Skip to main content

Ik heb twee Experia wifi versterkers gekoppeld aan de v10. Waardeloos wegvallende wifi. Meteen op mp gezet. De twee oude zykell acces points weer aangesloten. Werkt perfect maar de wifi beneden op de modem is uit. Twee keer een half uur aan de telefoon gezeten keurig te woord gestaan maar helaas de expertise ontbrak. Nu twee weken verder na het laatste gesprek waarbij de dame een ticket aan zou maken nog steeds geen groen lampje. Hoe krijg ik dat ding weer aan. 

@Onno64   Inloggen met My Modem (mijnmodem.kpn), bij wachtwoord enter ingeven dan 2x eigen wachtwoord instellen en je bent binnen. bij de tab wifi kun je de wifi aanzetten voor zowel de 2.4- als de 5.0-band.


Inloggen op http://192.168.2.254, lukt dat?


@HansaanZet  mijnmodem.kpn werkt alleen bij de Experiabox  v10a en de KPN Box 12


Opgelost ik was mijn wachtwoord van de modem kwijt. Dus moest ik hem met een pennetje resetten. En daarna ja hoor weer wifi.

Wel jammer dat ik ruim een uur bij elkaar aan de lijn heb gehangen zonder dat iemand van de techn service kon helpen. De offcieele wifi experia toeganspunten het echt niet stabiel deden. En dat er nog wel gesproken is over de super wifi punten die waren gratis voor nieuwe klanten maar als je al 13 jaar klant bent dan kunnen ze niks voor je betekenen. 


Als de Experia WiFi's het niet naar tevredenheid doen, dan gaan de SuperWiFi's ook niet bevallen hoor. Echt niet.


Er staan weer twee zyxel acces points van 5 jaar oud opde eerste en tweede verdieping die werken in ieder geval stabiel. 


Hoi @Onno64, welkom bij ons op het forum. De V10 zet de Wifi uit als de Experia Wifi wordt aangesloten. Als je die loshaalt wordt dat niet automatisch weer aangezet zoals je merkt. Met de reset die je hebt gedaan wordt dat weer aangezet, en het kan ook in de instellingen van het modem zelf zoals Nick en Hans noemden. Gelukkig is dat gelukt! Dat het met de Experia Wifi's niet goed ging en met de Zyxel die je nog had wel kan ik ook niet verklaren. Op die manier werkt het gelukkig wel, dat is uiteindelijk het belangrijkste, dat de verbinding voor jou goed werkt.