Skip to main content
Antwoord

Genexis ONT veroorzaakt packet loss, kan ik een nieuwe krijgen?

• October 29, 2025
  • 22 reacties
  • 175 keer bekeken

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10

Ik heb een Genexis Element TK01-P2110-EU-1 welke voor packetlost zorgt en voor enorme latency.

Nu heb ik deze zelf even vervangen voor een ZTE ZXHN F3100 welke een maat van me nog had liggen.

Nu is de verbinding meteen stabiel al aantal dagen.

Nu vraag ik me af hoe kom ik aan een nieuwe eigen ONT?

Klantenservice kon niks meten zeiden ze toen ik belde dus konden niks betekenen wilde wel monteur sturen maar als het aan mijn apparatuur zou liggen moest ik betalen.

Toen ik vroeg kunnen jullie geen nieuwe ONT opsturen was het antwoord doen we niet maar klopt dit wel?

Beste antwoord door Maja van KPN

Dank voor jullie toelichting ​@TDN en ​@joey92, die omruilactie is al enige tijd geleden, ik had niet meer 100% helder wat er destijds omgeruild werd 😬
Feit blijft wel dat je problemen hebt met je verbinding via je huidige Genexis, dus ik ga een nieuwe jouw kant op sturen ​@MennoG78!

22 reacties

• October 29, 2025

Nee natuurlijk niet. Een monteur of KPN medewerker aan de telefoon moet constateren dat jij een nieuwe ont nodig hebt. Dat kan/mag jij niet zelf bepalen.

Zet die oude er weer op. Dat kunnen ze bij KPN een meting uitvoeren.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • October 29, 2025

Nee natuurlijk niet. Een monteur of KPN medewerker aan de telefoon moet constateren dat jij een nieuwe ont nodig hebt. Dat kan/mag jij niet zelf bepalen.

Zet die oude er weer op. Dat kunnen ze bij KPN een meting uitvoeren.

Die zat aangesloten dan ik ze belde KPN kon met de Genexis niks meten zeggen ze.

Normaal bij nieuwe klanten krijg je die dingen thuis gestuurd.

Die genexis die ik heb stond wel op de lijst van dat ze slecht zijn en KPN deze zou vervangen maar niks over gehoord van ze helaas.

Bij de omwisseling wat KPN deed stuurde ze ook de klanten het op.

Maar blijkbaar is hun administratie niet goed omdat ik nooit nieuwe heb gekregen.

KPN kon het alleen zien met KPN modem zeggen ze nou die sluit ik echt niet even aan voor de lol

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 29, 2025

De enige weg is een monteur, echter als deze niks kan vinden in het ONT zal hij hem denk ik niet vervangen en moet je de monteur betalen. De meeste monteurs zijn niet zo heel moeilijk, maar het blijft een gok.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • October 29, 2025

De enige weg is een monteur, echter als deze niks kan vinden in het ONT zal hij hem denk ik niet vervangen en moet je de monteur betalen. De meeste monteurs zijn niet zo heel moeilijk, maar het blijft een gok.

Ik bel ze morgen nog wel een keer savonds bellen zitten er meer die het niet snappen of geen zin hebben.

En anders schiet ik de KPN monteur aan die hier in de buurt woont.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 29, 2025

Ik denk dat de reguliere klantenservice geen ONT kan versturen, dat zal de Technische Dienst moeten doen via een ticket.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Waarom vervang je niet gewoon je UXG lite voor een UCG fiber. Sfp erin en verwijder de Genexis 🤗

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • October 29, 2025

Waarom vervang je niet gewoon je UXG lite voor een UCG fiber. Sfp erin en verwijder de Genexis 🤗

Heb jij die voor mij nog liggen?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Ik ben ook verhuist van Lite naar Fiber 🤗🤗

alles eruit knallen met UI 🔥🔥🔥

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • October 29, 2025

Ik ben ook verhuist van Lite naar Fiber 🤗🤗

alles eruit knallen met UI 🔥🔥🔥

Scheelt ook weer stopt contactje!

Maar als je er nog eentje heb liggen kom maar ;)

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Kan je niet stout de ont als defect opgeven. Bellen geen internet leds ont zijn uit 🫣🫣🫣

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • October 29, 2025

Kan je niet stout de ont als defect opgeven. Bellen geen internet leds ont zijn uit 🫣🫣🫣

ja kan ook dan sturen ze monteur al keer geprobeerd haha

• October 29, 2025

Ik denk dat je een paar weken de router van KPN aan moet sluiten. Anders ga je niets bereiken vrees ik.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • October 29, 2025

Ik denk dat je een paar weken de router van KPN aan moet sluiten. Anders ga je niets bereiken vrees ik.

Die sluit ik niet meer aan

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 31, 2025

Hi ​@MennoG78, jammer dat het destijds met het omruilen niet helemaal goed lijkt te zijn gegaan 😕 Ik kan je een vervangende Genexis NT sturen, géén ander type. Zal ik dat maar doen? Of wil je echt een ander type NT? In dat geval, kan het alleen via een monteursafspraak.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 31, 2025

Die genexis die ik heb stond wel op de lijst van dat ze slecht zijn en KPN deze zou vervangen maar niks over gehoord van ze helaas.

Dat geldt niet standaard  voor alle Genexis ​@MennoG78 , alleen een bepaalde serie.

Dat jij geen bericht hebt gehad, ik ook niet trouwens, kan dus kloppen, dan hadden jij en ik een goede versie.

Begin vorig jaar ging bij mij de Genexis kapot door een verbouwing en heb ook weer gewoon een Genexis ontvangen uit de nieuwe serie en werkt gewoon goed.

Een Nokia is niet per definitie beter, alleen wil KPN niet op 1 paard wedden.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • October 31, 2025

Hi ​@MennoG78, jammer dat het destijds met het omruilen niet helemaal goed lijkt te zijn gegaan 😕 Ik kan je een vervangende Genexis NT sturen, géén ander type. Zal ik dat maar doen? Of wil je echt een ander type NT? In dat geval, kan het alleen via een monteursafspraak.

Zou prettig zijn als je dat zou willen doen?

Volgens KPN heb ik  nooit een Genexis gehad trouwens. :O

Maar een ZTE.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 31, 2025

@MennoG78 Je haal paar dingen door mekaar. Je Genexis is geen ONT maar een NTU (AON glasvezel). Deze NTU is nooit in de lijst van de vervangende Genexis, alleen de ONT met bepaalde serienummer

Als ik je was, gewoon de connector van de Genexis schoonmaken met isopropyl alcohol.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • October 31, 2025

Dat geldt niet standaard  voor alle Genexis ​@MennoG78 , alleen een bepaalde serie.

Dat jij geen bericht hebt gehad, ik ook niet trouwens, kan dus kloppen, dan hadden jij en ik een goede versie.

Begin vorig jaar ging bij mij de Genexis kapot door een verbouwing en heb ook weer gewoon een Genexis ontvangen uit de nieuwe serie en werkt gewoon goed.

Een Nokia is niet per definitie beter, alleen wil KPN niet op 1 paard wedden.

Nou dat is het mooie Jan volgens KPN heb ik geen Genexis daarom ben ik niet mee genomen maar ik heb deze wel degelijk toen gehad.

Maar ik hoop dat Maja een goeie kan toesturen :)

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • October 31, 2025

Zoals ​@TDN  al aangeeft, worden hier een aantal dingen door elkaar gehaald. ​@MennoG78 heeft een AON verbinding met de Genexis TK01-P2110-EU-1. dit is een NT en geen ONT. hier is nooit geen slechte serie van geweest. dit was alleen zo bij de ONT van Genexis.

Overigens hebben voor de TK01 alleen nog maar de Genexis voor AON verbindingen. de ZTE hebben we niet meer. wij als monteurs ook niet meer. enkel nog de zwarte Genexis. ​@Maja van KPN bespaar je de moeite om hier een monteur voor aan te sturen. ook wij hebben geen ZTE in de bus.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 31, 2025

Dank voor jullie toelichting ​@TDN en ​@joey92, die omruilactie is al enige tijd geleden, ik had niet meer 100% helder wat er destijds omgeruild werd 😬
Feit blijft wel dat je problemen hebt met je verbinding via je huidige Genexis, dus ik ga een nieuwe jouw kant op sturen ​@MennoG78!

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Superuser
  • November 3, 2025

Ik heb een nieuwe ontvangen zaterdag en deze er tussen gezet en lijkt voor nu stabiel valt niet weg sinds de vervanging.

Dank je wel.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 3, 2025

Ik heb een nieuwe ontvangen zaterdag en deze er tussen gezet en lijkt voor nu stabiel valt niet weg sinds de vervanging.

Dank je wel.

Dat is goed nieuws ​@MennoG78 😃🥳Dank voor je update en graag gedaan!