Skip to main content

Als voormalige Telfort klant heb ik nog nooit een gespecificeerde rekening gekregen. Ik heb altijd één bedrag betaald. Nu komt de kpn met een gespecificeerde rekening met allerhande “duistere” kortingen die niet te herleiden zijn om zo toch weer op het bedrag te komen wat ik bij Telfort betaalde. Het basisbedrag waarvan nu die kortingen berekend worden is veel hoger dan het totaalbedrag wat ik bij Telfort betaalde. De kpn is dus behoorlijk aan het goochelen met bedragen en je kunt er nu op wachten dat die “kortingen” eerdaags vervallen (omdat je daar geen “recht” meer op hebt) en het bedrag op gaan hogen naar de veel te hoge prijs bij de kpn.

Mensen blijf daarom allert op de prijs die je nu betaald aan de kpn. Je kunt er nu op wachten dat de kpn geruisloos de prijs gaat verhogen naar hun eigen niveau en wanneer dat gebeurt gaat deze jongen bij de kpn weg.

 

*admin: twee gelijke topics incl. de reacties! 

wjb schrijft:

> De reden waarom jij die korting krijgt is omdat KPN nu eenmaal beloofd
> heeft dat er niets verandert en dus ook de prijs niet.

Ik gooi het over een andere boeg. Misschien wordt het dàn begrepen. Hoelang gaat het duren volgens jou dat de kpn de prijs gaat verhogen naar het prijsniveau van hun zelf? Voorspelling: niet erg lang…… De kpn houdt nu tijdelijk de oud-telfort klanten zoet/tevreden met loze beloftes…...

> Wat is dan nu toch jouw echte probleem want ik kan echt niet volgen
> waarom je hier zo'n moeite mee hebt.

Dan verdiep je je niet in de materie. Het is toch gewoon een kwestie van goed lezen.


@gensnet laten we deze zinloze discussie stoppen. U heeft u punt gemaakt. KPN kijkt erna. Wacht een reactie af en stem daar u nieuwe plan op af.

 


@Jeroen Ruiter De enige manier om te stoppen is zelf niet meer reageren.

Zijn slogan is niet voor niets, “verdeel en heers”


@Jeroen Ruiter De enige manier om te stoppen is zelf niet meer reageren.

Zijn slogan is niet voor niets, “verdeel en heers”

Sa is it mar krekt!


@Doornekamp33 Je hebt ook gelijk.

 


wjb schreef:

> Wat is dan nu toch jouw echte probleem want ik kan echt niet volgen
> waarom je hier zo'n moeite mee hebt.

Dan verdiep je je niet in de materie. Het is toch gewoon een kwestie van goed lezen.

Wat moet ik dan goed lezen?

Is de basissnelheid van een abonnement niet 50/5Mbps?

Jij hebt dan toch een 100/10Mbps snelheidsverhoging?

Jij betaalde bij Telfort toch €35,75 per maand?

Dan is er toch helemaal niets mis met dat kostenplaatje. Wat had je anders willen zien?

 

wjb schreef:

> De reden waarom jij die korting krijgt is omdat KPN nu eenmaal beloofd
> heeft dat er niets verandert en dus ook de prijs niet.

Ik gooi het over een andere boeg. Misschien wordt het dàn begrepen. Hoelang gaat het duren volgens jou dat de kpn de prijs gaat verhogen naar het prijsniveau van hun zelf? Voorspelling: niet erg lang…… De kpn houdt nu tijdelijk de oud-telfort klanten zoet/tevreden met loze beloftes…...

Dat gaat wel een aantal jaar duren. Waarschijnlijk één Euro per jaar. Ik spreek uit ervaring met het gelijktrekken van de prijs van een oude abonnementsvorm van KPN met die van een nieuwere abonnementsvorm. Ook dat heeft een aantal jaar geduurd. En ik elk jaar heb je daarbij de mogelijkheid om afscheid te nemen als je dat zou willen.


@gensnet laten we deze zinloze discussie stoppen. U heeft u punt gemaakt. KPN kijkt erna. Wacht een reactie af en stem daar u nieuwe plan op af.

 

> Zinloze discussie stoppen.

Deze discussie mag voor jou zinloos zijn, maar bepaal jij dat?


wjb schrijft:

> Wat had je anders willen zien?

Dat er een aannemelijke reden voor kortingen gegeven worden. Op de telfort rekening zou daarom ook kortingen vermeld moeten worden en die kortingen duiken pas op de kpn rekening op om met gegoochel van getallen weer op het bedrag te komen wat ik aan telfort betaalde. Je kunt je dus niet voorstellen dat ik dan erg argwanend wordt over kortingen waar ik helemaal geen “recht” op heb? Omdat ik geen enkel recht op kortingen heb, loop je grote kans dat die je weer snel worden “afgepakt”.

> Dat gaat wel een aantal jaar duren.

Nee hoor, binnen een half jaar is het zover. Zolang hoeven we daar niet op te wachten…… We spreken elkaar dan weer…...


Gefeliciteerd! U hebt € 100.000,-- gewonnen. U speelt nergens in mee en u wil ook niet weten waarom u € 100.000,-- krijgt. Merkwaardig.


wjb schreef:

Wat had je anders willen zien?

Dat er een aannemelijke reden voor kortingen gegeven worden. Op de telfort rekening zou daarom ook kortingen vermeld moeten worden en die kortingen duiken pas op de kpn rekening op om met gegoochel van getallen weer op het bedrag te komen wat ik aan telfort betaalde. Je kunt je dus niet voorstellen dat ik dan erg argwanend wordt over kortingen waar ik helemaal geen “recht” op heb? Omdat ik geen enkel recht op kortingen heb, loop je grote kans dat die je weer snel worden “afgepakt”.

Dus jij zou gewoon één regel willen zien met €35,75 aan abonnementskosten.

Wat is het verschil?

Oh ... je bent bang die kortingen dat KPN van de éne op de andere dag die kortingen stopt omdat je er geen recht op zou hebben. Dat gaat echt niet gebeuren. Waarschijnlijk staat er in mijn KPN zelfs zoiets als "korting zolang je abonnement loopt".

 

wjb schreef:

Dat gaat wel een aantal jaar duren.

Nee hoor, binnen een half jaar is het zover. Zolang hoeven we daar niet op te wachten…… We spreken elkaar dan weer…...

Denk je echt dat KPN zo dom zou zijn?

In mijn vorige bericht sprak ik dus echt uit ervaring en ik weet dus vrijwel zeker dat het optrekken van de Telfort prijzen naar het KPN niveau enkel jaren in beslag zal nemen.


> Dat gaat echt niet gebeuren. Waarschijnlijk staat er in mijn KPN zelfs
> zoiets als "korting zolang je abonnement loopt".

In je dromen wellicht, maar niet in de werkelijkheid. Dat zeg jij, maar dat geloof ik dus niet. De kpn kennende. Ik heb teveel met die fijne club meegemaakt dat het nooit meer goed komt met de kpn. Mensen die niet zoveel met de kpn meegemaakt hebben kunnen zich maar moeilijk inleven in de problemen die ik met de kpn heb of heb gehad.

> Denk je echt dat KPN zo dom zou zijn?

Ja, dat denk ik dat de kpn zo dom is. Kpn is bij het domme af héél leep bezig…...


Een treffende strip over de “vijandige overname” van telfort door de kpn.

 


De kpn kennende. Ik heb teveel met die fijne club meegemaakt dat het nooit meer goed komt met de kpn. Mensen die niet zoveel met de kpn meegemaakt hebben kunnen zich maar moeilijk inleven in de problemen die ik met de kpn heb of heb gehad.

Ik ben ondertussen bijna 35 jaar abonnee van KPN en haar voorganger(s) (PTT en Planet Internet) en ik heb in al die jaren nog nooit een financiële onenigheid gehad. Ik kan inderdaad alleen maar uit eigen ervaring spreken.


Een treffende strip over de “vijandige overname” van telfort door de kpn.

 

Maar Telfort is sinds 2005 een 100% dochter van KPN. :relaxed:


@gensnet als u zoveel tijd op het forum aanwezig bent, kunt u misschien anderen helpen. aan u berichten te lezen heeft u veel kennis in huis. :)

U moet doen wat u wilt maar je punt is wel duidelijk. Voor nu zal je toch echt een reactie van KPN moeten afwachten. Zij hebben nu toch beloofd dat dit door een andere afdeling bekeken wordt.


wjb schrijft:

> heb in al die jaren nog nooit een financiële onenigheid gehad.

Dan doe je dus altijd “braaf” wat de kpn wil 😉 Dus gewoon met de stroom mee zwemmen. Dàt zijn de makkelijkste klanten voor een bedrijf. Nooit klagen, gewoon betalen en doen wat wij willen…...

Dàn hoop ik voor je dat dit zo blijft. Het waren en zijn niet alleen maar financiële onenigheden. Ik kan er zo langzamerhand een boek over schrijven en zo'n boek krijgt ieder jaar een vervolg.


Jeroen Ruiter schrijft:

> Zij hebben nu toch beloofd dat dit door een andere afdeling bekeken wordt.

Hoe vaak wordt er niet beloofd dat ze terug zullen bellen? En maar wachten tot de kpn terug belt. Grrrr…...


Een treffende strip over de “vijandige overname” van telfort door de kpn.

 

Maar Telfort is sinds 2005 een 100% dochter van KPN. :relaxed:


Je gaat nu toch niet zeggen dat deze “overname” geruisloos gaat. Géén enkele overname gaat zonder problemen…...


Een treffende strip over de “vijandige overname” van telfort door de kpn.

 

Maar Telfort is sinds 2005 een 100% dochter van KPN. :relaxed:

Je gaat nu toch niet zeggen dat deze “overname” geruisloos gaat. Géén enkele overname gaat zonder problemen…...

Wat ik zeg is dat er uiteraard geen sprake van een vijandige overname.


Een treffende strip over de “vijandige overname” van telfort door de kpn.

 

Maar Telfort is sinds 2005 een 100% dochter van KPN. :relaxed:

Je gaat nu toch niet zeggen dat deze “overname” geruisloos gaat. Géén enkele overname gaat zonder problemen…...

Wat ik zeg is dat er uiteraard geen sprake van een vijandige overname.


Maak dat je grootje maar wijs. Maar zolang jij dit geloofd is er niets aan de hand. Voormalige telfort klanten gaan zo mak als een lammetje naar de slachtbank.


Voormalige telfort klanten gaan zo mak als een lammetje naar de slachtbank.

Dat is toch heel iets anders dan een vijandige overname.


wjb schrijft:

> Dat is toch heel iets anders dan een vijandige overname.

Hoe wil jij dat dan noemen? Een vredige overname? Voormalige telfort klanten gaan zo mak als een lammetje naar de slachtbank. Wil het laatste lammetje het licht even uit doen?


wjb schrijft:

> Dat is toch heel iets anders dan een vijandige overname.

Hoe wil jij dat dan noemen? Een vredige overname? Voormalige telfort klanten gaan zo mak als een lammetje naar de slachtbank. Wil het laatste lammetje het licht even uit doen?

Er is sprake van een vijandige overname als de eigenaren van een bedrijf niet willen dat het bedrijf overgenomen wordt maar de kopende partij voldoende aandelen weet te bemachtigen dat zij het voor het zeggen krijgen. Daar is hier uiteraard geen sprake van immers KPN heeft sinds 2005 al alle aandelen van Telfort en is sinds 2005 dus al de eigenaar van Telfort. Hoe de klant daar overigens over denkt speelt geen enkele rol, dat heeft niets te maken met of een overname nu vijandig is of niet.