Skip to main content

heb alles van KPN maar nu een Ipad erbij op mijn laptop en telefoons gewoon Wifi maar als ik op mijn ipad wifi wil hebben vul het in en verbinding maken komt er steeds kan geen verbinding maken .wat raar heb ook al verschillende keren met kpn gebeld maar nog steeds niets hebben jullie een oplossing 

MVG.

Hoi @KeizerF . Hoe oud is de iPad? En welke versie van het besturingssysteem staat er op? Is dit een nieuwe of gebruikte iPad? Zou ik mogen weten welke melding je precies te zien krijgt? 

Zou je voor de zekerheid ook het netwerk willen verwijderen en daarna opnieuw verbinden? 

Ik hoor graag van je. 


  • Goedenavond. Ik heb de iPad van mijn kleindochter het is een iPad 16gb model nummer A 1396 waar ook een simkaart in kan. Mvg Fred 

En weet je ook welke versie van iOS er nu op staat?


Nee dat weet ik niet. Want de iPad is helemaal schoon naar fabrieksinstellingen gezet. Mvg Fred 


Heb je misschien een zwart modem van KPN die pas een update heeft gehad @KeizerF ?

Log dan eens in binnen de modem en kijk bij de rubriek wifi naar de WPA-instellingen,

als daar staat WPA2/WPA3, stel dit dan in naar uitsluiten WPA2 en sla dit op.

Kan de Ipad nu wèl verbinding maken, zo ja, dan is het opgelost.

Aanvullende tip:

als je de Ipad ook buitenshuis wilt gebruiken, kun je daar een data-simkaart in doen om te internetten.

Er zijn speciale datasimkaarten bij KPN met een 097-nummer daarvoor geschikt.

Let op: je mag in een Ipad geen simkaart doen met een 06-nummer.

 


Hoi @KeizerF 

Welkom op het forum van KPN.

Ik heb het even voor je uitgezocht, en je hebt een oude Apple iPad 2 uit 2011.
De Apple iPad 2 (uit 2011) krijgt GEEN updates meer vanuit Apple, en loopt qua software inmiddels ver achter op de huidige iPads van Apple.
De laatste software update was versie: iOS 9.3.5 (oude software versie)

Terwijl de huidige softwareversie iPadOS 17.5.1 is, en ook op een andere manier is opgebouwd.

Daarnaast werkt de iPad 2 nog uitsluitend op het 2G en 3G netwerk, waardoor je daar al geen gebruik meer van kunt maken (mobiel internet), ten eerste omdat het 3G netwerk bij KPN is opgeheven, en ten tweede omdat het 2G netwerk volgend jaar op 1 december 2025 eveneens wordt uitgeschakeld door KPN.

Omdat je iPad 2 nog op een zeer oude software draait, wordt ook het WiFi gedeelte niet meer geüpdatet naar de huidige standaard, waardoor je hem dus niet meer kunt aanmelden op de huidige (nieuwe) modems.

Mijn advies hierin is, kijk even rond op MediaMarkt, Coolbleu of Bol.com voor een nieuwe iPad van dit moment, je hoeft dan niet de allernieuwste te kopen want een model uit 2021 of 2022 werkt ook nog prima en perfect (en zijn inmiddels ook een stuk goedkoper geworden) en deze krijgen voorlopig nog updates vanuit Apple.
Daarnaast werken die wel op het 4G en/of 5G netwerk van KPN, net zoals op de huidige WiFi standaarden. 

Maar aan jouw huidige Apple iPad 2 heb je vrijwel niets meer, die is echt te oud geworden (ook qua software) om nog normaal te kunnen gebruiken.


Bedankt. Maar het gekke is als een kennis van mij bij hem thuis zijn account inlog krijg hij verbinding met zijn WiFi en als hij het bij mij doet. Doet de iPad niets komt er te kan geen verbinding maken. Mvg Fred 


Heb dit probleem ook. Zowel op ipad als iphone. Krijg telkens ook onjuist wachtwoord. Terwijl dit gewoon klopt. Heb ook gewoon de nieuwste iphone 15 pro max en ipad pro 13”. Sinds ik terug ben van vakantie ondervind ik problemen. Bepaalde apparaten doen het wel. Alles al meerdere keren gereset met een kpn medewerker. Helaas werkt het gewoon niet goed.


Als het modem v12 is dan even inloggen via browser via 192.168.2.254.

Wachtwoord van de sticker lezen en dan bij wifi instellingen even checken of WPA2/3 of 3 aanstaat. Zo ja dan veranderen naar WPA2 en opslaan en even kijken of dit helpt.


Nee helpt niet.. ook al geprobeerd met medewerker vd week. Hij sluit gewoon bepaalde apparaten uit.


Dankjewel. Met mijn iPhones en laptop en tv geen probleem alleen met de iPad KPN medewerker heeft ook alles naar gekeken ík denk dat het aan mij V12 box ligt   Neem een KPN monteur denk ik als het aan mij ligt of de iPad kost het me €75,- ligt het aan KPN kost het niets. Ik moet ook vaak de Box overnieuw op starten om snelheid van de WiFi te behouden. Mvg Fred 


Ja, als het met de andere apparaten wel werkt, ga je toch aan de ipad zelf denken. 

Het besturingssysteem is niet verouderd?


Beste Erwin,

 

Zoals in mijn bericht er boven staat er dat ik een Iphone 15 pro max heb en de nieuwe Ipad pro..

 

Later nog keer geprobeerd om het om te zetten naar WPA-2 en die deed het nu wel.

 

Alles werkt weer prima;)


Maar als dat het zou zijn zou de iPad het bij een ander die 100 meter van mij woont en ook KPN heeft het toch ook niet doen die kan op zijn WiFi inloggen en het werkt en bij mijn ook KPN is het nada rare wel apart 


Maar als dat het zou zijn zou de iPad het bij een ander die 100 meter van mij woont en ook KPN heeft het toch ook niet doen die kan op zijn WiFi inloggen en het werkt en bij mijn ook KPN is het nada rare wel apart 

Omzetten naar wpa2, dan zou die het weer moeten doen. Althans bij mij lukte het na 2x proberen en hij doet het nog steeds.


Oké ga het proberen U hoort het van mij. Mvg Fred 


Heb ik gedaan wel een uur bezig geweest maar geen verbinding. Jammer. Mvg 


Hmmm.. via mijn macbook lukte het eerst ook niet. Toen logde ik in op mijn router op mijn iphone 5g netwerk en toen deed die het wel. Gevolg was wel dat ik alle netwerken opnieuw had hersteld op de apparaten en de gehele wifi code weer opnieuw moest invullen. Toen deed die het.


Waarom wel bij die andere persoon en niet bij jou, is voor mij ook raadselachtig.  Hoe heeft die andere persoon zijn wifi ingesteld? Heeft die misschien een apart 2,4 netwerk met aparte instellingen? 

Kun je die persoon ook vragen hoe zijn/haar netwerk er uit ziet? En dan zou ik dat letterlijk kopiëren .

Erg veel meer ondersteuning kan ik er niet aan geven aangezien het apparaat behoorlijk verouderd is (dat gaat snel in deze moderne tijd, helaas) . 

 


Toch bedankt voor de moeite   Ik ga eerst eens kijken naar een jongere. Mvg Fred 


Reageer