Skip to main content

In mijn meterkast moet een groepenkast worden bijgeplaatst.

Het glasvezelmodem moet daarvoor verplaatst worden, dat kan zónder de glasvezel los te nemen.
Ik moet hoogstens een paar beugels los nemen om de glasvezel een iets andere route te geven.

Hoe moet ik dat modem openen om de schroeven te bereiken waarmee de unit op de houten plaat is gemonteerd?

Formeel moet je dat via KPNNetwerkNL (het vroegere Reggefiber) regelen. 


@janoniem Je hebt het over een Genexis modem. In dit filmpje zie je hoe je netjes de kappen er af haalt mits dit degene is die jij hebt?

Doe dit wel met veel beleid en voorzichtigheid. Mocht er iets gebeuren met de vezel (losspringen of breken) dan heb je inderdaad voormalig Reggefiber nodig en ben je een paar honderd euro verder. 

 

 


@janoniem Je hebt het over een Genexis modem. In dit filmpje zie je hoe je netjes de kappen er af haalt mits dit degene is die jij hebt?

Doe dit wel met veel beleid en voorzichtigheid. Mocht er iets gebeuren met de vezel (losspringen of breken) dan heb je inderdaad voormalig Reggefiber nodig en ben je een paar honderd euro verder. 

Je moet dus stap 1 en 2 doen. En vervolgens de blauwe connector naar beneden schuiven. Daarna stap 3.

Dan het zooitje verplaatsen.

Vervolgens stap 8 t/m 11.


@janoniem Je hebt het over een Genexis modem. In dit filmpje zie je hoe je netjes de kappen er af haalt mits dit degene is die jij hebt?

Doe dit wel met veel beleid en voorzichtigheid. Mocht er iets gebeuren met de vezel (losspringen of breken) dan heb je inderdaad voormalig Reggefiber nodig en ben je een paar honderd euro verder. 

Je moet dus stap 1 en 2 doen. En vervolgens de blauwe connector naar beneden schuiven. Daarna stap 3.

Dan het zooitje verplaatsen.

Vervolgens stap 8 t/m 11.

Ja sorry.. als er al een actieve NT op zit omdat er al een abonnement op loopt is dat inderdaad zo ja. Heb je geen glasvezelabonnement, dan alleen stap 1 tot en met 3 en in omgekeerde volgorde weer terug plaatsen.

En proberen dat irritante deuntje uit je hoofd te krijgen....


Bedankt, dit is mijn kastje en ik snap de procedure.

Nu is me ook duidelijk waarom ik het bovenste deel er niet af kreeg; die blauwe schuif moet eerst naar beneden. Gelukkig werkt alles nog.

Overigens is de onderste deksel bij mij niet vastgezet met een schroef en ook niet verzegeld.
De monteur die destijds een nieuwe inhoud plaatste (ik dacht toen analoog van Telfort er af ging) had erg veel haast en waarschijnlijk zelfs daarvoor geen tijd.