Skip to main content

Ik heb alles geprobeerd om op mijn PC de WiFi verbinding te herstellen. Niets lukt. 
Dit alleen op mijn PC. Heb alle hulpmiddelen van KPN om bij mijn verbinding te komen geprobeerd.

Heeft het altijd goed gedaan. Geen nieuwe apparaten of iets dergelijks geïnstalleerd.

 

Zo te zien lijkt het alleen mijn PC te zijn. Een HP Pavilion.

 

Wie weet raad?

 

 

Hallo @tedxxxxxx , welk merk en type modem heb je van KPN.

Welk besturingssysteem draait er op je PC, Windows10, meest recente versie, of anderszins?

 


Goedemiddag @tedxxxxxx en welkom hier op het forum!

 

Als ik het goed begrijp, kan alleen je pc momenteel geen verbinding maken met de Wi-Fi en hebben andere apparaten geen probleem. Dan kan het bijna niet anders dan dat het probleem ergens in je pc zit. Net als @JanD ben ik ook benieuwd welk besturingssysteem je hebt en welk type Experia Box (modem). Wellicht dat we op basis daarvan kunnen achterhalen waar het probleem zich precies bevindt. Krijg je op je pc wel een overzichtje van alle Wi-Fi netwerken die in je buurt actief zijn?


Ik had een gelijkaardig probleem op mijn Windows PC.

De netwerkadapter wordt dan niet (goed) opgestart, werd mij door anderen in dat topic vermeld.

Klik op het windows teken linksonder en begin met typen “apparaatbeheer” en ga daar naar toe.
Zoek daar “netwerkadapters” op en dubbelklik erop.
Er zal eentje zijn met o.a. erin Wireless LAN 802.xx enzo.
Klik hier met de rechtermuisknop op en kies voor “apparaat uitschakelen”. Na enkele seconden weer dezelfde handeling maar dan “apparaat inschakelen”. 
Nu zou je weer wifi moeten hebben.

Ik moest dit nog enkele keren doen na inschakelen van de laptop maar de laatste tijd 'pakt’ ie de wifi weer vanzelf. 


Hoi van Ted

Ik gebruik Windows 10. Ik heb een aantal keren de accu bar verwijderd en kreeg daarna weer WiFi. Vervolgens - de volgende dag - geen connectie on-line met mijn HP printer. Moet hem nu met een kabeltje direct connecten. Wel WiFi op mijn PC. 
Ra R
 


Had je nog wat aan mijn opmerking (uitleg) en eerdere topic?


Bedankt voor je nuttige input @PeterG :)


Goedemiddag @tedxxxxxx en welkom hier op het forum!

 

Als ik het goed begrijp, kan alleen je pc momenteel geen verbinding maken met de Wi-Fi en hebben andere apparaten geen probleem. Dan kan het bijna niet anders dan dat het probleem ergens in je pc zit. Net als @JanD ben ik ook benieuwd welk besturingssysteem je hebt en welk type Experia Box (modem). Wellicht dat we op basis daarvan kunnen achterhalen waar het probleem zich precies bevindt. Krijg je op je pc wel een overzichtje van alle Wi-Fi netwerken die in je buurt actief zijn?

Nee, krijg inkort te zien. 
Heb inmiddels bijna (alle) adviezen opgevolgd, maar steeds geen duidelijke verbetering. 
sluit ik mijn netwerkkabel aan dan heb ik internet - met el een kabel over de vloer. 
Trek ik de kabel uit de pc en start ik hem opnieuw op - helemaal los van het netwerk - dan komt WiFi soms wel tevoorschijn. Dan denk je opgelost, maar de volgende dag weer hetzelfde. Ra ra


Defecte wifi kaart waarschijnlijk. Zeker als mijn eerder genoemde tip ook niet helpt.

Snelst en goedkoopst op te lossen met usb-wifi-stick. (link via google)


Goedemiddag @tedxxxxxx en welkom hier op het forum!

 

Als ik het goed begrijp, kan alleen je pc momenteel geen verbinding maken met de Wi-Fi en hebben andere apparaten geen probleem. Dan kan het bijna niet anders dan dat het probleem ergens in je pc zit. Net als @JanD ben ik ook benieuwd welk besturingssysteem je hebt en welk type Experia Box (modem). Wellicht dat we op basis daarvan kunnen achterhalen waar het probleem zich precies bevindt. Krijg je op je pc wel een overzichtje van alle Wi-Fi netwerken die in je buurt actief zijn?

Nee, krijg inkort te zien. 
Heb inmiddels bijna (alle) adviezen opgevolgd, maar steeds geen duidelijke verbetering. 
sluit ik mijn netwerkkabel aan dan heb ik internet - met el een kabel over de vloer. 
Trek ik de kabel uit de pc en start ik hem opnieuw op - helemaal los van het netwerk - dan komt WiFi soms wel tevoorschijn. Dan denk je opgelost, maar de volgende dag weer hetzelfde. Ra ra

 


Hallo @tedxxxxxx , welk merk en type modem heb je van KPN.

Welk besturingssysteem draait er op je PC, Windows10, meest recente versie, of anderszins?

 

Windows 10 met alle updates


Defecte wifi kaart waarschijnlijk. Zeker als mijn eerder genoemde tip ook niet helpt.

Snelst en goedkoopst op te lossen met usb-wifi-stick. (link via google)

Wat aan te bevelen. 2.0 of simpele!


Defecte wifi kaart waarschijnlijk. Zeker als mijn eerder genoemde tip ook niet helpt.

Snelst en goedkoopst op te lossen met usb-wifi-stick. (link via google)

Wat aan te bevelen. 2.0 of simpele!

Ik zie ze vanaf € 10,00 - € 50,00 en ……..


Ik zie ze van € 1 (!) tot ca. € 20 euro…..

Maar goed, tussen € 8 en € 10 zou ik doen.