Skip to main content

Wij hebben KPN voor zowel ons vaste als voor onze mobiele internet. Alleen nu heb ik sinds deze maand een probleem met de connectie met onze WiFi. Nu was die al niet optimaal doordat een (KPN) monteur de versterker die wij op zolder hebben staan een ander wachtwoord en andere ID heeft gegeven. Oorspronkelijk versprong ie automatisch naar de beneden of de boven versterker. Dat is anderhalf jaar geleden veranderd dus. 
Maar nu heb ik sinds mei een extra probleem dat mijn telefoon nauwelijks nog verbinding maakt. Wat kan er aan de hand zijn?

Zelf heb ik geen fysieke wijzigingen doorgevoerd, geen nieuwe modem/router/versterker en geen nieuwe telefoon.

Dit heb ik al geprobeerd:

netwerk vergeten en opnieuw aansluiten nadat ik mijn iPhone opnieuw heb opgestart 

netwerkverbindingen op mijn telefoon hersteld

 

maar beide leveren geen verbetering op. Wat moet ik nu doen???? 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

Welke WiFi versterker heeft u? De vierkant wit van kpn?


Welke WiFi versterker heeft u? De vierkant wit van kpn?

Die hebben we inderdaad


Het vervelende is dat deze geen fast roaming ondersteunt. U moet dus zelf overschakelen van de 1 naar de ander. Ik denk dat daar het probleem zit. Hij schakelt wel over maar dat duurt heel lang. De nieuwe experia wifi's doen dat wel en dat is ideaal. Ik zat in dezelfde situatie.


Wat is dat ‘fast roaming’? En hoe heb je het zelf opgelost? Dank voor je antwoorden iig tot nu toe!


Als je Wi-Fi versterkers heb die dat ondersteunen ga je naadloos over van het ene Wi-Fi punt naar het andere. Ik heb nu de experia wifi's. 


Hallo @ForumFemme Welkom hier en goed om te zien dat Joep je al flink heeft geholpen? Herken je wat hij zegt? Als dit het probleem veroorzaakt zou je het denk ik niet alleen op je iPhone uit de titel het topic moeten hebben, maar ook op ander apparaten die met wifi zijn verbonden. Klopt dat ook? 

 


Hallo @ForumFemme Welkom hier en goed om te zien dat Joep je al flink heeft geholpen? Herken je wat hij zegt? Als dit het probleem veroorzaakt zou je het denk ik niet alleen op je iPhone uit de titel het topic moeten hebben, maar ook op ander apparaten die met wifi zijn verbonden. Klopt dat ook? 

 

Het leek opgelost met de tips van Joep! Helaas is het probleem nu opnieuw aan de orde. Op andere apparaten hebben we inderdaad hetzelfde probleem. Wat moeten we nu doen?


Oh, da's jammer @ForumFemme Kun je iets meer vertellen over wat je ervaart? Heb je nu nergens meer wifi of alleen op de zolder? 


Reageer