Skip to main content

Hoi,

Sinds gisteren heb ik last dat de windows 11 pc's niet of gebrekkig verbinding kunnen maken met de Experia V10 box. Bij 1 windows PC kan ik helemaal geen verbinding maken, Bij de andere twee windows PC's wel, maar heb geen toegang tot alle websites. Nu.nl kunnen deze pc's niet bereiken. Ik heb ondertussen de Experia V10 box gereset met de herstelknop en met middels het gaatje voor de paperclip. Zonder resultaat.

De telefoons en tablets (Iphones/Ipads) hebben geen problemen met verbindingen of toegang tot websites. In mijnmodem.kpn zie ik wel dat de meeste apparaten dynamisch verbonden zijn met de Experia V10. De PC's zijn statisch verbonden. Omdat ik er weinig verstand van heb, heb ik hier zelf niets aan gedaan. Kunt u me misschien verder helpen?

Groeten,

Arjan Schrauwen

Hallo ​@ArjanSchrauwen 

Als het IP-adres statisch is ingesteld dan zou dat dit probleem kunnen veroorzaken, je kan het dynamisch maken door het IP-adres via DHCP te laten toewijzen.

In Windows 11 naar Instellingen gaan, dan naar Netwerk en internet:

Afhankelijk of je PC via Wifi of via een netwerkkabel is verbonden naar die instelling gaan, bij Wifi dan nog de verbinding (Wifi naam) die je gebruikt aanklikken, en dan zowel IP-toewijzing als DNS server toewijzing op Automatisch (DHCP) instellen via de Bewerken knop.

Hallo ​@ArjanSchrauwen, welkom op de KPN Community! Heel goed dat je jouw vraag hier stelt. Onze Community denkt graag met je mee. Ik zie dat ​@GeSp al een mogelijk antwoord heeft gegeven. Heb je hier toevallig al naar gekeken?

Reageer