Skip to main content
Sinds een tijd is de wifi er ineens mee opgehouden.Alle lampjes op de experia box V9 branden gewoon en bekabeld kan ik wel verbinding maken, maar draadloos is er geen signaal. Ik heb verschillende apparaten geprobeerd, maar geen van allen ziet mijn SSID. Ik heb er tijdelijk maar even een router aan gehangen en in bridge mode gezet om toch WiFi te hebben maar dit is niet de beste manier. Verschillende mogelijkheden geprobeerd om het op te lossen (herstarten, resetten, SSID veranderen en weer terug zetten, alle mogelijke kanalen geprobeerd, experia box verplaatst), maar niets heeft geholpen. Ik heb ook al twee keer contact gehad met de klantenservice, maar dit heeft ook geen resultaat opgeleverd, ze lopen elke keer door dezelfde procedure heen om te trouble shooten, Het lijkt erop dat de procedure niet voorbereid is op een experia box waarvan alleen de WiFi niet meer werkt en de rest wel. Is er iemand die een oplossing heeft voor dit probleem?
Hi Joris, welkom hier. Ik kan maar 2 mogelijkheden bedenken. Of de WiFi module is defect, of de SSID staat verborgen. Brandt het lampje Wireless wel op je Experiabox?



Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Het wireless lampje brandt gewoon op de experia box. Het SSID staat niet verborgen helaas was het maar zo simpel.

Ik heb mijn profiel inmiddels compleet gemaakt
Dan stel ik voor om de Experiabox terug te zetten naar fabrieksinstellingen, dit kan door het resetknopje 10 seconden ingedrukt te houden met een tandenstoker. Kijken of dit helpt. Anders ben ik bang dat we de Experiabox zullen moeten omruilen voor een nieuwe.
Ik heb een factory reset gedaan, helaas hetzelfde resultaat, SSID niet zichtbaar ik heb dit op verschillende apparaten getest (laptop/mobiel en tablet)
Dan zullen we het om moeten ruilen.



De omruiling vindt plaats bij een Post NL punt bij jou in de buurt. Neem dan de apparatuur mee in een doosje en je ID-bewijs. Dit moet wel dezelfde achternaam hebben als de contractant.



Dit kan bij de Dio Dorigst, Jan Linders of de Jumbo Nederlandplein. Heb je een voorkeur?
Dank je voor de snelle hulp, Jan Linders komt mij het beste uit
Dan doen we dat. Dit zal daar dinsdag worden bezorgd voor 15 uur. Tot die tijd heb ik 50 Gb toegevoegd aan je nummers zodat je toch onbezorgd via WiFi kunt internetten, je kunt ook een accespoint van je mobiel maken.