Skip to main content

WIj hebben een huis met 3 verdiepingen. We hadden een abonnement bij een ander telecombedrijf. Het internet was op de 3e verdieping, waar mijn jongens moeten studeren slecht. Om die rede ben ik overgegaan op KPN, omdat KPN garandeert om op alle plekken in huis Internet te hebben.

Ik heb via WIFI tuner metingen verricht. Al zeker 20 keer. Iedere keer opnieuw wordt gewerkt aan verbetering (wordt gezegd), maar er verbeterd niets. Al meerdere keren heb ik gebeld. Ik zou een versterker aan kunnen schaffen wordt me gezegd. Dit vind ik niet eerlijk. Er zou gegarandeerd WIFI zijn. 

Ze geven aan dat ik metingen moet blijven verrichten. Dit heb ik inmiddels zeker al 5 keer gedaan. Wanneer gaat KPN voor ons regelen dat er wel in het hele huis WIFI is. Mijn zoon zit in het examenjaar van VWO. WIFI is super nodig!!!

Help!

Het is nu te laat voor de gratis superwifi’s, daar kun je alleen bij afsluiten abo voor kiezen. Die zul je moeten aanschaffen. Voordeel is dat ze draadloos gebruikt kunnen worden. Let op: de superwifi's nemen de wifi van het modem over, daarvan wordt de wifi-zender uitgeschakeld.

Er is geen enkel modem wat in zijn ééntje voldoende zendbereik heeft voor 3 verdiepingen.
De garantie ‘overal wifi’ geldt ook helemaal niet als je alleen maar het modem (experiabox) hebt. Het zendbereik is rondom ca. 25 meter. De hoogte in ca. 15 meter. Mits het zendbereik in het modem op 100% staat. Een platte pannenkoek zeg maar. Als het modem op de middelste etage staat zul je wsl al een veel beter bereik hebben.
Staat het in een meterkast, die meestal ook bij een buitenmuur zit, gaat veel van de pannenkoek al “de deur uit” ook.

Met extra accesspoints had je bij je vorige provider het bereik ook kunnen verbeteren. Nadeel daarvan is dat ze bedraad via UTP op elke etage aangesloten moeten worden.
KPN biedt nu met de superwifi’s een dubbel :wink: draadloze oplossing.

Het advies luidt, bij welke provider je ook bent:
elke verdieping voorzien van een zo centraal (!) mogelijk gemonteerd wifi-accesspoint. (met de kpn superwifi's hoef je ook geen utp kabels te trekken)


Beste @Barend Poker, welkom! Wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over de wifi op zolder. Het klopt helemaal wat Peter zegt. Met de Experia Box alleen is het zeer goed mogelijk dat je op zolder niet voldoende wifi haalt. Daar is in de meeste gevallen echt een accespoint voor nodig. Toch vind ik het vreemd dat de Wifi Manager niets lijkt te doen. Daar wil ik graag verder naar kijken. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, kunnen we nog iets voor je doen? Laat het dan gerust weten.