Skip to main content

Hi,

Na het overstappen van het alles-in-een pakket met interactieve tv naar alleen een internet pakket, heb ik ook een nieuwe router moeten installeren. Van een Experiabox V10A naar een Experiabox V10A (vraag me niet waarom).

Met het vorige modem had ik de TP-Link RE305 aangesloten via de LAN kabel om deze als access point te gebruiken zodat ik ook goed internet boven op zolder had. (Met dezelfde wifi naam voor Experia box en RE305 zodat deze automatisch heen en weer schakelde).

 

Dit werke allemaal vlekkeloos, tot het nieuwe modem geinstalleerd werd:

  1. KPN modem geinstalleerd
  2. TP-Link RE305 opnieuw geinstalleerd (ditmaal eerst met unieke wifi namen om het eerst te testen) en aangesloten op het modem (ook eerst zonder LAN kabel).
  3. Resultaat: wifi werkt normaal, ook als ik verbonden ben met de TP-Link. 
  4. Maar, wanneer ik de LAN kabel in de TP-Link stop raakt het hele wifi ontregelt. De wifi namen van het modem en TP-Link blijven zichtbaar, maar onmogelijk om enige verbinding mee te maken (blijft oneindig laden voor verbinding, waarna de netwerknaam verdwijnt).

Ik heb alles al gereset en opnieuw geprobeerd om te installeren, maar zonder resultaat. Ook verschillende LAN kabels en poorten geprobeerd; hetzelfde probleem. 

Ik heb het idee dat het modem op de een of andere manier de TP-Link via de LAN kabel niet accepteert en er iets fout staat in de instellingen van de experia box. Kan iemand mij helpen met welke instellingen ik aan kan passen zodat het wel werkt om de TP-Link aan te sluiten via LAN?

 

Alvast bedankt. 

Hoi Dverg, welkom op het forum! Je had gerust je oude Experia Box kunnen blijven gebruiken. Het is hetzelfde model dus dat maakt geen enkel verschil. Heb je de oude Experia Box nog? Want dan raad ik aan om die gewoon weer aan te sluiten.

Als je die niet meer hebt, dan kun je het beste helemaal overnieuw beginnen. Volg dan deze stappen:

  • Ontkoppel de TP-Link en reset hem naar de fabrieksinstellingen.
  • Log in op de Experia Box en reset deze via de interface (Administration > Restore/Save/Upload Setting> Restore to Factory Defaults). Normaal worden je wifigegevens opgeslagen in ons beheersysteem zodat, als je een ander Experia Box aansluit, die wifigegevens weer worden ingeladen. Op deze manier resetten verwijdert die gegevens ook uit het beheersysteem en zet alles terug naar de fabrieksinstelling van de op dat moment aangesloten Experia Box.
  • Sluit de TP-Link weer aan. Laat hem eerst op de standaardinstellingen en check of alles werkt.
  • Zo ja, dan kun je dan wifi namen gaan aanpassen als je wilt.

Die tp-link moet verbonden zijn met de Experiabox via WiFi of via de kabel. U heeft hem eerst verbonden via WiFi. En vervolgens ook via de kabel. Ik denk dat da niet goed gaat. Dus reset de tp-link en sluit hem direct via de kabel aan.


Bedankt voor de reacties.

Na verder onderzoek toch de “modus” knop gevonden waarbij je de WiFi extender in de accesspoint modus kunt zetten. Daarna LAN kabel er in en hij werkt. Nu herinner ik me weer dat ik daar de vorige keer ook een tijd naar op zoek was:thinking: .

Bedankt!


Ha, goed om te horen! Klinkt als iets wat je wellicht ergens moet noteren, voor de toekomst :smile: