Skip to main content

Afgelopen weekend heb ik online een abonnement voor KPN Thuis besteld met overstapservice vanuit XS4ALL. Vandaag mail gehad van KPN dat de overstapservice niet mogelijk is met de volgende reden:

 

In de bevestiging hebben wij aangegeven welke contracten wij voor u gaan opzeggen. Wij hebben uw huidige aanbieder(s) benaderd om deze contracten te beëindigen. Wij hebben bericht ontvangen van uw huidige aanbieder(s) dat er al een verzoek tot opheffing van uw contract(en) was opgegeven. Dit betekent dat u helaas geen gebruik kunt maken van onze Overstapservice.

 

Dit is heel bijzonder aangezien ik niet zelf bij XS4ALL mijn abonnement heb opgezegd. Vervolgens heb ik 3-4 uur aan de lijn gezeten met, echt waar, 10 klantenservice medewerkers van XS4ALL en KPN om te kijken wat er niet goed gaat. Ik werd alleen maar verwezen naar de andere provider, niemand heeft mij echt kunnen helpen. Enige informatie waar ik iets aan had was XS4ALL die aangaf dat KPN wel heeft aangegeven dat ik wil overstappen en dat zij daarom middels de overstapservice het abonnement zullen beëindigen en ze gaven ook een beëindigingsdatum aan. Vervolgens heb ik KPN gebeld, de helft van de medewerkers kan mijn gegevens niet eens terugvinden in meerdere 'systemen'. De KPN medewerkers die het wel terug hadden kunnen vinden gaven aan dat KPN pas internet zal gaan leveren op een datum 5 dagen later dan de beëindigingsdatum wat XS4ALL aan mij had verteld. Heel gek aangezien KPN zelf de beëindiging bij XS4ALL in gang heeft gezet? Het is geen optie om 5 dagen geen internet te hebben, omdat ik voornamelijk vanuit huis moet werken. Bovendien is het ook heel erg vreemd dat er door KPN een monteur afspraak is gemaakt 5 dagen eerder dan de datum wanneer ik bij KPN aangesloten wordt. Wat komt de monteur precies doen? Alles aansluiten en dan aangeven dat het niet lukt, omdat ik geen internet heb? Ook heel raar dat er een monteur afspraak is gemaakt, zonder dat ik heb een voorkeursdatum heb kunnen opgeven.

 

Al met al, zeer slechte service van KPN en van XS4ALL, wat uiteindelijk ook weer onder KPN valt. Telefonisch kon niemand mij helpen, vandaar dat ik het op dit Forum probeer. Ik kan namelijk ook geen klantenservice email adres terugvinden om dit te bespreken.

Je zit hier goed. Een medewerker gaat hier vast op reageren en dat is doorgaans binnen 48 uur.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Je zit hier goed. Een medewerker gaat hier vast op reageren en dat is doorgaans binnen 48 uur.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Dank je @Joep1965. Ik heb inmiddels mijn profiel voor zover ik kon ingevuld, nu is het afwachten.


@Saghari Dit probleem is elders in dit forum ook al aan de orde gekomen.

De melding dat er al een verzoek tot opheffing bij KPN was binnengekomen blijkt een fout in het systeem van XS4ALL te zijn. Het verzoek tot opheffing van het contract blijkt namelijk wel goed bij XS4ALL binnen te komen, alleen wordt de Overstapservice niet goed verwerkt. Het kan daarom geen kwaad om ook aan XS4ALL te laten weten dat je wilt overstappen naar KPN, en per welke datum. De verwerking van de overstap van XS4ALL naar KPN verloopt daarna in ieder geval wel goed, en op de juiste datum. Dat wordt ook per e-mail bevestigd door KPN, en per post door XS4ALL.

Piet.


@Saghari Dit probleem is elders in dit forum ook al aan de orde gekomen.

De melding dat er al een verzoek tot opheffing bij KPN was binnengekomen blijkt een fout in het systeem van XS4ALL te zijn. Het verzoek tot opheffing van het contract blijkt namelijk wel goed bij XS4ALL binnen te komen, alleen wordt de Overstapservice niet goed verwerkt. Het kan daarom geen kwaad om ook aan XS4ALL te laten weten dat je wilt overstappen naar KPN, en per welke datum. De verwerking van de overstap van XS4ALL naar KPN verloopt daarna in ieder geval wel goed, en op de juiste datum. Dat wordt ook per e-mail bevestigd door KPN, en per post door XS4ALL.

Piet.

@P.J.M. van der Vooren Ik heb inderdaad soortgelijke problemen in eerdere forum berichten gezien, alleen was er over het algemeen geen verloop aangegeven. Vandaar besloten een nieuwe topic aan te maken.

XS4ALL is op de hoogte dat ik zal overstappen naar KPN, ze hebben zelfs een datum vastgesteld wanneer mijn contract bij ze stopt. Deze datum komt alleen niet overeen met de datum wat KPN aangeeft, terwijl KPN juist degene is die in eerste instantie de datum voor de overstap heeft aangegeven bij XS4ALL. Over het algemeen ondervind ik meer problemen en onduidelijkheid bij KPN dan bij XS4ALL, bij laatstgenoemde kunnen ze namelijk alle informatie aangeven. Het is voor mij geheel onduidelijk waarom KPN aangeeft dat zij 5 dagen nadat XS4ALL het abonnement zal stopzetten pas internet zullen gaan activeren. KPN is degene geweest die de stopdatum bij XS4ALL heeft geïnitieerd, dan lijkt het mij ook logisch dat zij op de hoogte moeten zijn per welke datum ik over moet. Verder ook onlogisch dat de monteur afspraak is gemaakt op de dag dat mijn abonnement bij XS4ALL stopt als KPN aangeeft dat mijn internet abonnement pas 5 dagen later op actief zal worden gezet. Monteur lijkt te komen voor een niet aangesloten internet verbinding.

Misschien moet ik even afwachten? Ik durf het niet te zeggen.


@Saghari Ik denk dat een moderator van dit KPN-forum je wel verder kan helpen. Wacht dat even af.

Piet.


@Saghari Ik denk dat een moderator van dit KPN-forum je wel verder kan helpen. Wacht dat even af.

Piet.

@P.J.M. van der Vooren Dank voor je hulp en advies, ik zal inderdaad even afwachten.


@Saghari Daar ben ik dan, een moderator van KPN. Zoals ik het verhaal zo lees, zou ik ook adviseren om de opzegging via XS4ALL te verschuiven naar de aansluitdatum van KPN of een paar dagen later. Dan heb je in ieder geval een werkende verbinding. De dubbele abonnementskosten moeten we maar wat op verzinnen:wink:. De plandatum van de monteur is de 20e en de wensdatum ligt op de 25e. Goed nieuws, de monteur kan het signaal activeren/opleveren. De wensdatum komt gewoon te vervallen en vanaf de 20e heb je diensten van ons. Als de datum dat de monteur langskomt niet uitkomt, dan kunnen we deze nog verschuiven. Laat je het weten als ik iets voor je kan betekenen? 


@Saghari Daar ben ik dan, een moderator van KPN. Zoals ik het verhaal zo lees, zou ik ook adviseren om de opzegging via XS4ALL te verschuiven naar de aansluitdatum van KPN of een paar dagen later. Dan heb je in ieder geval een werkende verbinding. De dubbele abonnementskosten moeten we maar wat op verzinnen:wink:. De plandatum van de monteur is de 20e en de wensdatum ligt op de 25e. Goed nieuws, de monteur kan het signaal activeren/opleveren. De wensdatum komt gewoon te vervallen en vanaf de 20e heb je diensten van ons. Als de datum dat de monteur langskomt niet uitkomt, dan kunnen we deze nog verschuiven. Laat je het weten als ik iets voor je kan betekenen? 

@Lisa Super, vind het heel fijn dat de monteur meteen de verbinding kan activeren! Ik zal bij XS4ALL ook meteen navragen of ik stopdatum iets kan verschuiven naar later. De dubbele abonnementskosten is niet zozeer het probleem, zonder internet zitten wel aangezien ik vanuit huis werk met de huidige Corona maatregelen. Ik schat de kans groot in dat dit na 20 mei niet zal veranderen…

Als er nog iets is, zal ik weer contact opnemen, dank!


@Saghari Goed om te horen! Begrijpen we volkomen, dat je niet zonder wifi wilt komen te zitten. Wij zijn immers ook thuis afhankelijk van onze wifi! :blush:

Geef maar een gil, als we iets kunnen betekenen.


Reageer