanuit jullie was niet mogelijk door een andere aanbieder die al in het systeem zat. deze is er nu uitgehaald dus dit zou misschien nu wel mogelijk zijn.

Ook speelt er nog mee dat ik vanuit Telfort naar KPN ben gegaan. hierdoor is er ook wat aan de hand met de VLAN. er bestaat dus ook een kans dat wanneer mijn KPN abonnement op 4 januari ingaat ik problemen krijg met mijn Telfort modem.

(is het mogelijk alvast een nieuw modem toegezonden te krijgen?)

Het einde is in dus zicht en tot die tijd is er een oplossing.

PS. dat noodpakket is hartstikke fijn maar wel lastig als je een computer zonder wifi hebt. Ik gebruik nu mijn telefoon als tethering via de usb.

 


Wat een ingewikkeld gedoe. :-(

Ik heb goede hoop dat die v10 (al dan niet met een nieuwe monteursreset) gaat werken met jouw nieuwe verbinding. Zo niet, kan ik vrij snel een nieuwe experiabox bij jou krijgen. 


Wat een ingewikkeld gedoe. :-(

Ik heb goede hoop dat die v10 (al dan niet met een nieuwe monteursreset) gaat werken met jouw nieuwe verbinding. Zo niet, kan ik vrij snel een nieuwe experiabox bij jou krijgen. 

Vanochtend bericht  gekregen dat het nieuwe abonnement is ingegaan en dat aansluiting mogelijk is.
NT kastje opnieuw opgestart en modem gereset maar ik heb geen internet.
service en internet lampje branden rood/oranje en op de NT knippert het glasvezel lampje af en toe i.p.v. constant zoals ik gewend ben.

Er is dus wel wat veranderd maar heb dus nog steeds geen internet.


Jammer dat de monteurs reset ook niet lijkt te helpen. Ik heb je een nieuwe experiabox gestuurd. Laat je weten of het daarmee werkt?


Vanmiddag nieuwe modem geinstaleerd, probleem blijft bestaan.
Heb dus nu al een paar dagen geen internet service en internet blijven rood en oranje.
en in de browser krijg ik de melding “uw breedband IP connectie werkt niet”

Ik ben nu wel de melding kwijt dat ik een Telfort modem heb.

het vervangende modem is weer een v10 i.p.v. de 12.


Ik zie dat je ook gebeld hebt maar mijn collega's hebben niet gelogd wat er besproken is.

Ik wil geen dubbele handelingen doen. Wat is er precies besproken? 


Ik zie dat je ook gebeld hebt maar mijn collega's hebben niet gelogd wat er besproken is.

Ik wil geen dubbele handelingen doen. Wat is er precies besproken? 


Dat er nog geen log was kan kloppen, ik was nog in gesprek.
Ik dacht ik bel gewoon alvast, ik ben namelijk vanuit huis aan het werk en via dat noodpakket werken is niet alles. maar jij bent dus ook alweer online.

Het blijkt dat de overstapdatum van 4 januari niet gehaald is en is verplaatst naar de 7e. dus als het goed is zal er morgen in de loop van de dag een signaal binnen moeten komen.

zoals ik zie klopt het ook dat er op het moment gewoon nog niks binnenkomt. als ik het modem opstart gaat eerst internet groen branden, daarna wireless groen, en Internet blijft rood branden. dit betekent als ik het goed begrijp dat het modem wel is opgestart maar dat er geen signaal binnenkomt om de software binnen te halen voor het abonnement. Internet blijft dan een half uurtje rood branden en daarna gaat service op oranje waarmee het modem aangeeft dat het niet gelukt is.
een monteurs reset is hierdoor ook niet mogelijk/de oplossing omdat de software en gegevens van KPN gewoonweg niet gevonden kan worden


Dan zullen we morgen moeten afwachten. Heb je ook particuliere mobiele nummers van KPN? Zo ja, zet ze in je profiel en geef mij een seintje. Dan zet ik daar een gratis weekbundel van 100Gb op.


Dan zullen we morgen moeten afwachten. Heb je ook particuliere mobiele nummers van KPN? Zo ja, zet ze in je profiel en geef mij een seintje. Dan zet ik daar een gratis weekbundel van 100Gb op.

Morgen zal ik laten weten of het gelukt is.

Ik heb mijn abonnement bij Simyo, daar kun je vast niks mee. En die 100 GB is ook niet echt nodig aangezien ik een noodpakket heb ontvangen waar ik nu gebruik van maak.


Na vandaag nog steeds geen internet. Ik heb vandaag wel af en toe alle lampjes op het modem op groen gezien maar dat hield maar een paar minuten vol. Voor de rest is er niks veranderd


Net weer gebeld. de aansluitdatum was weer veranderd naar 11 dec.
Er komt een dinsdag een monteur langs die waarschijnlijk een schakelaar om moet zetten in de wijkkast.

Hopelijk hebben we dan eindelijk weer (fatsoenlijk) internet en tv.

Wel jammer zo, ik heb afgezien van een overstap naar een andere provider omdat KPN mij een goede service beloofde en dat er binnen 24 uur een monteur zou zijn. maar de problemen duren nu al een tijdje en een monteur kan dus pas over 4 dagen langskomen


Tja, dit is een behoorlijk vervelende geschiedenis aan het worden, zo.  Ik hoop oprecht dat die monteur het volgende week voor jou kan fiksen.


vanochtend zou de monteur tussen 8 en 10 langskomen. dit is niet gebeurd.
na een paar keer gebeld te hebben (zou worden terugbellen wat niet gebeurd is en ik werd een keer na 10 min. in de wacht er uit gegooid) is er een nieuwe afspraak gemaakt voor morgenochtend.
Hopen dat er dan wel een monteur langskomt en dat hij het probleem dan ook kan oplossen.


@Kars Keizer Leuk je even gesproken te hebben. 

Aangezien ik die monteur waarover de collega's spreken nergens in de systemen terug kan vinden ben ik eigenwijs geweest en heb zelf een storingsmonteur voor je aangestuurd.

Het kan dus zijn dat er morgenvroeg 2 monteurs op de stoep staan. Dat is mijn verantwoording :-)

Laat je weten hoe het afloopt?


De service monteur is langs geweest, en het is opgelost.
de opmerking/ oplossing volgens de monteursbon:
“Poortwissel uitgevoerd en vla s gelokt alle diensten werken weer met de juiste snelheid”
dit was het laatste puzzelstukje.

Installatie monteur niks van gehoord. de service monteur had ook geen melding gekregen. @Erwin_ bedankt voor het regelen van de "2e” monteur.

Alles werkt dus weer zoals het hoort.