Skip to main content
Beantwoord

geen wifi op mijn laptop wel op andere apparsten

• November 15, 2020
  • 5 reacties
  • 120 keer bekeken

Help! 
 Ik heb op elk apparaat WiFi in mijn woning behalve op mijn laptop, eerst dacht ik dat het aan mijn laptop lag en deze is ook weg geweest voor onderhoud dus! Zo goed als nieuw terug gekomen alles nagekeken maar nog steeds geen WiFi. Wat kan ik doen?!

Beste antwoord door RBxx

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

De allerlaatste Windows updates draaien wil soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 15, 2020

Hallo @Lvm.01 , welk KPN modem heb je? Is dat soms de KPN Box 12?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 15, 2020

Ja ik heb de kpn box 12 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 15, 2020

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

De allerlaatste Windows updates draaien wil soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 16, 2020

Hallo @Lvm.01 , is het gelukt om ook op de laptop de WiFi terug te vinden?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 16, 2020

Helaas nog geen tijd voor gehad ga dit morgen doen