Skip to main content
Vraag

Gemaakte afspraken rond afsluiten contract worden niet nagekomen

• June 12, 2025
  • 2 reacties
  • 40 keer bekeken

Eind april kwamen twee aardige jongens aan de deur van KPN. Omdat ik graag glasvezel wil hebben heb ik de overstap van ziggo naar kpn gemaakt. Ik zou gebeld worden om een afspraak in te plannen met de monteur. Hoewel ik op heb genomen maar alleen een callcenter op de achtergrond hoorde en heb teruggebeld werd de afspraak gewoon in gepland. Ik was slecht bereikbaar volgens KPN. 
Het werd op het adres van mijn onderburen gezet i.p.v. mijn adres. Best vreemd als je zelf langs mijn deur bent gegaan. Hierover heb ik gebeld, maar KPN kon mij niet helpen, ik moest weer een ander nummer bellen. Erg klant gericht vind ik dit niet maar goed ik ben ook de beroerdste niet…

Op 9 mei een aardige dame gesproken die de ene order annuleerde en een nieuw abonnement voor mij afsloot. Nog wat goedkoper en met gratis wifipunten. Dit stond niet op mijn contract maar ze verzekerde me dat dit goed kwam. Ik was weer blij. 2 juni zou de boel worden aangesloten, top! 
Vervolgens ben ik een keer of 6 door een onder aannemer van KPN gebeld met een vaag verhaal over een ticket en een storing? Maar ik heb nog helemaal niets van KPN? Wat is dit? Ook navraag gedaan bij KPN maar nooit meer iets gehoord.

Inmiddels kreeg ik een mail waarin staat dat er op 3 juni een monteur komt in de ochtend. Ook prima ik zorg dat ik thuis ben. Vervolgens komt er op 2 juni een monteur, gelukkig was mijn vriend thuis. Op 3 juni heb ik KPN gebeld of er nog een monteur moet komen en waar mijn gratis wifipunten zijn…? Ook zag ik geen abonnementen in de app staan…? Weer gebeld met KPN, de monteur hoefde inderdaad niet meer te komen, die zou worden afgezegd. Wifipunten blijken nooit verstuurd te zijn, en er zou een ticket worden aangemaakt over mijn KPN. Ik zou hier ook bericht van krijgen binnen 3 tot 5 werkdagen. Even later gaat de bel, en ja hoor weer een monteur van KPN. Die hoefde inderdaad niks te doen… 

Na 1,5 week nog steeds niks van kpn gehoord en boven nog steeds geen wifi. Ook geen wifipunten. Ik kan geen klacht indienen maar alleen een terugbel verzoek. Dan maar weer een terugbel afspraak gemaakt. Inmiddels ben ik best wel geïrriteerd door deze slechte service. Ik leg de man aan de telefoon de geschiedenis uit. Ik stel hem de vraag hoe gaan jullie dit nu oplossen? Ik heb nog steeds geen wifipunten, geen wifi boven en kan mijn facturen niet inzien. 

Ik krijg geen excuus of begrip. Wel weet hij me uit te leggen dat ik mijn abonnement kan toevoegen in de app en mijn facturen kan in zien. Dat is fijn. Vervolgens weet hij niets over de wifipunten en dit vindt hij wel een vreemd verhaal. Er wordt mij de vraag gesteld of ik terug wil naar Ziggo. Ik leg hem uit dat Ziggo geen glasvezel aanbiedt dus dat dit geen optie is. Het lijkt mij dat je dit als medewerker van KPN toch wel zou moeten weten. Vervolgens wordt ik weer in de wacht gezet want er moet weer overlegd worden. 
Na lang wachten verteld hij me dat ik geen gratis wifipunten kan krijgen en er alleen een ticket met een klacht worden aangemaakt en dit wordt gedaan. Vervolgens leg ik de man uit dat ik nog steeds geen wifiboven heb en mijn probleem nog steeds niet is opgelost. Mijn eerdere contact met kpn heeft niet geholpen en er zijn in het systeem toen geen tickets oid aangemaakt. Best wel frustrerend als klant. KPN komt ook niet met een voorstel voor mijn probleem.

Vervolgens stel ik voor om gewoon wifipunten op te sturen zodat ik ook boven wifi heb en er daarnaast het proces van de klacht kan lopen. Dan moeten we maar even afwachten wie daar voor gaat betalen. Ook dit kan niet. KPN kan geen gratis wifipunten op sturen en de medewerker aan de telefoon blijft dit maar herhalen en mij onderbreken tijdens het gesprek. Het duurt lang voordat de medewerker begrijpt dat ik gewoon zo snel mogelijk wifipunten wil zodat ik boven wifi heb en ook best wil betalen terwijl mijn klacht in behandeling wordt genomen. Ik vraag of de medewerker dit voor mij kan doen of dat ik dit zelf moet doen. De medewerker denkt helaas niet mee in oplossingen voor mijn probleem. 

Ik had echt meer verwacht van KPN. Ik heb vroeger ook bij KPN gewerkt. Wat een ontzettende chaos en puinzooi is dit geworden. Geen enkele tegemoetkoming is er vanuit KPN terwijl jullie fout op fout maken. Ik ga er vanuit dat ik de wifipunten zelf zal moeten betalen want meedenken met een klant, of de boel even goed regelen een excuus oid kan er allang niet meer vanaf. Schande! 

2 reacties

• June 12, 2025

Er wordt mij de vraag gesteld of ik terug wil naar Ziggo. Ik leg hem uit dat Ziggo geen glasvezel aanbiedt dus dat dit geen optie is.

En waarom is dat dan geen optie?

Er zijn jou 2 WiFi punten belooft. Dat had nooit mogen gebeuren. Jij gaat geen 2 WiFi punten krijgen. Daar kan jij heel lang over praten tijdens een telefoongesprek met een KPN medewerker. Maar dat is nutteloos. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 16, 2025

Hi ​@Maloelaloe, welkom bij onze community. 

Wat ontzettend naar om te lezen dat dit zo moeizaam is gegaan, een slecht begin van je abonnement waar ik ontzettend van baal. Als ik het goed begrijp is er inmiddels ook een klacht aangemaakt en zou dit opgepakt moeten zijn. 

Heb je al een reactie gehad of een bericht om terug te bellen mochten ze jou niet hebben kunnen bereiken?Â