Skip to main content

Goedenavond.

Sinds 2 weken in het bezit van een Experiabox V10A en 2 super wifi punten, alsmede een Sagemcom Fast 4360 Air KPN 4G modem. Zitten in een buitengebied. Heb diverse speedtesten gedaan bij diverse sites. 

Download snelheid 11.9 Mbps . Gemeten met laptop draadloos bij Experiabox als ook bekabeld direct aan Experiabox. Geen verschil. 4G modem bekabeld aan Experia box en 2 streepjes qua ontvangst: 

Daarna:

4G modem bekabeld aan 2e super wifi punt, zelfde resultaat

2 super wifi punten uitgeschakeld: zelfde resultaat

4G modem uitgeschakeld: zelfde resultaat

Enig idee wat ik nog kan doen om snelheid te verhogen?

4G modem reset gegeven, geen beter resultaat.

Bij voorbaat dank voor reactie.

 

Net nog even getest met Iphone zonder Wifi maar met 4G

Downloadsnelheid is 40,6 Mbps


Welkom op het forum @Keijzert. begrijp ik goed dat het 4G modem niet direct is aangesloten op de Experiabox? Als dit het geval is zou ik je eerst willen vragen het 4G modem direct aan te sluiten op de Experiabox en dan nog een reset te doen van de Experiabox zoals aangegeven op onze website bij stap 2. Als je het al wel op die manier hebt aangesloten zou je dan je profiel in kunnen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan kan ik er voor je naar kijken! 


Wat ik vaak tegenkom bij de klanten is dat het sim kaartje niet goed ingedrukt is aan de onderkant. Kijk eens of deze er goed ingedrukt zit, 9 van de 10 keer doet 'ie het daarna!


Beide suggesties uitgevoerd en nu 60 Mbps. Hartelijk dank!


Super om te horen dat het hiermee is opgelost. Veel plezier met het snellere internet en @jordy.vanderbolt ik ga deze in gedachten houden. Jij heel erg bedankt voor het geven van de winnende tip! :relaxed:


Super om te horen dat het hiermee is opgelost. Veel plezier met het snellere internet en @jordy.vanderbolt ik ga deze in gedachten houden. Jij heel erg bedankt voor het geven van de winnende tip! :relaxed:

Geen enkel probleem! Kom het te vaak tegen in de praktijk. Sim kaartje er in duwen en in 5 minuten sta ik weer buiten. :stuck_out_tongue: Heb zo nog wel wat meer tips haha.