Skip to main content

Ik heb wel wifi met mijn mobiel maar met de laptop viel de verbinding steeds weg en nu kan ik helemaal niet meer verbinden. Heb al gereset en ander kanaal maar helpt niet.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Even een keer het netwerk vergeten en opnieuw verbinding maken.

kijk of je windows/drivers up to date zijn.

 

en uiteraard lees dit even:

https://forum.kpn.com/internet-9/oplossingen-voor-trage-en-wegvallende-wifi-490779

 


Hi @MILAN27, wat flauw dat het niet meer lukt om op de wifi te komen met je laptop :slight_frown:

Als je met je mobiel wél op de wifi kunt, zal de wifi verbinding zelf gelukkig goed functioneren :slight_smile: Dan is het nu dus de vraag waar het mis gaat bij je laptop. Heb je in tussentijd de tip van @Martijn-Tinus opgevolgd en helemaal opnieuw verbinding gemaakt en hielp dat?

Zo nee, ziet je laptop het wifi netwerk wel?  En wat gebeurt er precies als je er mee wilt verbinden?

Is het een Windows laptop? Zo ja, zou je dan eens kunnen bij Configuratiescherm → Apparaatbeheer → Netwerkadapters? Daar horen in ieder geval 2 adapters te staan, 1 voor de bekabelde verbinding en 1 met WLAN/Wifi/Wireless of iets dergelijks in de naam. Kan zijn dat er een kruisje of uitroepteken bij staat. Ook als dat niet het geval is, kan het alsnog zijn dat de draadloze adapter niet helemaal optimaal functioneert. Je mag hoe dan ook klikken op de naam van de draadloze adapter en dan bij het tabje van ‘stuurprogramma’ klikken op ‘stuurprogramma bijwerken’. Tip is om dat te doen terwijl je pc verbonden is met een kabel, zodat op internet gezocht kan worden naar nieuwe stuurprogramma's.

Als er geen nieuwer versie beschikbaar is, of als het geen verschil maakt, mag je daarna het apparaat uitschakelen. Je krijgt dan een melding dat het apparaat daardoor niet meer werkt, die mag je bevestigen. Daarna, mag je hier opnieuw naar toe gaan en het apparaat weer inschakelen.

Ik hoop dat dit er voor zorgt dat je laptop weer wil verbinden!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!