Skip to main content

Als voormalige Telfort klant heb ik nog nooit een gespecificeerde rekening gekregen. Ik heb altijd één bedrag betaald. Nu komt de kpn met een gespecificeerde rekening met allerhande “duistere” kortingen die niet te herleiden zijn om zo toch weer op het bedrag te komen wat ik bij Telfort betaalde. Het basisbedrag waarvan nu die kortingen berekend worden is veel hoger dan het totaalbedrag wat ik bij Telfort betaalde. De kpn is dus behoorlijk aan het goochelen met bedragen en je kunt er nu op wachten dat die “kortingen” eerdaags vervallen (omdat je daar geen “recht” meer op hebt) en het bedrag op gaan hogen naar de veel te hoge prijs bij de kpn.

Mensen blijf daarom allert op de prijs die je nu betaald aan de kpn. Je kunt er nu op wachten dat de kpn geruisloos de prijs gaat verhogen naar hun eigen niveau en wanneer dat gebeurt gaat deze jongen bij de kpn weg.

 

*admin: twee gelijke topics incl. de reacties! 

@wjb Wacht je hebt gelijk !

Alle oud-Telfort klanten welke op dit Forum hun verbazing en ergernis uitspreken over de gewijzigde voorwaarden begrijpen het niet.

Hun eerste factuurbedrag is exact hetzelfde als hun laatste factuur bedrag bij Telfort bij dezelfde diensten.

Daar gaat het alleen om.

De rest is bijzaak.

Als ze binnen hun abonnement een dienst wijzigen moeten ze niet zeiken als ze dan bij KPN meer gaan betalen als dat ze zouden betalen bij Telfort.

Die tijden zijn voorbij en daar moeten ze maar aan wennen.

Binnenkort zullen ze allemaal net als alle overige KPN klanten de hoofdprijs gaan betalen en anders rotten ze maar op.

Alleen moet KPN dan wel zeggen tegen alle oud-Telfort klanten;

Wij wijzigen de voorwaarden en jullie mogen dus kosteloos opzeggen.


Ik heb niet bij Telfort gezeten maar ik snap het niet helemaal.

Als je bij Telfort 50 euro betaalde en nu bij KPN ook, dan is er toch geen probleem?

Hoe de rekening opgebouwd is, dat maakt dan toch niet uit. Als je de opbouw (specificatie) niet snapt, kan iemand dat uitleggen en zolang de klant zijn abbonement niet veranderd, blijf je de voordelen van Telfort toch gewoon houden?

Ik vraag dit ook om de situatie te snappen, aangezien er op het forum meer leden langskomen die oud Telfort klant zijn geweest.

 


Jeroen, ter verduideling:

Ik betaalde bij Telfort voor Glasvezel Internet + Interactieve TV 46,13

Voor Extra snelheid: 50Mb/50Mb/s betaalde ik 2,50

Voor die Extra snelheid heb ik een korting van -2,50

Voor Bellen betaalde ik 2,50

Dus mijn maandbedrag bedroeg 48,63

Als ik dus bij Telfort mijn Bellen zou stoppen zou mijn maandbedrag 46,13 worden

Nu bij de KPN betaal ik voor Glasvezel Internet + Interactieve TV 48,63

Voor Bellen betaal ik 2,50

Bij KPN word mijn Korting nu vermeld als Korting bellen -2,50

Dus mijn maandbedrag is nu hetzelfde als bij telfort 48,63 (Slim gedaan KPN)

Maar als ik nu bij de KPN mijn Bellen zou stoppen betaal ik ook nog 48,63

Conclusie: Door deze handelswijze zou mijn maandbedrag dus 2,50 meer bedragen bij KPN t.o.v. Telfort mocht ik Bellen stoppen.


TonnyM schrijft:

> Hun eerste factuurbedrag is exact hetzelfde als hun laatste factuur bedrag bij
> Telfort bij dezelfde diensten.Daar gaat het alleen om.
> De rest is bijzaak.

Kijk hier uit blijkt dat TonnyM niet weet waar het over gaat. Het is precies andersom. Wat je nu betaald is bijzaak en het gaat héél binnenkort gebeuren dat we als oud-telfort klant net zoveel gaan betalen als kpn klanten, maar dat hebben een heleboel oud-telfort klanten niet goed in de gaten, omdat die door de kpn-mist zijn beneveld en denken dat de kpn zich aan te belofte houdt dat oud-telfort klanten gratis en voor niets overgaan naar de kpn. Hoe naïef kun je dan zijn?
Ik heb een probleem met de “kortingen” die op de kpn rekening staan. De kpn is nu bezig om op slinkse manier oud-telfort klanten binnen te hengelen. Dat doet de kpn zo handig dat het in eerste instantie niet opvalt. Pas wanneer het te laat is voor de meeste oud-telfort klanten worden die wakker en verwijten de kpn terecht dat ze voorwaarden éénzijdig hebben veranderd. Dus helemaal geen zelfde voorwaarden en prijzen……. Dat is een grote illusie.


TonnyM schrijft:

> Hun eerste factuurbedrag is exact hetzelfde als hun laatste factuur bedrag bij
> Telfort bij dezelfde diensten.Daar gaat het alleen om.
> De rest is bijzaak.

Kijk hier uit blijkt dat TonnyM niet weet waar het over gaat. Het is precies andersom. Wat je nu betaald is bijzaak en het gaat héél binnenkort gebeuren dat we als oud-telfort klant net zoveel gaan betalen als kpn klanten, maar dat hebben een heleboel oud-telfort klanten niet goed in de gaten, omdat die door de kpn-mist zijn beneveld en denken dat de kpn zich aan te belofte houdt dat oud-telfort klanten gratis en voor niets overgaan naar de kpn. Hoe naïef kun je dan zijn?
Ik heb een probleem met de “kortingen” die op de kpn rekening staan. De kpn is nu bezig om op slinkse manier oud-telfort klanten binnen te hengelen. Dat doet de kpn zo handig dat het in eerste instantie niet opvalt. Pas wanneer het te laat is voor de meeste oud-telfort klanten worden die wakker en verwijten de kpn terecht dat ze voorwaarden éénzijdig hebben veranderd. Dus helemaal geen zelfde voorwaarden en prijzen……. Dat is een grote illusie.

@gensnet Mijn bericht naar wjb was niet serieus !

Ik gaf die wjb die het maar niet wilde snappen gelijk en dat was cynisch bedoeld.

Heb precies hetzelfde probleem als jou!

Erger me rot!

KPN heeft stiekem de voorwaarden aangepast en bijna niemand heeft het door!

Op dit forum reageren steeds helpers die altijd de kant van KPN kiezen om je weg te jagen want daar krijgen ze waarschijnlijk voor betaald.

Ik snap precies wat hier speelt want ben zelf ook een slachtoffer.

 


"Op dit forum reageren steeds helpers die altijd de kant van KPN kiezen om je weg te jagen want daar krijgen ze waarschijnlijk voor betaald."

@TonnyM Hoe kunnen wij dit soort uitspraken nu serieus nemen? Dat je kritisch bent op KPN en de voorwaarden omtrent de overname van Tellfort is alleen maar goed. Daarom vroeg ik gisteren ook om uitleg omdat ik oprecht geïnteresseerd ben in de klachten die er zijn en waar een x aantal klanten zo bang voor zijn.

Deze opmerking draagt op geen enkele wijze bij aan een leuke discussie op het forum. En nee, ik krijg hier niet voor betaald.

Ik ben niet gek en snap ook wel dat KPN binnen de wet alles doet om het voordeel naar zichzelf te trekken. Dat is ondernemen.


"Op dit forum reageren steeds helpers die altijd de kant van KPN kiezen om je weg te jagen want daar krijgen ze waarschijnlijk voor betaald."

@TonnyM Hoe kunnen wij dit soort uitspraken nu serieus nemen? Dat je kritisch bent op KPN en de voorwaarden omtrent de overname van Tellfort is alleen maar goed. Daarom vroeg ik gisteren ook om uitleg omdat ik oprecht geïnteresseerd ben in de klachten die er zijn en waar een x aantal klanten zo bang voor zijn.

Deze opmerking draagt op geen enkele wijze bij aan een leuke discussie op het forum. En nee, ik krijg hier niet voor betaald.

Ik ben niet gek en snap ook wel dat KPN binnen de wet alles doet om het voordeel naar zichzelf te trekken. Dat is ondernemen.

@Jeroen Ruiter    Ik las dat op het Telfort Forum waar Mandy in het onderstaande Topic

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/verhuis-je-mee-naar-het-kpn-forum-88265/index2.html

zei; Ook heb ik vernomen van een ex moderator dat sommige vaste klanten hier wel degelijk een vergoeding krijgen om hier te schrijven.


Ook heb ik vernomen van een ex moderator  dat sommige vaste klanten hier wel degelijk een vergoeding krijgen om hier te schrijven.

Het zou niet best zijn als dat het geval zou zijn.


Precies, vernomen. Ze kan het niet hard maken of ondersteunen met een bron. @TonnyM ik kan de bron nu even niet vinden maar het is wel zo dat KPN klanten die erg actief zijn op een apart deel van het forum in contact kunnen ken met medewerkers. 


Ook heb ik vernomen van een ex moderator  dat sommige vaste klanten hier wel degelijk een vergoeding krijgen om hier te schrijven.

Het zou niet best zijn als dat het geval zou zijn.

Ik geloof Mandy wel.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/verhuis-je-mee-naar-het-kpn-forum-88265/index2.html


Ook heb ik vernomen van een ex moderator  dat sommige vaste klanten hier wel degelijk een vergoeding krijgen om hier te schrijven.

Het zou niet best zijn als dat het geval zou zijn.

Ik geloof Mandy wel.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/verhuis-je-mee-naar-het-kpn-forum-88265/index2.html

Ik, net als jimny, absoluut niet…

...sterker nog, het is jimny die het precies juist verwoordt.


@TonnyM Wat betreft de uitspraken van Mandy bij Telfort, ik zou er een korreltje zout bij nemen, ze was nogal achterdochtig en had soms uitspraken die uit een hele dikke duim leken te komen.
Eerlijk gezegt, ik geloof er niks van.
En met @wjb zijn uitspraken dat het fair is dat oud TFT klanten harder omhoog gaan dan KPN klanten ben ik het zeker niet eens, maar dat het gaat gebeuren is zo doorzichtig als wat, KPN is zich aan het opmaken voor een overbame, snelle winst, ben alleen bang dat het klanten kost en die overname er toch niet komt.

 

 


En met @wjb zijn uitspraken dat het fair is dat oud TFT klanten harder omhoog gaan dan KPN klanten ben ik het zeker niet eens, ...

Maar dat gaat ook helemaal niet gebeuren, de abonnementsprijs voor KPN en oud Telfort abonnees gaan precies even hard omhoog en dat is nu net wat het "fair" maakt.


Ik grijp even in want ik zie een verhitte discussie ontstaan. Aan iedereen het verzoek om vriendelijk met je medeforumgebruikers om te gaan en de correcte omgangsvormen te hanteren; een uit de hand gelopen discussie zoals hierboven helpt niemand verder en past niet op dit Forum. Ik ga er levendig vanuit dat iedereen die zich aangesproken moet voelen zich ook aangesproken zal voelen.

Wat betreft het topic:

Laat me beginnen te zeggen dat het in ieder geval zo is dat iedereen die vanuit Telfort naar KPN is overgezet dezelfde prijs betaalt bij KPN. Verder doen we dit op een manier die past binnen de voorwaarden zoals die in het contract staan vermeld. We hoeven geen klanten van Telfort binnen te halen omdat ze immers al KPN klant zijn. Wel is het zo dat we dit willen doen op een manier die er voor zorgt dat zoveel mogelijk oud-Telfort klanten straks volledig tevreden KPN klant zijn. Dit betekent dat we niet willen dat klanten achteraf op welke manier dan ook een negatieve verrassing krijgen, of dit nu met de diensten is of met de prijs. 

Om er voor te zorgen dat alle klanten die van Telfort naar KPN zijn omgezet hetzelfde blijven betalen hebben we kortingen toegepast. We hebben achteraf inderdaad gezien dat dit kan betekenen dat een klant die diensten opzegt bij KPN meer betaalt dan bij Telfort. Ik heb hierover een mail gestuurd naar het team dat gaat over het omzetten van de abonnementen. Zodra ik hier reactie op heb zal ik het hier posten. Tot die tijd is het zo dat we per geval kijken naar een passende oplossing voor een klant die hier last van heeft. 

Als laatste zou ik jullie willen vragen om de discussie zoveel mogelijk in de goede richting te houden. Het is heel goed te begrijpen dat als wij beloven dat dingen hetzelfde blijven en dat niet zo is dat er ontevredenheid ontstaat. Wat we dan het liefst zien is dat we samen werken naar een oplossing en hier zoveel mogelijk on topic te blijven. Zet ons aan het werk en geef ons de kans om een passende oplossing te verzorgen. 

 


oke @Bram_ Zorg dat er voor de gedupeerden snel de goede oplossing komt, want dat dit niet helemaal klopt met de belofte staat gewoon vast.:wink:


Ik heb me er even over verwonderd is de kpn nu uit gegoocheld? Nee duidelijk niet…...

Bram schrijft:

> Om er voor te zorgen dat alle klanten die van Telfort naar KPN zijn omgezet
> hetzelfde blijven betalen hebben we kortingen toegepast. We hebben
> achteraf inderdaad gezien dat dit kan betekenen dat een klant die
> diensten opzegt bij KPN meer betaalt dan bij Telfort.

Nee, géén kortingen toegepast maar gewoon verzonnen om weer op het bedrag te komen wat ik bij telfort betaal. Ik heb alleen internet en voor de rest dus helemaal niets; geen ip-telefoon en geen televisie. Ik heb nu diverse duistere kortingen op de rekening staan maar welke (extra) dienst neem ik af om die kortingen te krijgen? Die kortingen slaan dus nergens op maar een heleboel mensen denken dan oh mooi een korting dat is nooit verkeerd. Maar zoiets maakt mij dus erg argwanend. Je wordt dus gewoon voor de gek gehouden en dat hebben een heleboel mensen niet in de smiesen/gaten.


@gensnet je verhaal is inmiddels wel duidelijk.


Nee, géén kortingen toegepast maar gewoon verzonnen om weer op het bedrag te komen wat ik bij telfort betaal. Ik heb alleen internet en voor de rest dus helemaal niets; geen ip-telefoon en geen televisie. Ik heb nu diverse duistere kortingen op de rekening staan maar welke (extra) dienst neem ik af om die kortingen te krijgen? Die kortingen slaan dus nergens op ...

Kan je hier eens een screenshot posten van de kostenspecificatie van jouw factuur?


wjb schrijft:

> Kan je hier eens een screenshot posten van de kostenspecificatie van jouw factuur?

Dat ga ik niet wéér doen. Dat is gewoon een kwestie van terugbladeren in de eerste berichten.


Ik zie daar geen hele gekke kortingen. Het is een hele simpele factuur met twee bedragen en twee keer korting op die bedragen. Verder is er al gezegd dat KPN kijkt hoe ze klanten die nu een probleem ervaren kunnen helpen. Netjes toch van KPN.


@Bram_  Wij wachten het af hoe KPN ervoor gaat zorgen dat de Telfort voorwaarden weer hersteld gaan worden zodat er niemand teveel gaat betalen nu of in de toekomst !


Ik zie daar geen hele gekke kortingen. Het is een hele simpele factuur met twee bedragen en twee keer korting op die bedragen. Verder is er al gezegd dat KPN kijkt hoe ze klanten die nu een probleem ervaren kunnen helpen. Netjes toch van KPN.

Ook ik zie daar eigenlijk niets vreemds in.

En zelfs zonder dat "sneller internet" ben je nog steeds goedkoper uit dan de Telfort prijzen in 2019.


Jeroen Ruiter schrijft:

> Ik zie daar geen hele gekke kortingen.

Dan zie je het toch niet helemaal goed. Je kunt dus duidelijk niet tussen de regels doorlezen……. Maar dat geeft niet, want dat kunnen een heleboel mensen óók niet…...

Denk nu eens even verder na. Waarom krijgt iemand korting? Wat is de reden van korting? Iemand krijgt korting omdat hij of zij een extra dienst afneemt of dat iemand meer van een produkt bestelt dan anders. Wanneer ik bij een winkel 100 meter netwerkkabel koop krijg ik 10% korting. Die korting heeft een reden ik koop meer netwerkkabel dan andere mensen en daarom krijg je korting. Maar waar die kortingen bij de kpn specificatie op gebaseerd zijn is uiterst dubieus. Mensen laten zich graag verblinden cq voor de gek gehouden worden met dingen zoals gratis of voor niets en met kortingen……. Dan houden de meeste mensen op met denken. Zoiets heet niet verder denken dan je neus lang is…...


 @gensnet u zult toch echt moeten afwachten wat de officiële reactie van KPN zal worden. Achter de schermen is u reactie opgemerkt.


Jeroen Ruiter schrijft:

> @gensnet u zult toch echt moeten afwachten wat de officiële reactie van KPN zal worden.
> Achter de schermen is u reactie opgemerkt.

Ik kan je nu al wel voorspellen dat je dan kunt wachten tot je een ons weegt. Het zou mij erg verbazen dat je überhaupt een reactie krijgt van de kpn……

De hele discussie lappen ze toch gewoon aan hun laars. Want wat stelt zo'n klein groepje mensen nu voor? Niets ja! De kpn gaat pas nadenken als er hele horde mensen gaan overstappen…...


Waarom krijgt iemand korting? Wat is de reden van korting? 

De reden waarom jij die korting krijgt is omdat KPN nu eenmaal beloofd heeft dat er niets verandert en dus ook de prijs niet.

Jij betaalde bij Telfort vast ook €35,75 voor jouw abonnement of niet soms?

Wat is dan nu toch jouw echte probleem want ik kan echt niet volgen waarom je hier zo'n moeite mee hebt.