Skip to main content

Mijn laptop vindt ineens geen wifi netwerken meer. Geeft wel “verbonden met xxxxxxD79". Maar heb dus geen internet met wifi. Heb nu de kabel dwars door de kamer uitgerold.

Via de smartphone werkt het wel.

Welk modem heb je precies en wat is op dit moment het wifi kanaal is dat bv kanaal 13 dan krijg je geen wifi verbinding en moet je je bv kanaal 1-11 kiezen


Hoi, jimny, dank voor je reactie.

Hij vindt geen enkel netwerk meer.

Het modem staat bij kanaal van 2.4 Ghz: auto (1, 6 or 11).

Maar omdat de laptop zelf geen enkel netwerk meer aangeeft in de lijst, ook niet die van alle buren, lijkt het mij aan de laptop te liggen.

BTW: hij geeft aan verbonden met omdat dat de bekabelde verbinding is.


Heb je niet per ongeluk je wifi uitgezet op je laptop?

 


Ook al naar gekeken, Beerzwaan.

Staat aan. Ook even uit en weer aangezet; nog steeds geen netwerken.


Als je helemaal geen kanalen ziet op je laptop dan denk ik ook dat het aan de laptop ligt, wellicht is het een optie om een systeem herstel op de laptop los te laten 


systeem herstel

Hmm, nog nooit gedaan.

Dat doe ik toch even liever niet. Is een refurbished en sta niet onder Microsoft account op de laptop.

Geen idee wat “vervolgens wordt Windows opnieuw geïnstalleerd” voor gevolgen gaat hebben.

… Zou een wifi-usb-stick dit probleem ook kunnen tackelen?


Wat zie je in Windows Device Manager staan bij de netwerk adapter?


Hoi @PeterG, verwijder de drivers van de netwerkkaart en herstart de laptop zodat het weer geïnstalleerd wordt. 
 


Wat zie je in Windows Device Manager staan bij de netwerk adapter?

Ik krijg een website waar ik helemaal niets van snap, helaas.

 

Anneke-Anna schreef: verwijder de drivers van de netwerkkaart en herstart de laptop zodat het weer geïnstalleerd wordt. 

Ik heb totaal 3 linkerhanden met dit soort zaken helaas. Ook hier naar gekeken en kom er totaal niet uit. Moet ik dan “apparaat verwijderen” doen?

En is t dan de

Realtek 8188CE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC

Dank voor julllie hulp.


In de zoek box van het start menu typen: devmgmt en dan de enter toets indrukken. Dan zie je alle apparaten die Windows kent. Op het “>” teken links naast “Netwerk Adapters” klikken en als het goed is zie je dan een omschrijving van je WiFi adapter, er staan wellicht meer adapter in die lijst. Adapter aanklikken, rechter muisknop en dan Properties (of Eingenschappen). Wat zie je dan?

Ah ik zie net dat je dat al gevonden hebt. Die Realtek zal hem zijn. Staat er bij eigenschappen ergens een foutmelding? Of staat er dat hij goed werkt? Wat kan helpen dan uitschakelen/disablen. Opnieuw starten en weer inschakelen/enablen.


Wat zie je in Windows Device Manager staan bij de netwerk adapter?

Ik krijg een website waar ik helemaal niets van snap, helaas.

 

verwijder de drivers van de netwerkkaart en herstart de laptop zodat het weer geïnstalleerd wordt. 

Ik heb totaal 3 linkerhanden met dit soort zaken helaas. Ook hier naar gekeken en kom er totaal niet uit. Moet ik dan “apparaat verwijderen” doen?

 

Snap ik, is ook best lastig en ook lastig op afstand uit te leggen voor mij.

Ik zal een poging doen een aantal stappen neer te zetten, dan kun je dat rustig bekijken.

 

Typ devmgmt.msc in de zoekbalk en open als administrator.
 
Apparaatbeheer verschijnt vervolgens op het scherm.

Klik op 'Netwerkadapters' in de lijst met apparaten.

Hier zie je de netwerkadapters, zoek de netwerkadapter 'draadloos of wireless'.
Kun je geen netwerkadapter vinden met de naam 'Draadloos of wireless', rechtsklik dan op elke driver en selecteer 'Eigenschappen'. 

Heb je het gevonden, kies voor apparaat verwijderen en herstart de laptop voor herinstallatie van de driver.

 


@Ernst-Jan 

Staat er bij eigenschappen ergens een foutmelding? Of staat er dat hij goed werkt?

Bij tabje ‘algemeen’ staat:”dit apparaat werkt correct". (nou, niet dus… :confounded: )

Wat kan helpen dan uitschakelen/disablen. Opnieuw starten en weer inschakelen/enablen.

Ik zal in de rust van Nederland-Bosnië 's even “Apparaat uitschakelen” aantikken. En hopelijk dan ook weer inschakelen….

@Anneke-Anna 

Dit is 'm volgens mij:
Realtek 8188CE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC

Heb je het gevonden, kies voor apparaat verwijderen en herstart de laptop voor herinstallatie van de driver.

Dat kan ik nog doen als de stap(pen) van Ernst-Jan niet helpen.


JAAAA! :grinning:

Ik heb m'n wifi weer terug. De tip van Ernst-Jan deed het 'm in slechts enkele seconden!! Top! :relaxed:

Wat kan helpen dan uitschakelen/disablen. Opnieuw starten en weer inschakelen/enablen.


Mooi Peter! Ik heb dit ook wel eens, Windows dat blijft volhouden dat een device werkt maar niet dus. En uit- en aanzetten doet wonderen. Fijne avond nog.


Dank, dank, dank! :relaxed:


Vandaag na aanmelden nieuw BT apparaat wéér geen wifi ontvangst.
Gisteren was het na (weer eens) insteken van de BT-usb.

M'n BT koptelefoon van JBL is nu op de TV en de computer aangemeld. (nadeel: moet bij wisselen van apparaat wel op het apparaat zelf, computer/tv, de headset actief afmelden terwijl ie aan staat)

Maar met de handeling van Ernst-Jan was de wifi zo weer terug gelukkig.

(geplaatst: 15:42)


Reageer