Ik heb vandaag mijn installatiepakket ontvangen maar daar zit geen PON bij, nou zit er wel al één op de glasvezelaansluiting maar die heb ik van mijn oude provider Youfone.
krijg ik geen nieuwe PON? Of kan ik de oude gewoon laten zitten en gebruiken met het KPN abo?
Bladzijde 1 / 1
Hoi @Tallguy
Welkom op de community van KPN.
Youfone is inmiddels een 100% dochteronderneming van KPN geworden, en werkt dus nauw samen met moederbedrijf KPN. Uiteraard houdt Youfone zijn eigen hoofdkantoor en klantenservice.
De kans is daarom groot, dat je de huidige PON aansluiting gewoon kunt blijven gebruiken, en dat deze niet vervangen hoeft te worden. Sluit de PON met een UTP kabel (internet kabel) aan op het KPN modem (Box 12), en sluit het modem vervolgens aan op het stroom.
Als het goed is zou je na het opstarten van het modem, gewoon gebruik kunnen maken van het internet van KPN, dit kun je checken als alle lampjes groen branden, waaronder bij het wereldbolletje.
Laat even weten, of alles is gelukt en het ook werkt.
Een PON kun je niet zelf installeren @Tallguy , bedoel je niet een XGS-PON?
De oude (XGS)-PON zal niet gaan werken, het serienummer van je nieuwe (XGS)PON is aan jouw account gekoppeld, zodat je op de afgesproken datum internet krijgt.
Lukt het niet zelf dan om een gratis installatiemonteur vragen.
Plaats anders eens een foto van je huidige situatie s.v.p.
@Michel.uit.Arnhem
Dank je voor het vlotte antwoord, zo’n idee heb/had ik ook wel, ik vind het alleen wat karig van KPN dat ze dat er dan niet even bij vermelden, ik had van tevoren nog gezocht naar wat er bij het installatiepakket zou moeten zitten en daar stond de PON gewoon bij vermeld.
Nou ben ik gelukkig niet van gister dus had al een aanname gedaan dat het wellicht zo is als jij en ik vermoeden.
Aansluiting gaat pas op 1 Oktober over dus vandaar mijn vraag nu al, je kunt maar voorbereid zijn nietwaar? Nu kan ik nog eventueel iets regelen voor het WWW voor mij “op zwart” gaat.
Ik ga het nog wel even afwachten, ik moet ook nog van alles naar Youfone terugsturen dus voorlopig is de PON nog niet weg moest die onverhoopt toch ingeleverd worden hahaha.
Als ik het volgende week dinsdag heb geïnstalleerd laat ik nog wel even weten of alles gewoon werkt, maar ik vermoed van wel in elk geval.
Nogmaals dank.
@JanD
Ook jij dank Jan, ik dacht ook al dat dat kastje aan mij account was gekoppeld dus ik heb even een bel-afspraak ingepland, komt vast weer goed allemaal.
Foto van de situatie heeft momenteel geen zin, eerst even babbelen met KPN.
@JanD
Ook jij dank Jan, ik dacht ook al dat dat kastje aan mij account was gekoppeld dus ik heb even een bel-afspraak ingepland, komt vast weer goed allemaal.
Foto van de situatie heeft momenteel geen zin, eerst even babbelen met KPN.
Nou eigenlijk zijn we heel benieuwd naar een foto
In ieder geval zal een Optical Network Terminal van Youfone zeer waarschijnlijk niet werken met een KPN modem.
Een foto heeft wel degelijk zin @Tallguy , dan weten we of wee over PON of over XGSPON praten.
Hier een paar voorbeelden van PON en XGSPON:
@JanD je hebt gelijk, het betreft dus een XGS-PON en na contact met KPN blijkt dat die apart van het modem verstuurt wordt en dat ik die eerdaags kan verwachten. Lijkt dus al opgelost te zijn voor het een probleem kon worden.
Hoi @Tallguy
De kans is daarom groot, dat je de huidige PON aansluiting gewoon kunt blijven gebruiken, en dat deze niet vervangen hoeft te worden.
Dit klopt dus gelukkig helemaal. De XGS-PON kon gewoon blijven zitten, het werkt inmiddels prima.
Blijf ik er bij dat ik het wat gebrekkige communicatie van KPN vind, één of twee korte zinnetjes waar in uitgelegd wordt dat de XGS-PON die er op zit/zat blijft zitten, modem aansluiten voilá.
Heb nog wel een klein snelheid verschil in de downloadsnelheid maar daar kom ik ook wel weer uit, is dan weer voor een ander topic wanneer dat nodig mocht zijn.
Ik ga daar wel even contact met de leverancier van de adapter over opnemen.
In elk geval iedereen bedankt voor het meedenken.
Gert-Jan.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.