Skip to main content

Goedendag,

Het betreft geluidsoverlast van 24/7 draaiende motoren op het dak van uw pand aan de Mereveldlaan 8 te De Meern. Op dit dak staan 2/3 motoren dag en nacht te draaien. Kennelijk zijn er eerder klachten over geweest omdat er aan de kant van de Mereveldlaan schotten omheen zijn gezet.

Deze schotten staan in een U-vorm en werken aan de open kant (waar onze huizen staan) als een geluidsoverdrager. Meerdere bewoners aan de Kalverstraat in De Meern hebben er last van. 

Het probleem zou mogelijk simpel opgelost kunnen worden door geluidsabsorberende schotten rondom te plaatsen.

Ik hoor graag van u.

Mvg. Jurgen Mohr

Ik heb de melding doorgezet bij de desbetreffende partij die er over gaat. Meestal duurt het enkele dagen voordat ik een terugkoppeling krijg en dan zal ik die hier delen als ik het niet vergeet.

Dank, ik wacht het even af.

Is er al iets bekend over de eerdere melding die ik heb gedaan? Of kan iemand mij verwijzen naar een afdeling binnen KPN die daar over gaat?

Ticket staat nog open, hij is dus niet direct afgemeld zonder werkzaamheden uit te voeren. Soms duren dit soort dingen wat langer omdat het geen allerdaagse "lamp/slot defect" melding is.

Okay, dank voor de snelle reactie. Ik wacht het af.

Hi, we zijn inmiddels bijna 3 weken verder na de eerste topic. Hoe staat het ervoor?

Of is er een afdeling gebouwenbeheer waar ik contact mee kan opnemen?

U kunt altijd met ons bellen 0800-0150 optie 2, maar die gaan mijn ticket zien en zeggen dat er mee gewerkt wordt. Op dit moment heb ik helaas geen update voor je.

U kunt altijd met ons bellen 0800-0150 optie 2, maar die gaan mijn ticket zien en zeggen dat er mee gewerkt wordt. Op dit moment heb ik helaas geen update voor je.

Kan je dit niet beter melden bij de gemeente ivm geluidsoverlast 

Kan je dit niet beter melden bij de gemeente ivm geluidsoverlast 

Er staat al een ticket open en deze is niet direct gesloten. Er wordt dus oprecht wel naar gekeken. Gebeurt vaak dat dat ik een melding maak voor bijvoorbeeld een kapotte TL balk en dat ik een antwoord krijg "ruimte wordt niet gebruikt en er zijn nog 9 andere werkende TL balken" bijvoorbeeld. Dat is dan binnen een dag bekend. Dus denk dat het juiste proces al in gang is gezet. Uiteraard kan topic starter ook bij de gemeente zijn beklag doen.

Okay, dank voor de update. Hopelijk is er binnenkort nieuws. Ik wacht het weer even af, ik weet ook niet of het zin heeft om het te melden bij de gemeente. Enfin, dat kan altijd nog.

Okay, dank voor de update. Hopelijk is er binnenkort nieuws. Ik wacht het weer even af, ik weet ook niet of het zin heeft om het te melden bij de gemeente. Enfin, dat kan altijd nog.

Er zullen ongetwijfeld wetten en regelgeving voor zijn. De gemeentelijke handhaving zal het aantal decibel opmeten, en als dat te hoog is (verstoring van de leefomgeving of verleende vergunning), zal daartegen worden opgetreden.

Er zullen ongetwijfeld wetten en regelgeving voor zijn. De gemeentelijke handhaving zal het aantal decibel opmeten, en als dat te hoog is (verstoring van de leefomgeving of verleende vergunning), zal daartegen worden opgetreden.

Dat is een sneller traject lijkt me dan wachten op kpn

Dat is een sneller traject lijkt me dan wachten op kpn

Ik denk dat de gemeente eerst zal adviseren om zelf met KPN contact op te nemen, en bij weigering van KPN zelf pas gaat acteren.

Als ik het niet vergeet zal ik morgen in me pauze wel eens even bellen om te kijken of er iets van een update op de ticket is. Kom er op terug.

Als ik het niet vergeet zal ik morgen in me pauze wel eens even bellen om te kijken of er iets van een update op de ticket is. Kom er op terug.

Sorry btw als dit negatief overkomt richting wat jij hierin kan doen

Geen sorry nodig, we zijn hier allemaal met 1 doel en dat is andere mensen helpen. Een berichtgeving naar de gemeente is heus geen slecht idee hoor. Denk alleen niet dat dat proces sneller gaat, maar als het daadwerkelijk overlastgevend geluid is zou ik alles proberen om het te laten stoppen.

@Jurgen Mohr Goed en slecht nieuws, het is inderdaad een best complex probleem en ook iets wat helaas niet de hoogste prioriteit heeft. Vandaar dat de uitvoerende partij 30 werkdagen de tijd heeft gekregen om tot een oplossing en/of antwoord te gaan komen. Ik heb de ticket aangemaakt op 12 februari, en als ik dan even doorreken zitten we momenteel op 19 werkdagen. 

Mocht er na 26 maart niks veranderd zijn ga opnieuw voor je aan de bel trekken. Mocht ik het dan vergeten moet je me er vooral aan herinneren.

Dank, en dank aan de anderen in deze topic voor het meedenken. ik meld mij weer na 26 maart als ik niets heb gehoord. Die paar weken kunnen er nog wel bij.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp is de complexiteit van het probleem. Zoals aangegeven in mijn topic is er kennelijk eerder al rekening gehouden met (mogelijke) geluidsoverlast in de straat waar het pand zich bevindt. Getuige de schotten  die in een U-vorm om de motoren zijn geplaatst.

Deze werken nu geluid resonerend onze kant op helaas. En is m.i. relatief makkelijk op te lossen door het open gedeelte van de U ook af te sluiten. We wachten het af. 

Goedemorgen, ik meld mij maar weer eens. Er is idd nog niets veranderd en ik ben benieuwd hoe het staat met de aangemaakte ticket en de voorgenomen actie daar op.

Ik hoor het graag,

Zeer teleurstellend. Ik doe vanmiddag even een belletje in me pauze 😣

Had gehoopt dat ze het inmiddels wel hadden opgepakt 

Heel fijn, dank voor de snelle reactie. Ik hoor graag.

Ik heb een mailtje gestuurd voor een statusupdate, telefonisch konden ze weinig vertellen. Ik hou je zeker op de hoogte.

Goed bezig, ​@Ik_Combineer!

Dank, ik hoop dat er snel een oplossing komt.

Ps. Ik heb nog een foto van het gebouw en de motoren op het dak.

Reageer