Skip to main content
Antwoord

Geen update over levering modem na glasvezelbestelling

• June 23, 2025
  • 8 reacties
  • 68 keer bekeken

Op 12 juni een bestelling geplaatst bij KPN voor glasvezelinternet in onze nieuwe woning, na verhuizing. We hebben enkel een bevestiging ontvangen dat de bestelling is ontvangen, maar verder geen enkel bericht over wanneer het modem wordt geleverd. De bestelpagina geeft aan dat we kunnen aansluiten, maar zonder modem is dat uiteraard niet mogelijk.

In het nieuwe huis is glasvezel al aanwezig. Er hangt ook nog het zwarte kastje (ONT) van de vorige bewoner, die eveneens KPN-glasvezel had. Zelfs het beugeltje voor het modem zit nog aan de muur. Kortom: het lijkt erop dat het alleen nog een kwestie is van modem ontvangen, ethernetkabel aansluiten op de ONT en stroom erop.

Vorige week telefonisch contact gehad met de klantenservice. Daar werd aangegeven dat we “spoedig” bericht zouden ontvangen over verzending van het modem. Tot op heden, ruim een week later, nog steeds niets vernomen.

Kan iemand aangeven hoe lang dit doorgaans duurt? En of er actie ondernomen kan worden om dit alsnog in gang te zetten?

Klantnummer:***********

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Het is voor mij ook speculeren.  Kan best zijn dat het een ‘zitnogger’ betreft maar dat zou de klantenservice je ook moeten kunnen vertellen. Dus als het te lang duurt zou ik toch weer een terugbelafspraak maken. 

8 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@L813 . Welkom hier.

Wat vervelend om te lezen.  Je had je klantnummer vermeld en ik heb even snel gezocht. Ik zie dat er 12-6 een mail naar jou verstuurd waarin wordt aangegeven dat er extra onderzoek nodig is. Heb jij die ontvangen?

Vaak betekent zoiets dat je verbinding om wat voor reden nog niet direct opgeleverd kan worden. Waarom kan ik hier niet zien. 

Mocht je nog steeds niets ontvangen hebben wil ik je aanraden om een terugbel afspraak te maken.  Hopelijk kan een collega méér zien en desnoods een ticket voor je aanmaken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 30, 2025

Hi Erwin,

Vorige week dinsdag opnieuw contact gehad met de KPN klantenservice. Er is toen een ticket aangemaakt en doorgestuurd naar een andere afdeling binnen KPN. Mij werd verteld dat hier binnen drie werkdagen een reactie op zou komen. Afgelopen vrijdag werd ik inderdaad terug gebeld, maar helaas bleek dat er nog geen inhoudelijke update in het ticket stond.

We zijn inmiddels weer een week verder, maar de bestelstatus in mijnkpn is onveranderd. Ik begrijp dat er logistiek en technische voorbereiding nodig is om een modem te leveren en de verbinding op te leveren. Wat ik echter niet goed begrijp, is waarom het zo lastig blijkt om aan te geven wanneer je als klant iets kan verwachten. 

Op 21 mei was er nog gewoon actieve KPN-glasvezel aanwezig in deze woning. Dat maakt het voor mij als klant lastig te begrijpen waarom een nieuwe bestelling voor exact hetzelfde adres onduidelijkheid met zich meebrengt.

Zou je ons verder kunnen helpen en aangeven wat op dit moment de status van de bestelling is en of er aanvullende actie mogelijk is om dit proces te normaliseren?

• June 30, 2025

Heeft de vorige bewoner z'n abonnement wel opgezegd? Of verhuist? 

Wat doen de lampjes op het glasvezelkastje? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 30, 2025

De vorige bewoner heeft niet aangegeven of deze het abonnement heeft verhuisd of opgezegd. Het KPN modem is wel verdwenen uit de meterkast.

Het zwarte glasvezelkastje heeft een groen LED bij power en bij Connection. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 30, 2025

@L813 Was je voor de verhuizing ook klant van KPN? Dan kan je gewoon jouw oude modem in het nieuwe adres gebruiken. In dit geval verstuurt KPN ook geen nieuwe modem.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 30, 2025

Het feit dat beide lampjes op deze glasvezelkast stabiel niet knipperend branden, betekent dat je ook internet hebt. ​@L813 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 30, 2025

In onze vorige woning waren wij klant bij een andere internetaanbieder op een glasvezelaansluiting via ODF. In de nieuwe woning is de aansluiting van Glaspoort aanwezig. Om die reden hebben we bewust gekozen voor een overstap naar KPN, juist vanwege de verwachting dat bij support issues het proces soepeler verloopt wanneer zowel de infrastructuur als de dienstverlening vanuit dezelfde partij komen.

Tot op heden hebben wij echter geen modem van KPN ontvangen maar ook geen datum waarom we een modem kunnen ontvangen. De enige email die is ontvangen is de mail van 12 juni met “extra onderzoek nodig”. Op de bestelpagina wordt vermeld dat we kunnen aansluiten met feestelijke emoticons, maar zonder modem is dat uiteraard niet mogelijk.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 2, 2025

Het is voor mij ook speculeren.  Kan best zijn dat het een ‘zitnogger’ betreft maar dat zou de klantenservice je ook moeten kunnen vertellen. Dus als het te lang duurt zou ik toch weer een terugbelafspraak maken.