Skip to main content
We merken dat de verbinding met internet geregeld wegvalt. Vooral bij een Citrix verbinding is dat heel vervelend. We maken gebruik van een Mesh systeem dat is aangesloten op een Experia Box v9. De problemen doen zich sinds ca. 2 weken voor.
Bekabeld werkt het wel goed?
We hebben hier geen mogelijkheid om het bedraad te controleren. Feit is dat het zich meerdere malen voordoet, ook zojuist, en dat dan alle computers in huis er last van hebben. Na een aantal minuten wachten is de verbinding vervolgens weer terug.
Natuurlijk wel. Gewoon een laptop via een kabeltje verbinden.
Dat was een waardevolle tip ... Net lag de boel weer plat. Laptop met kabel verbonden met het modem. Vervolgens vastgesteld dat ook dan er geen verbinding is met het internet.
Dat was een waardevolle tip ... Net lag de boel weer plat. Laptop met kabel verbonden met het modem. Vervolgens vastgesteld dat ook dan er geen verbinding is met het internet.

Dan heeft het dus niets met wifi te maken. Een KPN medewerker zal de lijn eens door kunnen meten misschien?
Prima.
Hallo @Fox68 Fijn om te zien dat Nick je al op weg heeft geholpen. Het is inderdaad erg belangrijk om te bepalen waar het probleem zit; of wifi-gerelateerd is of niet. Je geeft aan dat het sinds twee weken optreedt. Met welke frequentie ervaar je dit probleem? Heb je al eens geprobeerd om je Experia Box een volledige reset te geven? Klinkt flauw, maar het kan flink helpen.
We ervaren dit meerdere keren per dag. De Experia Box zal ik vandaag of morgen een volledige reset geven. Dat hebben we tot op heden nog niet gedaan.
Prima, dank voor de toelichting. Ik lees heel graag hoe het is afgelopen!
De reset heb ik inmiddels gedaan. We gaan het de komende dagen even aankijken hoe het nu gaat.
Ondanks de reset van de Experia Box is het internet gisterenavond en vanmorgen al in totaal 4 keer uitgevallen voor ca. 5 minuten. Daarna komt vanzelf het dataverkeer weer op gang met vanmorgen kort daarop weer een onderbreking. Alle apparaten hebben er dan last van. Sites zijn niet benaderbaar en Sonos speakers vallen stil, etc. What's next?
Dag @Fox68 Heb je dit nu volledig bekabeld getest? Ik wil je aansluiting vanaf hier ook even doormeten en enkele tests doen. Ik zal je Experia Box wellicht nog eens moeten terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Is dat akkoord?
Ja, dat hebben we eerder ook bekabeld getest met hetzelfde resultaat. Prima. Ga je gang.
Prima, dank, @Fox68 . Ik heb je zonet een privébericht gestuurd. Er komt uit de tests naar voren dat er toch iets aan de hand is, waarvoor ik een monteur bij je langs wil sturen. Wil je op het privébericht reageren?
Hallo @Fox68 Afgelopen maandag heb je bezoek gehad van een monteur. Is alles naar wens verlopen? Is je verbinding nu helemaal in orde?
Op zich heeft de monteur ons prima geholpen. Hij heeft een nieuw modem geïnstalleerd en nog in de wijkkast gekeken of daar alles goed zat. Maar toch merken we vandaag dat de verbinding soms even een paar minuten wegvalt. Dus er lijkt toch iets anders aan de hand te zijn.
Ok, @Fox68 Dat is jammer. Het is wel beter geworden? Hoe merk je dat het één en ander wegvalt: is dat via wifi of via een bekabelde verbinding?
Ik merk dat bij een onderbreking op het modem twee lampjes niet groen zijn.

Het Services lampje kleurt oranje.

En het Internet lampje kleurt rood.
Kleine toevoeging: vanmiddag lag de verbinding er twee keer voort korte duur uit (paar minuten).
Dat is bijzonder, @Fox68 Hoe is dat nu? Ik zou je toch willen vragen om de modem een volledige fabrieksreset te geven als je hier nog tegen aan loopt.
Hallo @Fox68 Hoe is de status nu? Werkt alles inmiddels weer zoals het moet?
Bedankt voor je berichtje. Gisteren het modem terug gezet naar de fabrieksinstellingen omdat het onwerkbaar werd. De verbinding lag er geregeld uit waardoor een OS X update er keer op keer niet door doorheen kwam (time out). Vandaag overdag waren er geen problemen maar vanavond was er weer een onderbreking. Dus al met al blijven de onderbrekingen zich voordoen.
Ok, helder. Ik kijk hier ook verder. Ik heb hier ook weer enkele tests gedraaid en ik zie terug dat de verbinding inderdaad regelmatig verbreekt. Aan de Experia Box kan het niet liggen. Heeft de monteur ook naar het glasvezelkastje gekeken? Heb je deze al eens stroomloos gemaakt?
Het glasvezelkastje is verder niet bekeken door de monteur (naar mijn indruk). Ik heb er inderdaad al een keer de stroom eraf gehaald.
Nou, @Fox68 We sturen een nieuwe monteur op je af, zoals besproken. Hopelijk komt het nu wel in orde!

Reageer