Skip to main content

Woensdag 31 jan zou ik glasvezel kunnen gebruiken , nt kastje aangesloten op ftu punt , groen en rood lampje brand dus geen verbinding van alles zelf geprobeerd geen resultaat , KPN desk gebeld en afspraak voor monteur  ( duidelijk uitgelegd dat ik geen signaal heb!) monteur allervriendelijkste man , belde netjes van te voren  , kwam dus vrijdag 2 Februari  ( netjes rond 13:00) maar kon niets doen… geen signaal.. alles gecontroleerd , dit was dus voor KPN netwerk , ticket aangemaakt monteur van KPN netwerk zou binnen 4 uur komen lukt dit niet zouden ze dit vermelden , geen monteur en niets gehoord! Ik zit met een ftu glasvezel punt zonder signaal  KPN zegt “ja u kunt vanaf vandaag glasvezel gebruiken “ helaas zonder signaal dat gaat dus niet lukken! Hoe kan dit nu snel opgelost worden , bellen naar KPN netwerk of KPN? Of kan het forum mij helpen  , ik ga  iig niet wachten op mogelijke terug bel acties , ik denk dat het vrij simpel moet zijn waarschijnlijk punt niet gepatcht??

Vandaag proberen te bellen met KPN netwerk 45 minuten in de wacht , eindelijk contact ,door verbonden met glaspoort vervolgens werd bij glaspoort de verbinding verbroken , service desk KPN gebeld  weer een ander nummer!!  kortom 4 telefoon nummers verder , 1 ½ uur verder , van het kastje naar de muur gestuurd en nog geen resultaat !! Geen glasvezel signaal op ftu/nr punt .

wie kan er helpen ? Spijt van mijn overstap op deze manier!!


Goedemorgen @GerbertP en welkom hier op ons forum, al is de aanleiding natuurlijk niet zo fraai. Omdat je je forumprofiel al had ingevuld, heb ik meteen even mee kunnen kijken. Het is inderdaad wachten op KPN Netwerk en helaas heb ik vanaf hier geen mogelijkheden om dat proces voor je te versnellen. Ik kan alleen maar hopen dat ze alsnog zo snel mogelijk contact met jou op gaan nemen. Nu zie ik ook dat je gebruik maakt van de overstapservice en dat zou betekenen dat je nu nog wel gebruik kunt maken van het signaal van je huidige provider. Deze wordt pas stopgezet zodra het glasvezelsignaal werkend is. 


Lang verhaal gemaakt maar bij het versturen alles weg,dan maar de verkorte versie, probleem bij mij opgelost een las kapot in het FTU punt gemaakt door een allervriendelijkste KPN netwerk monteur ( ondanks de opmerkingen van KPN netwerk helpdesk dat dit niet voor hun is ) ‘s avonds om 19:00 half uurtje werk. eind goed al goed!

bij KPN helpdesk valt nog veel winst te halen ,zet er mensen die verstand van zaken hebben of in ieder geval weten waar ze naar toe moeten verwijzen ,luisteren naar het probleem en dat correct communiceren later wat betreft oplossing en planning en gemaakte afspraken zodat de klant weet wat er gaat gebeuren en door wie.

verder voor andere mensen met het zelfde probleem als het FTU kastje binnen is aangesloten en je hebt een abonnement afgesloten maar het werkt niet is dit altijd voor KPN netwerk en niet voor de aannemer!! heb je een dienst /contract afgesloten met in dit geval kpn blijft de verantwoordelijkheid voor het werken van deze dienst bij KPN liggen en dienen zij dit op te lossen ,als dit niet het geval is en je hebt kpn schriftelijk een redelijke termijn (dat is niet langer als 4 weken)gegeven en het wordt niet opgelost kun je ook weer (schriftelijk iig)en ook mondeling vragen of ze je abonnement /contract per direct ontbinden.

Voor mij is dit topic afgesloten en ik hoop dat dit bij anderen ook snel gebeurd.


Lang verhaal gemaakt maar bij het versturen alles weg,dan maar de verkorte versie, probleem bij mij opgelost een las kapot in het FTU punt gemaakt door een allervriendelijkste KPN netwerk monteur ( ondanks de opmerkingen van KPN netwerk helpdesk dat dit niet voor hun is ) ‘s avonds om 19:00 half uurtje werk. eind goed al goed!

bij KPN helpdesk valt nog veel winst te halen ,zet er mensen die verstand van zaken hebben of in ieder geval weten waar ze naar toe moeten verwijzen ,luisteren naar het probleem en dat correct communiceren later wat betreft oplossing en planning en gemaakte afspraken zodat de klant weet wat er gaat gebeuren en door wie.

verder voor andere mensen met het zelfde probleem als het FTU kastje binnen is aangesloten en je hebt een abonnement afgesloten maar het werkt niet is dit altijd voor KPN netwerk en niet voor de aannemer!! heb je een dienst /contract afgesloten met in dit geval kpn blijft de verantwoordelijkheid voor het werken van deze dienst bij KPN liggen en dienen zij dit op te lossen ,als dit niet het geval is en je hebt kpn schriftelijk een redelijke termijn (dat is niet langer als 4 weken)gegeven en het wordt niet opgelost kun je ook weer (schriftelijk iig)en ook mondeling vragen of ze je abonnement /contract per direct ontbinden.

Voor mij is dit topic afgesloten en ik hoop dat dit bij anderen ook snel gebeurd.

Fijn om te lezen dat je inmiddels bent aangesloten op een functionerende glasvezelverbinding @GerbertP en bedankt ook dat je hier nog even hebt laten weten hoe dit is afgelopen!