Skip to main content

Wie helpt? Ik krijg geen WiFi via kpn WiFi versterker op zolder. 
 

  1. Vanuit de merterkastvis een utp kabel cat 6 naar zolder doorgetrokken
  2. wifiversterker hierop aangesloten maar blauwe lampje gaat niet aan 
  3. inmiddels wifiversterkers omgewisseld en versterker blijkt niet kapot 
  4. laptop aansluiten op kabel die in de muur van zolder zit; we hebben internet op laptop
  5. aansluiting heeft eerder wel gewerkt. 
    We hebben een koppelstuk van kpn voor zolder ontvangen. Ook via koppelstuk doet WiFi t niet. 
  6. Ik denk dat kpn in de tussentijd iets heeft gedaan waardoor het nu niet meer werkt.
  7. wie helpt, heb nu al 4x met kpn gebeld, iedere keer een uur aan de lijn

ja klopt die gaat ook aan maar als je verder weggaat gaat die ook uit

 


En over welke afstand hebben we het dan? En is dat bij alle mobiele apparatuur het geval?


8 meter


@Joep1965 ik zit in het menu, maar ik zie ook hier dat wifi op uit staat. Die kan ik aanpassen in ‘aan’ en opslaan. Daarna gaat die automatisch op uit. 

Waar kan ik de versterkers zien?

Dit klinkt alsof u in de Experiabox ingelogd bent, niet op de versterkers. In de versterkers kan je het WiFi niet eens uit zetten.


Geen idee hoe ik in de versterkers kan inloggen.  Kon kpn gisteravond ook niet vertellen. Jij wel?


Geen idee hoe ik in de versterkers kan inloggen.  Kon kpn gisteravond ook niet vertellen. Jij wel?

weet dus hoe u in moet loggen op de Experiabox? Bij de aangesloten apparaten ziet u ook dat de SuperWiFi's daar tussen staan? Die hebben beide een ip adres gekregen? Bijvoorbeeld http://192.168.2.150? Dan kunt u dat ip adres in de adresbalk plaatsen met http:// er voor.

Vervolgens kunt u daar op inloggen met het Web Password wat onderop de versterkers staat.

Eenmaal binnen kunt u het WiFi netwerk aanpassen naar de door u gewenste naam en wachtwoord.

 


Ah dank!!! Dit ga ik proberen. 


Dank gelukt! ik heb de versterker een naam gegeven, de rest staat zoals op jouw foto.

Kan ik daar nog iets in veranderen? 

 


Ik heb de versterker een naam gegeven. Het lijkt er op dat het beter werkt. 

Alleen in de keukens de speettest 30. Dat vind ik te weinig. Maar wel hele goeie tip van je Joep!

Denk jij als we 2 super wifi punten er bij nemen, dat het dan wel beter gaan? werken die met de versterkers?


Fijn dat @Nick83 je vooruit hebt geholpen. Ik zou me niet zo druk maken om die snelheid van 30. Op zich kan je daar alles mee doen.  Prima voor teams of zoom. Kijk het een paar dagen aan en loop je toch tegen een probleem aan dan zijn ze snel gekocht toch? 


Fijn dat @Nick83 je vooruit hebt geholpen. Ik zou me niet zo druk maken om die snelheid van 30. Op zich kan je daar alles mee doen.  Prima voor teams of zoom. Kijk het een paar dagen aan en loop je toch tegen een probleem aan dan zijn ze snel gekocht toch? 

@Nick83 ja super, sorry moest jou benoemen :-)

 


Staat dit goed bij mij? Wpa 2

 


Maar nu zit je in het modem toch?


Ja klopt nu in modem. Staat dat goed?


De Wi-Fi van de v10 MOET uit. Dus je hoeft daar niets mee te doen want het doet niets meer. Het enige wat nu werkt zijn de versterkers. En die stel je in zoals het voorbeeld van Nick.


Het internet werkt nog steeds niet naar behoren. Ik zit er aan te denken om super wifi 2 stuks voor 99,- euro te kopen. Dit werd gisteren telefonisch aangeboden door kpn. Wat denken jullie? of moet ik gaan voor tp link m5. Dan heb je er 3 voor 160,-


Hier zal @Nick83 bij moeten komen. Ik heb begrepen dat hij die combi heeft. maar wat gaat er nog mis dan?


Internet van mijn mac die in de keuken heeft traag internet en de printer in de berging komt wifi niet op.


Ik heb nu de versterkers uit gedaan. Wifi via modem: speedtest 150 mb beneden waar versterker stond! versterker doet dus niks.

 


Ja klopt nu in modem. Staat dat goed?

Staat het WiFi van de v10 niet uit?

 


Ik heb nu de versterkers uit gedaan. Wifi via modem: speedtest 150 mb beneden waar versterker stond! versterker doet dus niks.

 

Weet je zeker dat je op het WiFi van de modem zat en niet op 4G?


Ik heb de WiFi aangezet en lampje ging branden 😂


Ik snap er niks meer van.  Misschien helemaal opnieuw installeren?


Ik zal t nog ingewikkelder mkn: 

nu perfect internet beneden via WiFi van modem. Op 1e etage staat een timecapsule Apple aangesloten op kabel naar modem. En perfect internet op 1e etage. Op zolder laptop aansluiten met een kabel, internet werkt zo goed, alleen geen WiFi op zolder. 
 


Ik weet helemaal niks van timecapsules. Komt daar ook Wi-Fi uit???