Skip to main content
Wil graag goede wifi tig keer testen maar jullie doen niets heel het huis valt alles weg hoop spiedig goede wifi alvast bedankt
Welke Experiabox heb je? Werkt bekabeld internet wel? Heb je Experia WiFi's?
EXperia box V10.

Bekabeld werkt maar loop ik naar de garage (inpandig) dan heb ik niets. Daardoor vorige maand men bundel op van mijn mobiel. Krijg hoge kosten omdat het niet werkt. Echt niet fijn. Dan nog 2 kinderen, met geen Wi-Fi nou dat is heftig zullen we maar zeggen.



Hoor graag spoedig een te tegemoetkoming van jullie testen doe ik niet meer. Blijf testen. Ik wil een oplossing.



Bvd
Ha @MaryAkkermans, welkom! Goed dat je je op het forum meldt! Ik kijk graag met je mee. Mag ik naar aanleiding van het bericht van Nick de aanname doen dat je bekabelde internet het wel doet en dat je geen Experia Wifi's hebt?



Ik doe ook voorzichtig de aanname dat je de Wifi Tuner ook hebt doorlopen? Wat is daaruit gekomen? En welke snelheid behaal je als je een speedtest doet? Wifi heeft natuurlijk geen oneindige actieradius en wordt ook zwakker naarmate er meer obstakels in de weg gaan. Daarom ook de terechte vraag of het bekabeld wel goed werkt.



Wil je in ieder geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan meet ik in ieder geval je lijn even door.
Ik neem aan dat er een spouwmuur zit tussen de woning en de inpandige garage, klopt dat?

Gebruik je 2.4GHz wifi of 5GHz wifi?

Heb je een Android telefoon of tablet?

Zo ja, installeer daar een de app WiFi Analyzer op...



...en meet de veldsterkte op de plekken waar je gebruik wilt maken van de wifi. Doe dit zowel voor 2.4GHz als voor 5GHz.

Hoeveel dBm meet je?
Hallo @MaryAkkermans, ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, heb je op een andere manier contact met ons gehad? Hopelijk kom je eerst uit de voeten met de tips die je hier hebt gekregen. Mochten wij verder nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden.