Skip to main content

Als voormalige Telfort klant heb ik nog nooit een gespecificeerde rekening gekregen. Ik heb altijd één bedrag betaald. Nu komt de kpn met een gespecificeerde rekening met allerhande “duistere” kortingen die niet te herleiden zijn om zo toch weer op het bedrag te komen wat ik bij Telfort betaalde. Het basisbedrag waarvan nu die kortingen berekend worden is veel hoger dan het totaalbedrag wat ik bij Telfort betaalde. De kpn is dus behoorlijk aan het goochelen met bedragen en je kunt er nu op wachten dat die “kortingen” eerdaags vervallen (omdat je daar geen “recht” meer op hebt) en het bedrag op gaan hogen naar de veel te hoge prijs bij de kpn.

Mensen blijf daarom allert op de prijs die je nu betaald aan de kpn. Je kunt er nu op wachten dat de kpn geruisloos de prijs gaat verhogen naar hun eigen niveau en wanneer dat gebeurt gaat deze jongen bij de kpn weg.

 

*admin: twee gelijke topics incl. de reacties! 

wjb schrijft:

> KPN is zelf proactief

KPN is niet proactief maar laks. Als ik de kpn zou zijn, zou ik potentiële klanten achter de broek zitten om glasvezel aan te sluiten. Maar nee., De kpn denkt het te verdienen door potentiële klanten in de kou te laten staan. Een kennis van mij hebben ze een maand- denk ik- in huis de glasvezelaansluiting geplaatst. Die kennis is naar de kpn-winkel geweest en gevraagd wanneer ze daadwerkelijk de glasvezel gaan aansluiten. U moet geduld hebben er komt automatisch bericht van de kpn om u aan te sluiten op glasvezel. Op internet staat de melding dat de glasvezelwerkzaamheden afgerond zijn en dat je een aan de kpn gerelateerde provider kunt kiezen om gebruik te kunnen maken van glasvezel. Nu hoorde ik gisteren dat ze bij de buren de glasvezel al hebben aangesloten…...


wjb schrijft:

> Gewoon ontwetendheid van zo'n monteur niets meer en niets minder.

Dat zal allemaal wel, maar ze doen altijd wel zo bij de kpn dat ze het allemaal weten. Zij zijn de deskundigen en rekenen er niet mee dat er ook klanten zijn die er bijna net zoveel verstand van hebben dan zij. En ik kan je dan wel zeggen dat het me dan een uiterst goed gevoel geeft het “beter” te weten.

Wéér een voorbeeld.

Een kennis van me ging over naar een ander pakket bij de kpn. Internet, ip-telefoon en gsm in één abonnement. Hij kreeg niet een nieuw modem, omdat hij volgens de administratie van de kpn al een geschikt modem had voor ip-telefoon. Nu had hij helemaal geen modem waar je de ip-telefoon op kon aansluiten. Het modem had nog niet eens wifi en maar één lan-poort. Na het heen en weer bellen zijn we van lauter ellende maar met het modem naar de kpn-winkel gegaan en de verkoper geconfrondeerd met een sterk verouderd modem. Leg mij eens uit hoe je op dit modem een ip-telefoon aansluit? Nee dat gaat niet. Nou dat bedoel ik nu maar. De kennis heeft totaal geen kennis over die materie en laat dit aan de experts als de kpn over. Hij had dan dagen zonder telefoon gezeten en dat is dus niet echt handig als je afspraken maakt met de telefoon. Ik heb die kennis veel frustratie en ergenis bespaard gewoon omdat de kpn bleef volhouden dat die kennis een geschikt modem had……..


wjb schrijft:

> KPN is zelf proactief

KPN is niet proactief maar laks. Als ik de kpn zou zijn, zou ik potentiële klanten achter de broek zitten om glasvezel aan te sluiten. 

Dat is dus precies wat er gebeurt.


@gensnet KPN heeft inderdaad alle Telfort voorwaarden met de overgang naar KPN tegen de afspraken in gewijzigd.

Het forum staat vol met verbaasde oud Telfort klanten.

KPN zou de prijzen en voorwaarden gelijk houden maar;

Abonnementsprijzen zijn allemaal verhoogd met 2,50.

Voortaan zal er dus indexatie jaarlijks op 1 juli gaan plaatsvinden over de onrechtmatig verhoogde abonnementsprijzen.

Als je geen extra opties had aan staan op het moment van de migratie heb je een korting gekregen van het bedrag waarmee je abonnement onrechtmatig is verhoogd.

Deze korting zal dus ook op 1 juli een indexatie moeten gaan krijgen maar dat betwijfel ik.

Als je bellen toevallig had aan staan voor 2,50 dan hebben ze je geen blijvende maar een tijdelijke korting gegeven op het bellen en die vervalt dus als je de bellen optie uit zet maar dat is dus een aanpassing van de voorwaarden wat niet afgesproken was.

Als je de snelheidsverhoging had aan staan van 7,50 en deze uit zet gaan je kosten niet zoals het hoort weer 7,50 omlaag.KPN heeft de prijs van deze verhoging verlaagd naar 4,99 en met dit bedrag gaat de prijs ook omlaag als je de snelheidsverhoging uit zet en dan betaal je dus ook 2,51 teveel.

De moderators hebben al toegezegd aan verschillende klanten welke het niet eens zijn met deze wijzigingen dat ze voor een oplossing op maat gaan kijken.

KPN dacht weg te kunnen komen met de prijsstijgingen omdat ze voorlopig de factuurprijs even hetzelfde hebben gehouden.

Meeste klanten hebben het nog niet door dat KPN de voorwaarden stiekem heeft gewijzigd.

Als oud-Telfort klant mag je nu dus kosteloos van je contract af !


Eindelijk iemand die het begrijpt en mijn gedachtegang kan volgen. In mijn profiel staat het basis bedrag € 38,25 wat dus ook al niet klopt. Wanneer je op de bladzijde van de kpn kijkt, kost die verbinding € 47,50. Hoe de kpn dus bij € 38,25 komt, is groot raadsel. Al met al houden ze de mensen gewoon voor de gek. Helaas hebben een heleboel mensen dit niet in de gaten en wanneer ze dàt al in de gaten krijgen, is het voor de meeste mensen te laat om op te zeggen.

Het hele forum staat vol met gedupeerde oud-Telfort klanten die je begrijpen!

Overigens kun je beter niet ingaan op opmerkingen van “helpers” en wachten op een moderator.

Deze “helpers” hebben overal een mening over maar die is zelden neutraal.

Gek genoeg zijn ze het wel altijd met elkaar eens in alle Topics waar ze al jaren lang elk uur van de dag opmerkingen plaatsen haha.

Waarschijnlijk worden ze ervoor betaald om tegen gedupeerde klanten in te gaan zodat hun terechte klachten worden ondergesneeuwd.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat deze fraude aan het licht komt.

Ze moeten nu namelijk iedereen gaan compenseren of iedereen mag kosteloos weg!


Ik heb niet bij Telfort gezeten maar ik snap het niet helemaal.

Als je bij Telfort 50 euro betaalde en nu bij KPN ook, dan is er toch geen probleem?

Hoe de rekening opgebouwd is, dat maakt dan toch niet uit. Als je de opbouw (specificatie) niet snapt, kan iemand dat uitleggen en zolang de klant zijn abbonement niet veranderd, blijf je de voordelen van Telfort toch gewoon houden?

Ik vraag dit ook om de situatie te snappen, aangezien er op het forum meer leden langskomen die oud Telfort klant zijn geweest.

 


Het maakt dus wel uit hoe een rekening word opgebouwd.

Stel fictief, je betaald nu 50 euro abonnementskosten, geen specificatie of dergelijke, als daar 10% inflatie correctie overheen gaat (voor het makkelijk rekenen) kost het je volgende keer 55 euro.

Nu maakt KPN er 70 euro van, gooit er een fictieve korting tegenaan van 20 euro is dit ook 50 euro per maand, maar nu komt de 10% inflatie correctie er overheen, dan word die 70 euro ineens 77 euro min die 20 euro korting is 57 euro, zomaar 2 euro extra, tenzij ze de korting ook met 10% gaan verhogen dan is het weer gelijk, alleen de ervaring leert dat kortingen niet geïndexeerd worden, dus die 2 euro er niet extra vanaf gaan.

Ziet er dus uit dat KPN een slinkse manier heeft opgezet, misschien onbewust, om sneller de oud Telfort klanten teveel te laten betalen tegen de voorwaarden in.


Het maakt dus wel uit hoe een rekening word opgebouwd.

Ziet er dus uit dat KPN een slinkse manier heeft opgezet, misschien onbewust, om sneller de oud Telfort klanten teveel te laten betalen tegen de voorwaarden in.

Het klopt helemaal dat daar een onderscheid in zit en dat zit hem inderdaad in het feit dat over kortingen geen inflatiecorrectie berekend wordt.

De Telfort abonnees zijn omgezet naar het overeenkomstige KPN Hussel abonnement met exact dezelfde kostensctructuur als die van een KPN abonnee en vervolgens is daar een korting op gezet zodat de kosten gelijk blijven aan de oorspronkelijke Telfort abonnement.

Een Telfort abonnee zal bij de eerstvolgende inflatiecorrectie dus net zoveel meer gaan betalen als een KPN abonnee en behoudt dus in absolute zin precies hetzelfde voordeel als bij de overgang van Telfort naar KPN. Persoonlijk vind ik dat wel fair.


Dat is dus niet Fair, je sluit een overeenkomst af en dat is de basis, als jij die eenzijdig aangepast ziet worden klopt er dus niks van van het faire gedeelte.

Men is niet voor niets bij Telfort of KPN terecht gekomen, Telfort was budget met dito service en apparatuur, men liep altijd achter KPN aan, dus minder betalen, minder service (ook al was die bij Telfort beter dan KPN) mindere spullen, nu worden die mindere spullen nog steeds behouden maar de prijs wel kunstmatig opgeschroefd en men heeft er niet om gevraagd word je opgedrongen.

Het is nog wettelijk altijd zo dat veranderingen wel in het voordeel maar niet in het nadeel van de bestaande klanten mogen uitvallen, hier gebeurd dat dus wel op dit moment, en op een slinkse achter de rug om manier terwijl er als er verslechteringen komen dit mede gedeeld behoord te worden met die verstande dat de klant kosteloos kan opzeggen.

En ik weet dat er heel veel oud TFT klanten nog even snel verlengt hebben omdat er niks zou wijzigen in prijs en kwaliteit en er nu dus voor 1 of 2 jaar aan vast zitten zonder de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen of met een korting of "gratis” superwifi en nieuwe apparatuur over te stappen op een echt KPN abonnement of concurrent.


Dat is dus niet Fair, je sluit een overeenkomst af en dat is de basis, als jij die eenzijdig aangepast ziet worden klopt er dus niks van van het faire gedeelte.

Dus jij vindt het fair dat een KPN abonnee afkomstig van Telfort bij de volgende inflatiecorrectie per maand bijvoorbeeld €2,00 extra gaat betalen terwijl de KPN abonnee dan voor exact dezelfde diensten bijvoorbeeld €2,25 extra moet gaan betalen?


KPN rekent geen inflatiecorrectie over de thuis abonnementen, maar gewoon een prijsverhoging. Daar zit inflatiecorrectie natuurlijk in. Maar KPN geeft zichzelf hiermee de ruimte om sommige abonnementsvormen iets meer te verhogen dan andere.

Inflatiecorrectie is wel van toepassing bij mobiele abonnementen. Daar kun je het ook narekenen. Bij de thuis abonnementen kun je het niet narekenen. KPN bepaald gewoon ieder jaar de nieuwe prijs. En dat is het dan.


@wjb, Ja inderdaad vind ik dat fair, ze hebben er niet voor gekozen om naar KPN te gaan, ikzelf wel en heb voor de KPN voorwaarden getekend, de overgezette Telfort abonnees hebben voor Telfort voorwaarden getekend en hun is beloofd dat er niks zou veranderen aan hun voorwaarden.

@Nick83, als KPN op hun manier die jij beschrijft de prijzen verhoogt kan een klant dus kosteloos opzeggen, dit is vorig jaar dan ook massaal gebeurd en de lachende derde was T-Mobile die er heel veel van binnen kreeg, of ze nu nog lachen is een tweede, daar is nu de uittocht aan het beginnen.

 

Maar in de voorwaarden staat dat KPN een inflatie correctie mag toepassen, die stond er trouwens niet in mijn Telfort voorwaarden die ik had.:wink:


@Doornekamp33 dat opzeggen kan dan ook gewoon ieder jaar volgens mij.


Maar in de voorwaarden staat dat KPN een inflatie correctie mag toepassen, die stond er trouwens niet in mijn Telfort voorwaarden die ik had.:wink:

 


Klopt, is er later ingekomen, toen ik in 2014 mijn nieuwe Telfort verbinding op mijn huidige adres kreeg stond het er nog niet in, toen ik overging van de Lijbrand verbinding naar de KPN verbinding, dus zonder coax aansluiting kon ik een leuke korting krijgen als ik weer een nieuw jaar contract afsloot en stond het er wel in, daar heb ik toen voor bedankt.

En lees ook even punt 9.3, die stond er bij mij wel in.:wink:


En lees ook even punt 9.3, die stond er bij mij wel in.:wink:

Uiteraard stond die er wel in. Overigens stond 9.2 er in 2014 vast en zeker ook in.


Nope, stond er zeker te weten niet in, heb dit toen nog tweemaal doorgelezen omdat men er een attentie op maakte, heb ze jammer genoeg niet meer, na de overstap naar T-Mobile heb ik ze weggegooid.

Is er volgens mij stilletjes in 2015 ingekomen.


We moeten niet doen alsof oud-Telfort klanten nu alleen over de inflatie klagen!

Ze hadden een pakket bij Telfort en eventueel extra diensten.

Zie het maandelijks af te nemen pakket alleen internet als een patatje of internet en tv is als een raspatatje.

Ze hebben dus een verplichting elke maand een (ras)patatje te kopen voor een bepaald bedrag.

Maandelijks kunnen ze kiezen of ze bijvoorbeeld bellen aan willen zetten of extra snelheid of ze juist weer uit willen zetten.

Bellen is bijvoorbeeld mayo en extra internet is satésaus.

Bij Telfort waren dit de prijzen;

Patat €1

Raspatat €1,50

Mayo €0,25

Satésaus €0,75

 

Bij KPN zijn dit nu de prijzen;

Patat €1,25 met een korting van €0,25 alléén voor klanten welke de laatste maand bij Telfort geen saus hadden.

Patat €1,25 voor klanten welke de laatste maand mayo hadden en dan is de mayo voortaan gratis.

Raspatat €1,50 met een korting van €0,25 alléén voor klanten welke de laatste maand bij Telfort geen saus hadden.

Raspatat €1,50 voor klanten welke de laatste maand mayo hadden en dan is de mayo voortaan gratis.

Satésaus €0,50

Met als gevolg dat mensen die de laatste maand geen saus hadden en nu nog steeds voor Patat €1 en voor Raspatat €1,50 betalen zoals het hoort.

Nemen zij nu Mayo dan krijgen ze die blijkbaar gratis en voor satésaus betalen ze slechts €0,50.

Patatje Mayo/Saté kost ze nu dus €1,50 en Raspatatje Mayo/Saté €2,00

Maar mensen dia al een Patat Mayo/Saté hadden de laatste maand betalen nu €2,00 en voor een Raspatat Mayo/Saté €2,50.

Als ze dat niet willen en ze de sauzen verwijderen betalen ze ineens voor de patat geen €1 meer maar €1,50 ?

En voor de Raspatat geen €1,50 maar €2,00.

Mensen die een Patat Mayo hadden de laatste maand en nu alleen een patat zonder mayo willen betalen ineens geen €1,00 maar €1,25 en voor Raspatat geen €1,50 maar €1,75.

Mensen die een patat saté hadden de laatste maand en nu alleen een patat zonder saté willen betalen ineens geen €1,00 maar é1,25 en voor Raspatat geen é1,50 maar €1,75.

Kortom had de prijzen van de patat en de Raspatat gewoon gelijk gehouden.

Wil je de prijzen van de sauzen verlagen prima maar dan verlaag de totaalprijs ook voor mensen die toevallig de laatste maand al saus hadden!

Het wel of geen saus nemen is een optie welke elke maand mag wijzigen binnen het abonnement.

Dit is dus geen wijziging van het abonnement!

De Telfort voorwaarden en prijzen zouden gelijk blijven en dat is nu blijkbaar niet het geval ?

Dit moet teruggedraaid gaan worden of iedereen mag kosteloos van zijn/haar contract af en daar moeten ze dan allemaal over ingelicht worden!


Nope, stond er zeker te weten niet in, heb dit toen nog tweemaal doorgelezen omdat men er een attentie op maakte, heb ze jammer genoeg niet meer, na de overstap naar T-Mobile heb ik ze weggegooid.

Is er volgens mij stilletjes in 2015 ingekomen.

Ik denk dat het er toch echt in stond. :wink:

Algemene Voorwaarden Telfort 2014:

 


We moeten niet doen alsof oud-Telfort klanten nu alleen over de inflatie klagen!

Ze hadden een pakket bij Telfort en eventueel extra diensten.

… heel verhaal ...

De Telfort voorwaarden en prijzen zouden gelijk blijven en dat is nu blijkbaar niet het geval ?

Dit moet teruggedraaid gaan worden of iedereen mag kosteloos van zijn/haar contract af en daar moeten ze dan allemaal over ingelicht worden!

Zijn er diensten die je nu bij KPN niet meer hebt en bij Telfort wel had?

Hoeveel meer betaal je per maand onder de streep voor jouw KPN abonnement t.o.v. jouw oorspronkelijke Telfort abonnement?


We moeten niet doen alsof oud-Telfort klanten nu alleen over de inflatie klagen!

Ze hadden een pakket bij Telfort en eventueel extra diensten.

… heel verhaal ...

De Telfort voorwaarden en prijzen zouden gelijk blijven en dat is nu blijkbaar niet het geval ?

Dit moet teruggedraaid gaan worden of iedereen mag kosteloos van zijn/haar contract af en daar moeten ze dan allemaal over ingelicht worden!

Zijn er diensten die je nu bij KPN niet meer hebt en bij Telfort wel had?

Hoeveel meer betaal je per maand onder de streep voor jouw KPN abonnement t.o.v. jou oorspronkelijke Telfort abonnement?

@wjb Wat iedereen nu meer moet gaan betalen verschilt per klant zoals je had kunnen lezen!

Maar meestal is het de €2,50 waarmee nu de abonnementen ineens onrechtmatig zijn verhoogd.


@wjb Wat iedereen nu meer moet gaan betalen verschilt per klant zoals je had kunnen lezen!

Maar niemand is meer gaan betalen bij de overgang van Telfort naar KPN.

 

Maar meestal is het de €2,50 waarmee nu de abonnementen ineens onrechtmatig zijn verhoogd.

Welke verhoging van €2,50?


@wjb Wat iedereen nu meer moet gaan betalen verschilt per klant zoals je had kunnen lezen!

Maar niemand is meer gaan betalen bij de overgang van Telfort naar KPN.

 

Maar meestal is het de €2,50 waarmee nu de abonnementen ineens onrechtmatig zijn verhoogd.

Welke verhoging van €2,50?

Haha meneer KPN begrijpt het als enigste niet . .

Lees al de berichten van gedupeerde oud-Telfort klanten maar eens goed.

De voorwaarden zijn niet gelijk gebleven zoals beloofd!

Er worden door de fouten in de migratie nu al heel veel mensen schadeloos gesteld zoals je vast wel al weet.

Dit zijn geen op zichzelf staande foutjes meer.

Er zijn structureel dingen fout gegaan voor iedereen.


@wjb Wat iedereen nu meer moet gaan betalen verschilt per klant zoals je had kunnen lezen!

Maar niemand is meer gaan betalen bij de overgang van Telfort naar KPN.

 

Maar meestal is het de €2,50 waarmee nu de abonnementen ineens onrechtmatig zijn verhoogd.

Welke verhoging van €2,50?

Haha meneer KPN begrijpt het als enigste niet . .

Lees al de berichten van gedupeerde oud-Telfort klanten maar eens goed.

De voorwaarden zijn niet gelijk gebleven zoals beloofd!

Er worden door de fouten in de migratie nu al heel veel mensen schadeloos gesteld zoals je vast wel al weet.

Dit zijn geen op zichzelf staande foutjes meer.

Er zijn structureel dingen fout gegaan voor iedereen.

Met alle respect maar dan nogmaals mijn eerdere vragen:

Zijn er diensten die je nu bij KPN niet meer hebt en bij Telfort wel had?

Hoeveel meer betaal je per maand onder de streep voor jouw KPN abonnement t.o.v. jouw oorspronkelijke Telfort abonnement?

 

P.S. Ik ben net als jij gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.


@wjb Ik ben geen klant van KPN !

Net als heel veel oud-Telfort klanten krijg ik nu een TFT-abonnement door mijn strot geduwd wat niet overeenkomt met mijn Telfort contract en voorwaarden.

Daar gaat het om en niet of ik nu diensten welke ik had nog steeds heb.

Dat is logisch want vlak voor en tijdens de migratie en nu nog steeds kunnen klanten sommige dingen niet wijzigen door toedoen van KPN.

Dat ik voorheen elke maand binnen mijn abonnement van alles kon wijzigen zonder dat er wat veranderde in de bestaande prijzen zou nu ook moeten kunnen maar dat is zonder aankondiging veranderd .

In tegendeel er is gezegd dat alles gelijk zou blijven !

Nou het enigste wat voor sommige mensen is gelijk gebleven is de totaalprijs van de eerste factuur.

Maar daar gaat het nu niet over @wjb 


In tegendeel er is gezegd dat alles gelijk zou blijven !

Nou het enigste wat voor sommige mensen is gelijk gebleven is de totaalprijs van de eerste factuur.

Dus de geleverde diensten en de prijs zijn hetzelfde gebleven.

Wat is er dan veranderd?

 

Dat ik voorheen elke maand binnen mijn abonnement van alles kon wijzigen zonder dat er wat veranderde in de bestaande prijzen zou nu ook moeten kunnen maar dat is zonder aankondiging veranderd .

Dat kan je nu toch ook of mis ik iets?


In tegendeel er is gezegd dat alles gelijk zou blijven !

Nou het enigste wat voor sommige mensen is gelijk gebleven is de totaalprijs van de eerste factuur.

Dus de geleverde diensten en de prijs zijn hetzelfde gebleven.

Wat is er dan veranderd?

 

Dat ik voorheen elke maand binnen mijn abonnement van alles kon wijzigen zonder dat er wat veranderde in de bestaande prijzen zou nu ook moeten kunnen maar dat is zonder aankondiging veranderd .

Dat kan je nu toch ook of mis ik iets?

Ja je mist iets!

Het hele forum staat er vol mee.

KPN heeft is zijn beloftes naar oud-Telfort klanten niet nagekomen en heeft de voorwaarden en prijzen gewijzigd.