Skip to main content

Hallo, kpn

Ik kan in mijn woning geen telefoon aansluiting vinden.. wat zijn de mogelijkheden?

 

Mvg Frits Hoekstra

Hey @Frits Hoekstra! Welkom op ons KPN Forum. Bedankt voor je vraag. Oeff mogelijkheden voor waar het aansluitpunt zit. Daar vraag je me wat. 
Standaard in de meterkast of woonkamer. Althans, Ik zeg altijd, de kabel komt (over het algemeen) via de straatkant de woning binnen. Ergens aan die kant van de woning op de begane grond. Woon je in een wooncomplex of flat, dan is dit centraal geregeld. 

Kun je iets meer vertellen over jouw type woning? Heb je buren? Wellicht kunnen zij je vertellen waar het aansluitpunt zit.

 

Hieronder alvast twee afbeeldingen. Dan weet je waar je naar moet zoeken. 
Er bestaan verschillende type aansluitpunten. 

Koperaansluitpunten zien er zo uit: 

 Glasvezel ziet er zo uit: 

 


Dank voor de reactie.

Ik woon in een hoekwoning, als laatste in de rij, mijn buren zijn kortgeleden verhuisd, en in de meterkast is de kabel niet te vinden, in de huiskamer ook niet, en ik ben verder ook nergens een telefoon aansluiting of contactdoos tegen gekomen, het kan zijn dat het weg getimmerd is met de verbouwing.. ik heb net een internet abonnement aangevraagd, maar als ik de kabel niet vind, lukt het ook niet om hem aan te sluiten, kan ik mijn abonnement dan direkt weer opzeggen of zijn er nog andere mogelijkheden?

 


Monteur kan tijdens bezoek de schetsen opvragen en in de meeste gevallen dan achterhalen waar het ongeveer zou moeten zitten, misschien valt er nog wat te redden, zo niet kan tijdens de bezoek van de monteur het abonnement geannuleerd worden.

De annuleringstermijn van 14 dagen gaat pas lopen nadat het modem geactiveerd, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Wil je later alsnog via de DSL een abonnement afnemen dien je via mijnaansluiting.nl een aanvraag voor herstel ISRA in te dienen en krijg je een offerte opgestuurd. Kosten zijn voor jezelf.


Oke, en wat zijn de kosten als er een monteur langskomt en de schetsen opvraagt?


In principe kosteloos.

Bij koper/DSL wordt je tegenwoordig geacht eerst zelf een poging te doen tot installeren, aangezien het vrij simpel is.

Bel je op de dag van installatie met de klantenservice, en geef je aan dat er geen aansluitpunt te vinden en waarom, dan zal er een installatiemonteur kosteloos worden ingepland onder de ‘installatiegarantie’. Ga er niet standaard vanuit dat het direct de volgende dag al kan, dit hangt af van de drukke, kan ook een paar dagen later zijn.

Wil je direct op de installatie dag al een monteur dan is het bezoek standaard 75,00 euro, exclusief eventueel meerwerk voor trekken van kabels, boren of aansluiten van meerdere itv’s.

https://www.kpn.com/service/monteur/installatiemonteur.htm


Dag @Frits Hoekstra! We hebben, zoals gjtm al aangeeft, een installatiegarantie. Als de monteur de plaats van het aansluitpunt gevonden heeft, dan kan de monteur meestal wel aansluiten door het weggewerkte/kapotte aansluitpunt te vervangen. Dit is gratis. Als het aansluitpunt dusdanig beschadigt of weggehaald is en de monteur kan dit niet herstellen, dan zal hij een ticket aanmaken voor de betreffende partij die dit kan herstellen. De monteur kan je meer vertellen over eventuele kosten. Voor nu is het belangrijkste dat aansluiten in eerste instantie gewoon gratis is. Wij kunnen een monteur inplannen voor je. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Hoor graag!


Hallo, dank voor de info, ik heb telefonisch ondertussen een afspraak gemaakt, morgen komt er een monteur, 

Vg Frits