Skip to main content
Vraag

Geen vergoeding vanuit KPN voor gemaakte schade tijdens aanleg glasvezel

• February 18, 2025
  • 6 reacties
  • 329 keer bekeken

Op 21-05-2024 is er bij mij in mijn woning een monteur geweest voor het aanleggen en monteren van de glasvezelaansluiting van de KPN. 

Vanwege deze werkzaamheden heeft de desbetreffende monteur spontaan een zware hoekbank verschoven waardoor mijn vloer beschadigd is geraakt en niemand, niet de KPN, niet de Volker Wessels die weer voor de KPN werkt en ook niet door de Introbouw en zijn medewerkers die uiteindelijk deze werkzaamheden uit moeten voeren. Geen enkel bedrijf, zeer zeker niet de KPN als de verantwoordelijke onderaannemer neemt verantwoording voor deze gemaakte schade en weigert de schade te vergoeden. 

Simpelweg, schandalig hoe hiermee omgegaan word en het ergste is nog wel dat dit gebeurt op mijn kosten !!!!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• February 18, 2025

Waarom heb je zelf niet gezorgd dat die bank weg was?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2025

Ik heb een brief ontvangen van de KPN dat ik ruimte moest maken in mijn meterkast, maar vanwege mijn woning in een appartementencomplex moest onverwacht de aansluiting plaatsvinden in een hoek van de woonkamer, waar in mijn geval een zware driehoekzitbank staat en omdat de monteur vond dat 'ie meer ruimte nodig had voor de werkzaamheden heeft hij heel spontaan de bank van zijn plek geschreven. Terwijl ik heel duidelijk heb gemaakt dat dit niet zomaar kan in je eentje zonder mijn vloer te beschadigen en dat ik vanwege een gebroken ruggenwervel absoluut niet kon helpen.... Maar op dat moment zei hij, oh, lukt wel, en voordat ik het in de gaten had, had hij het al gedaan.…

Met alle gevolgen van dien en het ergste is nog wel dat ze erover liegen, bedriegen en er alles aan doen om onder hun aansprakelijkheid te komen.... Nou, fijn he, de KPN met zijn glasvezelaansluiting 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@AmcT 

Heel vervelend, dat er schade is ontstaan door het verschuiven van je hoekbank door de monteur.
Schade die is ontstaan tijdens de aanleg van glasvezel, moet je indienen bij netwerkbeheerder KPN, die daar ook een speciale online formulier beschikbaar hebben gesteld.

Een speciale afdeling bij Netwerkbeheerder KPN, zal dan jouw schade gaan beoordelen en verder afwikkelen met jouw.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit bij het online formulier: Schadeformulier Netwerkbeheerder KPN

Vul deze zo goed mogelijk in, en upload daarbij enkele goed gemaakte foto’s van de schade.

KPN de provider, kan jouw daar voor de rest niet mee helpen, het verloopt allemaal via de netwerkbeheerder.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2025

Dag Michel,

Bedankt voor je reactie en de bijgevoegde link.

Ik heb vorig jaar via deze zelfde link vorig jaar mei al deze schademelding doorgegeven, maar ook de KPN laat het afweten en handelt de dingen niet af zoals het behoort te gaan. 

De desbetreffende monteur die de schade heeft veroorzaakt blijft ontkennen en liegen, dus ja, dan is het makkelijk om er onderuit proberen te komen…

Geen enkel bedrijf, maar zeer zeker niet de KPN handelt deze schade netjes en correct af zoals het behoort en ondertussen ben ik al bijna een jaar bezig met al deze bedrijven om mijn recht te halen op een schadevergoeding.... 

KPN en al die bedrijven, één grote pot nat....

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 21, 2025

Wat ontzettend zuur dat je hier al bijna aan jaar mee bezig bent ​@AmcT 😕

Ik beloof niet dat het me lukt, maar ik wil heel graag kijken of ik wat aan de situatie kan veranderen. Hiervoor stuur ik je even een privébericht met een aanvullende vraag.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 21, 2025

Dag Maja, 

Bedankt voor je berichtje, het beste in lange tijd … Zou het heel erg waarderen als je me hiermee kan helpen, want ik word wel heel erg tegengewerkt...Het is letterlijk ziekmakend. 

Ontzettend bedankt voor je reactie