Skip to main content
Beantwoord

Geen Wifi meer sinds gisteren. Herstart van Box 12 helpt niet

• December 27, 2025
  • 5 reacties
  • 46 keer bekeken

Wij hebben geen wifi meer in huis sinds gisteren. Diverse herstarts van de KPN box 12 hebben niet geholpen. Kabels gecheckt. 
graag een snelle oplossing omdat we vanuit huis moeten kunnen werken

Beste antwoord door JanD

Ja, bekabeld werkt

Dan kun je dus gewoon thuis werken gelukkig ​@SIC 

Als je de wifiknop indrukt op de zijkant van de modem en even ingedrukt houdt zou het wifilampje op de voorkant moeten gaan branden en dan meteen loslaten.

Zo niet, dan de modem eens een fabrieks-reset geven via het resetgaatje met een prikker of paperclip.

5 reacties

JanD
Superuser
  • December 27, 2025

Beste ​@SIC zie onderstaande link voor aanvullende info:

Je hebt toch wel bekabeld internet? Of ook niet?

• Auteur
  • Topper
  • December 27, 2025

Ja, bekabeld werkt

JanD
Superuser
  • Antwoord
  • December 27, 2025

Ja, bekabeld werkt

Dan kun je dus gewoon thuis werken gelukkig ​@SIC 

Als je de wifiknop indrukt op de zijkant van de modem en even ingedrukt houdt zou het wifilampje op de voorkant moeten gaan branden en dan meteen loslaten.

Zo niet, dan de modem eens een fabrieks-reset geven via het resetgaatje met een prikker of paperclip.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 27, 2025

Ik had exact hetzelfde 😂

Geen wifi maar wel internet. Na analyse bleek wifi niet meer online te komen, ook na een herstart van Box12. Bij die test bleek het modem in een boot loop te zitten en dat bleek ook uit de log.

Voorzichtige conclusie: adapter defect. Dat bleek ook waar te zijn. Ik had nog de nieuwe adapter liggen die ik proactief kreeg opgestuurd door KPN in oktober. Daarna kwam alles stabiel in de lucht.

Je kunt in een KPN winkel een nieuwe adapter halen. Als ie op voorraad is dan loop je zo de winkel uit met een adapter.

En anders een dagje de laptop aan de kabel. We moeten volgens onze koning zelfredzaam zijn tenslotte.

Het goede nieuws is dat mijn Superwifi meer dan een week synced bleef (dat was ik aan het meten) en het lijkt erop dat de laatste update een goede was.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 30, 2025

Geen wifi is erg irritant, ​@SIC. Gelukkig is je bekabelde internet er nog wel. Heb je de tips van Jan kunnen uitproberen om de wifi weer aan de praat te krijgen?