Skip to main content

Graag zou ik hulp krijgen om mijn wifi weer te laten werken. Ik heb alle procedures via KPN al meerdere keren gevolgd, alles lijkt te werken, maar ik zit zonder wifi. Via de kabel heeft mijn zoon op zolder wel internet. Ik heb ook de wifiversterkers opnieuw op het modem aangesloten en ze lijken te communiceren maar.. geen wifi. Ik heb geprobeerd te bellen en te chatten met KPN maar daar kom ik niet doorheen. Kan iemand ajb helpen? Alvast dank, Evelyne

Lastig.

Welke ‘wifiversterkers’ heb je?

Als dat dat Superwifi 1 of 2 is (ronde schotels) is er dan ééntje bekabeld op de v10a aangesloten? Want via de LAN poorten lijkt het wel te werken namelijk aangezien je zoon via LAN internet heeft.


Hoi Peter, dank voor je reactie. Ik heb inderdaad van die witte schotels, waarbij er 1 op de v10 is aangesloten op de beneden verdieping en de andere staat op de eerste verdieping en is aangesloten op stroom en het TV kastje.


de andere staat op de eerste verdieping en is aangesloten op stroom en het TV kastje.

En dat tv kastje werkt? Dan krijgen de schotels wel internet. En de verbinding tussen de 2 schotels is ook via wifi dan…. Vrij onverklaarbaar dat er in het wifi signaal dan geen internet zit….


Nee ik heb ook geen TV.. dan is er geen signaal naar de schotels??


Ik heb ook beide schotels lange tijd aan de V10 gelegd en toen werden de lampjes beide weer groen. Ik had namelijk een paars lampje boven en na resetten deden beide schotels het niet meer. 


Kan het zo zijn dat de SuperWiFi's een ander netwerk uitzenden dan dat u denkt dat ze uitzenden? 


Ik geloof je zo! Maar hoe check ik dat?


Ik moet me toch aansluiten op het netwerk dat op de box staat? Die zie ik niet in het rijtje van wifi opties..


Ik moet me toch aansluiten op het netwerk dat op de box staat? Die zie ik niet in het rijtje van wifi opties..

De Experiabox v10 zend als het goed is geen WiFi uit als u SuperWiFi's gebruikt.

Dan is als het goed is dat lampje uit. Klopt dat?


Oh ja misschien gebruik ik de verkeerde termen.. wireless lampje is inderdaad uit. De ene schotel is aangesloten op de box en zend, neem ik aan, een wifi signaal naar de andere schotel. Correct?  Het lijkt door de groene lampjes of de schotels communiceren, maar ik kan dus niet mijn netwerk vinden


Hebben de schotels een andere netwerknaam dan de box? Tot nu toe heb ik steeds gebruik gemaakt van de netwerknaam die achter op de box staat


 De ene schotel is aangesloten op de box

Met LAN kabel?

en zend, neem ik aan, een wifi signaal naar de andere schotel. 

Op zich werkt het zo, ja.

Kijk eens of bij de beschikbare netwerken de SSID die achterop de SuperWiFi staat voorkomt. 

Hoe is de computer van je zoon aangesloten.? Is die direct op het modem of ook via die super wi-fi?


Ik ga kijken en kom er zo op terug. Heel hartelijk dank voor uw moeite om met mij mee te kijken.


Hoe is de computer van je zoon aangesloten.? Is die direct op het modem of ook via die super wi-fi?


Direct met draad vanaf de box naar de pc


Nee ssid van schotel staat er ook niet tussen

schotel is op de box aangesloten met ethernet kabel


Okee. De LAN poorten geven dus in ieder geval internet verbinding. Dan zouden de wifi schotels, daarop aangesloten, dat ook moeten hebben. 

Dit is een lastig probleem om zo op afstand te doen. 

Heb je de beschikbare netwerken al gecheckt? Of daar toevallig die van de schotel(s) voorkomt?


Alles is 2,5 jr geleden door service monteur van kpn aangelegd. Mijn zoon heeft zelf de kabel naar boven gelegd. We zijn verder nergens aangekomen, opeens was er geen wifi.

ik constateer trouwens net dat de schotel boven een oranje lampje heeft, beneden groen


Nee schotel ssid staat er ook niet tussen


ik constateer trouwens net dat de schotel boven een oranje lampje heeft, beneden groen

Die beneden, verbonden met het modem, zou dus gewoon goed moeten werken. Ook wifi….

Oranje via de '’draadloos'’ verbonden betekent: verbinding met de andere schotel is niet goed/zwak.


Ontzettend bedankt voor jullie hulp, maar ik denk niet dat we een oplossing gaan vinden.. alles zou moeten werken…


Op zich wel. 

Maar als we er nu eens van uit gaan de de schotel beneden, bedraad op het modem, GEEN wifi meer uitzendt….

Dan klopt alles weer met de huidige situatie. Al zou de tweede wel wifi (het signaal) moeten hebben, maar dan weer zonder internetverbinding. Klopt ook met het feit dat de daarop aangesloten ontvanger (een Arris??) nu niet werkt.


Ik.. heb… een medewerker aan de lijn gekregen!! 😳😅 39 minuten durende procedure (alles opgeschreven) en ben nog niet klaar, laatste stappen moet ik zelf uitvoeren. Rond 18.00 weet ik of alles weer werkt 🙏 ik laat het weten 😊


Update: na de gehele procedure nog geen wifi 😱 nog een keer gebeld, kreeg meteen een medewerkster aan de lijn 🥳 de naam van mijn netwerk bleek veranderd.. hoe dan?? Zij heeft dit gereset en teruggebracht naar de oude naam. Schotels opnieuw aan de box gehangen en nu hebben we wifi!! 🎉 

Dank voor het meedenken vandaag! Fijn weekend. 


Normaal gesproken... om dit probleem zelfstandig op te kunnen lossen moet je gewoon een bekabeld aangesloten pc of laptop hebben.