Skip to main content

Bij mijn ouders in de wijk wordt er druk gewerkt aan de uitrol van glasvezel. Toen de schouwer is langs geweest twijfelde hij een beetje of er genoeg ruimte zou zijn voor de FTU en de NT. Onlangs is de kabel naar binnen gebracht en nu wordt het afwachten tot het moment dat ze daadwerkelijk gaan aansluiten.

 

mijn vraag is dan ook, denken jullie dat er genoeg ruimte is voor de FTU en de NT? Het is een PON systeem dat hier wordt aangelegd, en bij mijn weten zijn die kastjes maar klein?

boven de experiabox is ca 25x12cm ruimte. De sticker zit daar ook geplakt (en eerst half over de experiabox heen...)

 

Euhm... lijkt me dat aan de rechterkant  ook nog een deur is die open kan toch?


Nee :grin: . Daar loopt een afvoer achterlangs. 😋


@ginkelvanmichiel  Een beetje installatiemonteur regelt dat het GPON kastje ( NT) op het glasvezelaansluitpunt (FTU) wordt "geplakt".

Aan de lengte van die glasvezelkabel te zien is er rekening mee gehouden dat de FTU eventueel een andere locatie kan gaan krijgen. Trouwens vreemd dat degene die de kabel naar binnen heeft geloodst, niet meteen die FTU heeft aangesloten…...:thinking:


@ginkelvanmichiel  Een beetje installatiemonteur regelt dat het GPON kastje ( NT) op het glasvezelaansluitpunt (FTU) wordt "geplakt".

Ah! In dat geval is er ruimte genoeg.


Nee :grin: . Daar loopt een afvoer achterlangs. 😋

Dat kan zijn dat daar een pijp loopt. Maar dan nog zou het nuttig zijn als dat een deur is die open kan draaien. Want dat zorgt wellicht dat je (de monteur) er wat beter bij kan. Ondanks dat er nog een pijp loopt. Wat er nu open staat is een strookje van 30 cm ofzo? Daar door kan je toch niet werken?

Het lijkt er op dat die deur die wel open staat nog niet eens verder open kan draaien ook. Klopt dat? Hij staat nog niet eens 90 graden open?

Ik snap wel dat die schouwer hier wat van zei. Maar het gaat niet om de ruimte die er is om de apparatuur te plaatsen. Maar het gaat om de ruimte die er is voor een monteur om erbij te komen op een fatsoenlijke manier.


 


@Nick83 

hij kan helemaal open. Zit nu een plateautje achter dat eraf kan.


@ginkelvanmichiel

Aan de lengte van die glasvezelkabel te zien is er rekening mee gehouden dat de FTU eventueel een andere locatie kan gaan krijgen. Trouwens vreemd dat degene die de kabel naar binnen heeft geloodst, niet meteen die FTU heeft aangesloten…...:thinking:

Dat is ook correct. Ze hanteren hier extra overlengte omdat de modems zowel in kelders, woonkamers als meterkasten moeten kunnen komen. Deze loopt via de kelder naar de meterkast. Beter te lang dan te kort!

 

hij is al naar binnengebracht omdat ze hier niet konden schieten ivm andere kabels. Omdat de hele stoep open lag heeft de aannemer hem meteen even naar binnen gebracht, anders konden mijn ouders de voordeur niet meer in.