Skip to main content

Hallo,

Ik heb alle gerelateerde fora al geraadpleegd maar het volgende probleem.

Ik ben in het bezit van een nieuwe lenovo thinkpad l15 gen 2.

echter krijg ik met geen mogelijkheid de WiFi van thuis erop. Hotspot wel en WiFi op het werk (eduroam) wel.

alle stappen doorlopen die op de andere fora voorbij kwamen en op de lenovo site.

(modem aan uit, netwerk vergeten, netwerkadapters opnieuw instellen, via opdrachtprompt diverse acties uitgezet, ip adres komt overeen in modem en op laptop, netwerk kanaal is het zelfde etc.

bij probleemoplossing geeft hij standaard gateway is afwezig

tot op heden helaas zonder resultaat.

in het bezit van experia box 12 met super WiFi versterker

 

alle andere apparaten in huis zitten wel op WiFi, inclusief de lenovo laptop van mijn partner. Waarbij alle instellingen gelijk staan.

 

graag jullie hulp, zo langzamerhand radeloos geworden.

 

groet Voss

Ik heb zo'n vermoeden dat er een Intel netwerkkaart in zit (AX201 toevallig?). Als dat het geval is, ga dan eens naar de wifi-instellingen en controleer of de 5Ghz wel staat ingesteld op ‘80Mhz’. Ik kom dit probleem de laatste week vaker tegen en allemaal betreft het een Intel netwerkkaart. Geen idee wat er aan de hand is maar het gaat voor mij nu verder dan toeval.


Hallo NHendriks,

Ik heb heztzelfde issue met mijn HP Probook, met intel AX201. Die 80Ghz moet ik in de V12 instellen neem ik aan?

Dank!


Dat klopt! Als je inlogt op http://mijnmodem.kpn met het wachtwoord dat op de achterkant van het modem staat (tip: scan de QR-code, er worden soms onmogelijke leestekens gebruikt) dan ga je naar de wifi-instellingen en hier kan je bij de 5Ghz de kanaalbreedte (ik weet niet zeker hoe de Box12 dit noemt) aanpassen. Laat de 2.4Ghz op 20Mhz staan maar controleer of die bij de 5Ghz op 80Mhz staat.

In sommige gevallen moet je eerst de standaard beveiligingsgegevens (naam en wachtwoord) van de wifi wijzigen, ik zet er dan vaak bij beide een ‘1’ achter en pas alles aan, vervolgens verbind ik met dat nieuwe netwerk en haal ik de ‘1’ weer weg. Als je dit tijdelijk met een kabel kan doen dan hoef je niet eerst opnieuw te verbinden.


Ja, gelukt! Thanks @NHendriks !!


Vet! Fijn dat het weer werkt! 


Het is hier ook gelukt!

ik had alleen de Intel ax210 netwerk kaart. Maar dat maakt niet uit dus.

 

ontzettend bedankt!


Bedankt! Maar dit zou bij alle KPN modem standaard moeten worden gewijzigd, ik verwacht dat 1000+ mensen hier last van hebben.


 


...


Ik heb nu ook de wireless mode aangepast, want klacht was er helaas toch nog altijd (soms).


Uiteindelijk de wifi vd box12 zelf uitgezet, ik denk dat dat het probleem was (10 sec inhouden): 

Â