Skip to main content
Vraag

Geen signaal op de nieuwe glasvezelaansluiting

• December 30, 2024
  • 7 reacties
  • 72 keer bekeken

Na lang wachten en veel telefoontjes en mailtjes is op 19 december eindelijk de glasvezelkabel bij ons nieuwbouwhuis naar binnen gebracht en de aansluiting in huis gemaakt. We hebben alleen nu nog steeds geen signaal. Dit zou een administratief iets zijn, waarbij de onderaannemer iets doorgeeft aan een tussenpartij en die met dan weer iets doorgeven aan KPN. Dit zou 3 werkdagen in beslag nemen. Met de kerst meegerekend zou ik dan op vrijdag 27 of zaterdag 28 december uitkomen. Maar helaas nog steeds niets… uiteraard weer gebeld en wacht weer op een reactie. We hebben een noodpakket van de KPN maar dit is niet toereikend voor een huishouden met 4 volwassenen die ook nog regelmatig thuiswerken. Dus genoodzaakt om een router te huren bij een andere organisatie en hierdoor dubbele kosten. We zijn er nu helemaal klaar mee en hebben hier nog maar weinig begrip voor. Heeft iemand nog een tip wat we kunnen doen om nu eindelijk weer internet te hebben??

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Moon7 

De beide Kerstdagen zijn geen werkdagen, maar zondagen en dan zijn ze vrij.
Dan wordt er niet gewerkt bij Netwerkbeheerder KPN en Provider KPN, Netwerkbeheerder KPN werkt ook niet in het weekend (zaterdag & zondag).
Dus de eerste werkdag zou in jouw geval dus 27 december zijn geweest, en dag twee deze maandag (30 december 2024) en dag drie oudjaarsdag (morgen).

Alle orders worden dus wat later verwerkt dan gebruikelijk is, zeker rond de feestdagen.

Je zou voor de status nog even kunnen bellen met Netwerkbeheerder KPN, die gaan over het activeren van jouw glasvezelverbinding en de melding naar Provider KPN.

Telefoon: 0880 06 37 44

Bereikbaar:  op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur (op feestdagen gesloten)

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2024

Hoi Michel,

Bedankt voor je reactie! De eerste werkdag na de werkzaamheden was maandag 23 december, dus vandaar dat ik op 27 december uit kwam ;-) Dit had de medewerker van KPN ook tegen mij gezegd. Maar ik was nog niet bekend met het nummer dat je doorgeeft. Bedankt, ik ga het proberen!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Moon7 

Dan zou de eerste werkdag 24 december 2024 zijn geweest, dus de dag voor de Kerstdagen, dag twee is dan vrijdag 27 december 2024 en dag drie is vandaag 30 december 2024.
Beide kerstdagen en het afgelopen weekend tellen hier niet in mee, aangezien dat geen werkdagen zijn bij Netwerkbeheerder KPN en Provider KPN.

Maar goed dat je even gaat bellen.
Laat even weten hoe dat is afgelopen, en of je daarmee ook meer duidelijkheid hebt gekregen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2024

Helaas geen stap verder gekomen. Ik heb een uur aan de lijn gehangen. Begonnen bij KPN netwerk, die verbonden weer door met de kpn en vervolgens met xs4all waar ik het abonnement heb lopen. Allemaal vriendelijke mensen, maar ik weet niet of en wat er nu gaat gebeuren. De kast hangt in huis, de modem had ik nog. Nu moet het aansluitpunt geactiveerd worden en daarvoor moet de aannemer iets doen. Administratief of iets anders, geen idee….

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Moon7, iets in de administratie moet wel nog afgerond worden dus. Wat precies durf ik niet te zeggen, als provider kunnen we dat niet inzien. De netwerkkant en providerkant hebben, op last van de ACM, een gescheiden administratie. Het nummer wat Michel noemde is voor zulke gevallen het makkelijkste. 

Je zegt ook dat je het abonnement bij XS4ALL hebt, je kunt die helpdesk ook direct proberen te bellen: 020-3987666. Ondanks dat KPN en XS4ALL samen zijn gegaan hebben ze nog wel een aparte klantenservice. KPN (de provider) kan niet alles inzien van die abonnementen daardoor.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2025

Beste Jasper,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels weer contact gehad met de KPN Netwerk Nieuwbouw. De glasvezelaansluiting is nog niet volledig opgeleverd door de aannemer. Wat er nog gedaan moet worden is onduidelijk, maar de aannemer is deze week met vakantie dus volgende week weten we pas meer. 

Jasper van KPN
Moderator

We weten nu in ieder geval dat het vermoedelijk meer is dan een administratieve wijziging. Hopelijk wordt het via de aannemer duidelijk en snel opgelost.