Skip to main content

Goedemiddag,

Afgelopen donderdag geen internet van KPN meer. Na lang zoeken erachter gekomen dat mijn partner in april een contract voor overstappen heeft getekend (erg dom.. taalbarrière en leugens van andere partij) nadat de partij aangaf KPN over te nemen en dat zijn krabbel nodig was om zo internet te blijven krijgen van KPN onder de nieuwe naam. 
 

Direct gebeld met KPN om dit te annuleren indien mogelijk, gezien ik de mails vanuit KPN gemist heb ivm foutief e-mailadres. KPN heeft overname uiteindelijk geannuleerd en monteur zou vrijdagmiddag langs komen om de storing op te lossen. Monteur was afgebeld omdat de verbinding nog bij de andere partij ligt, en KPN dus niks kon doen. Ticket geopend voor afdeling spoed & herstel en een dongel gekregen als tijdelijke noodoplossing. 
 

Dongel werkt helaas niet dus afwachten op backoffice. Na dagenlang geplakt aan de telefoon te zijn wachtende voor het belletje, heb ik deze gisteren tijdens het douchen (ja, echt..) gemist. Nu wacht ik dus op een nieuw belletje maar niemand van de klantenservice kan mij vertellen wanneer ze het weer proberen. 
 

Is er iemand die enig idee heeft hoe en wat? Ze spraken over verhuizing op eigen adres, verbinding gekaapt etc etc en ik ben lichtelijk in paniek.. Ik probeer onder het contract van de andere partij uit te komen, maar dat zal ik uiteraard zelf oplossen gezien dat KPN zijn fout niet is. Maar ik wil NIET overstappen, ondanks dat zij onze verbinding blijkbaar nog hebben. Met geen haar op mijn hoofd stap ik over naar een partij die op deze manier klanten weet te krijgen. Maar ik zou erg graag weer internet in onze zaak hebben, gezien er nu helemaal niks is en wij alleen maar kunnen afwachten.. 

 

alvast bedankt!

Loop er nu op het moment nog een contract of verbinding bij de andere provider?


Hi @Barbercris, welkom hier.  

Wat naar hoe dit is gelopen. Meer dan mijn collega's van 0800 0402 kan ik, gok ik, niet doen. Mag ik vragen waarom de dongel niet werkt? Geen bereik op jouw adres? 

Ik wil wel even kijken hoe het nu staat. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Hi @Barbercris, welkom hier.  

Wat naar hoe dit is gelopen. Meer dan mijn collega's van 0800 0402 kan ik, gok ik, niet doen. Mag ik vragen waarom de dongel niet werkt? Geen bereik op jouw adres? 

Ik wil wel even kijken hoe het nu staat. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Hoi Alex, dankjewel voor je antwoord! Ik ben nieuw hier dus ik heb nog geen idee hoe het werkt, maar hopelijk krijg je op deze manier een melding dat ik heb geantwoord? Haha! 
 

De dongel werkt voor zover dat ik weet wel, maar is het internet te langzaam voor de pin en camera.. ook alleen voor de pin werkt hij niet voldoende, waardoor we het al een week met betaalverzoeken moeten doen. Daarmee redden we ons opzich prima, alleen de camera’s zijn wel van groot belang.. 

 

ik zal mijn profiel aanvullen, dankjewel!


Loop er nu op het moment nog een contract of verbinding bij de andere provider?

Ja.. helaas wel. Contractovername heeft KPN voor mij geannuleerd vorige week vrijdag, en dinsdag hebben ze opdracht gegeven aan Digihero om de verbinding terug te geven. Tot heden nog geen antwoord hierover gehad.. 


Dan denk ik dat die provider een wholesale klant is van de kpn, waardoor de lijn bezet is. En kpn de verbinding niet via spoed en herstel kan oplossen. En dat u zelf toch de belangrijkste schakelpunt bent. Ik verwacht namelijk niet dat hun de verbinding  vrij kunnen maken . Maar dat u zelf moet kijken hoe u het contract daar kunt beëindigen en zo de verbinding vrij komt.

Dat is denk ik waar het vastloopt. 

Maar ik ben hier niet zeker van.

Mss moet u wel u contract uit zitten daar of een afkoopsom betalen of is er toch een mogelijkheid met vroegtijdig eindigen. Deze kennis heb ik echter niet en zou echt van intern moeten komen :(

 

Heel veel succes intussen tijd.


Dan denk ik dat die provider een wholesale klant is van de kpn, waardoor de lijn bezet is. En kpn de verbinding niet via spoed en herstel kan oplossen. En dat u zelf toch de belangrijkste schakelpunt bent. Ik verwacht namelijk niet dat hun de verbinding  vrij kunnen maken . Maar dat u zelf moet kijken hoe u het contract daar kunt beëindigen en zo de verbinding vrij komt.

Dat is denk ik waar het vastloopt. 

Maar ik ben hier niet zeker van.

Mss moet u wel u contract uit zitten daar of een afkoopsom betalen of is er toch een mogelijkheid met vroegtijdig eindigen. Deze kennis heb ik echter niet en zou echt van intern moeten komen :(

 

Heel veel succes intussen tijd.

Ohhh, als dat het geval is dan zal het echt zuur zijn.. ik heb een mail terug van de 3e partij en deze willen het contract alleen ontbinden met een boete gezien ik later dan 24 juni heb opgezegd. Dan rest er niks anders dan toch over te stappen, daar waar ik niet van plan ben de boete ineens te betalen en ze dat wel eisen denk ik vóórdat ze de verbinding teruggeven? Wat een gedoe.. 


Hallo @Barbercris 

 

Is dat een particulier of zakelijk contract?

Als het een particulier contract is en jij of je partner hebben helemaal geen overeenkomst, algemene voorwaarden of opzegging formulier gehad dan kan je nog steeds opzeggen omdat je dan 1 jaar bedenktijd hebt.

Zie: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

 

Van die website:

Een verkoper of dienstverlener moet u goed informeren over uw bedenktijd. Dit moet hij doen vóórdat u het product of de dienst koopt:

  • In het contract moet staan dat u een bedenktijd hebt van 14 dagen.
  • In het contract moet staan hoe en bij wie u kunt melden dat u het product of de dienst niet wilt. Er moet een naam en adres van het bedrijf in staan.
  • Is het product verzegeld omdat het schoon moet blijven, of omdat het een bestand is dat u zou kunnen kopiëren? En mag u de verzegeling niet verbreken tijdens de bedenktijd? Dan moet dit in het contract staan.
  • U moet een formulier krijgen waarmee u de koop ongedaan kunt maken. Bij online aankopen hoeft u dit formulier niet meteen te krijgen. Maar wel als u erom vraagt.

Houdt de verkoper of dienstverlener zich niet aan deze regels? Dan krijgt u 1 jaar verlenging van de bedenktijd. Wilt u tijdens deze verlenging van de koop of dienst af? Gebruik dan onze voorbeeldbrief:

Vertelt het bedrijf tijdens de 1 jaar verlenging alsnog wat u moet weten? Dan duurt de bedenktijd vanaf dat moment nog 14 dagen.


Hallo @Barbercris 

 

Is dat een particulier of zakelijk contract?

Als het een particulier contract is en jij of je partner hebben helemaal geen overeenkomst, algemene voorwaarden of opzegging formulier gehad dan kan je nog steeds opzeggen omdat je dan 1 jaar bedenktijd hebt.

Zie: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

 

Van die website:

Een verkoper of dienstverlener moet u goed informeren over uw bedenktijd. Dit moet hij doen vóórdat u het product of de dienst koopt:

  • In het contract moet staan dat u een bedenktijd hebt van 14 dagen.
  • In het contract moet staan hoe en bij wie u kunt melden dat u het product of de dienst niet wilt. Er moet een naam en adres van het bedrijf in staan.
  • Is het product verzegeld omdat het schoon moet blijven, of omdat het een bestand is dat u zou kunnen kopiëren? En mag u de verzegeling niet verbreken tijdens de bedenktijd? Dan moet dit in het contract staan.
  • U moet een formulier krijgen waarmee u de koop ongedaan kunt maken. Bij online aankopen hoeft u dit formulier niet meteen te krijgen. Maar wel als u erom vraagt.

Houdt de verkoper of dienstverlener zich niet aan deze regels? Dan krijgt u 1 jaar verlenging van de bedenktijd. Wilt u tijdens deze verlenging van de koop of dienst af? Gebruik dan onze voorbeeldbrief:

Vertelt het bedrijf tijdens de 1 jaar verlenging alsnog wat u moet weten? Dan duurt de bedenktijd vanaf dat moment nog 14 dagen.

Het is helaas een zakelijk contract.. ik hoopte dat de 14 dagen bedenktijd zouden ingaan vanaf de start levering maar dat was dus niet het geval.. de 14 dagen gingen in na start contract en daar zitten wij helaas buiten. Ik baal er echt enorm van, want wij zaten prima bij KPN. Als er niks anders op zit dan toch maar 2 jaar naar de andere leverancier om vervolgens maar weer terug te komen bij KPN.. bedankt voor uw antwoord!


Zakelijk is het inderdaad lastig om ergens vanaf te komen, je zou het op Higherlevel kunnen vragen, misschien dat iemand daar nog mogelijkheden ziet.


Zakelijk is het inderdaad lastig om ergens vanaf te komen, je zou het op Higherlevel kunnen vragen, misschien dat iemand daar nog mogelijkheden ziet.

Nooit van gehoord, dus erg bedankt! Ik ga het eens vragen :)


Dit is een lastige situatie. Ik ga die afdeling toch opnieuw aansturen om opnieuw te bellen, of ben je inmiddels al gebeld? Voor de zekerheid, op welke tijdstippen ben je de komende dagen bereikbaar? Dan geef ik dat voor de zekerheid ook door. 


Reageer