Skip to main content

Sinds ik thuiswerk valt na 3 á 4 minuten bellen het geluid van het gesprek weg. De verbinding lijkt dan nog wel open te staan, maar we horen elkaar niet meer.

Dit doet zich al voor sinds ik thuis werk en is vooral bij de zakelijke telefoongesprekken zeer hinderlijk. De Voip  provider is Axeos, de gebruikte softphone software is Bria en ook Jitsi geprobeerd. Ik gebruik een Jabra headset. Als ik de zelfde software en hardware op kantoor gebruik heb ik dit probleem niet.

Het gebruikte modem is een Experiabox v8.
Graag jullie hulp.

@hdk Welkom op het forum. 

Erg irritant dat je geluid steeds na een paar minuten wegvalt. Ik vind het op basis van deze informatie wel lastig om te zeggen waar het aan kan liggen. 

Valt je geluid bijvoorbeeld ook weg als je een telefoontoestel direct op de Experiabox aansluit of is dit alleen het geval bij bellen via de softphone? 

En valt alleen het geluid van het bellen weg of valt ook je gehele verbinding uit? 

Wellicht dat er ook nog iemand anders op het forum is die hier meer kennis van heeft? 


Hallo Rutger,

Het geluid valt alleen weg bij bellen via de softphone.  Via een telefoon die rechtstreeks is aangesloten op de Experia box blijft de verbinding wel bestaan.  

Alleen het geluid van het gesprek valt weg, er is helemaal geen geluid meer. De verbinding blijft wel open staan.   Ook de internet verbinding blijft goed functioneren. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


@hdk Heel bijzonder dat dit gebeurt, vooral omdat het op werk wel stabiel werkt maar thuis niet. 

Ikzelf durf niet direct te zeggen waar het aan ligt omdat ik hier ook geen ondersteuning op kan bieden. Wellicht dat bijvoorbeeld @PeterG nog een idee heeft? 


Alleen het geluid van het gesprek valt weg, er is helemaal geen geluid meer. De verbinding blijft wel open staan.   Ook de internet verbinding blijft goed functioneren. 

Misschien probleem bij de provider? Of het betr. toestel?

De Voip  provider is Axeos

Via het forum ken ik alleen Cheapconnect (van naam) en via @wjb ook qua betrouwbaarheid. Misschien heeft hij hieromtrent nog ideeën.

Ik zelf gebruik geeneens een vaste telefoon meer.

Aangezien de brakke SIP server van de V8 via VoIP bellen niet wordt gebruikt kan dat het niet zijn. Tenzij…. die wel voor inkomende gesprekken gebruikt wordt, net als door wjb, en het dan uitvalt.

Het gebruikte modem is een Experiabox v8


Hier kunnen twee oorzaken voor zijn:

1) De Experia Box V8 kaapt de telefoonverbinding op UDP poort 5060. Dit is te voorkomen door een andere poort te gebruiken maar ik weet niet of Axeos dat ondersteunt.

2) De Experia Box V8 ziet het telefoon gesprek als flooding waarna deze door de Experia Box geblokkeerd wordt. Dat zou je dan eigenlijk in de log op de Experia Box terug moeten kunnen vinden. Dit is alleen op te lossen door de V8 om te ruilen voor een modernere Experia Box.


Beste wjb,

 

De logs kan ik vinden. Dan ga ik weer via voip bellen (in plaats van mobiel) en als het probleem zich weer voordoet zal ik de logs bijvoegen.  

Waar ik die poort moet instellen is me nog niet duidelijk en of Axeos dat ondersteund weet ik ook nog niet. Eerst maar eens met die logs aan de slag.

 


Beste wjb,

 

Kan ik die logfiles bijvoegen aan dit gesprek of moeten ze ergens anders naar toe?

 


Kan ik die logfiles bijvoegen aan dit gesprek of moeten ze ergens anders naar toe?

Als je de tekst kopieert dan kan je die gewoon in een bericht plakken.

Je kunt ook een screenshot maken en die als afbeelding toevoegen.


Oudere modems hebben inderdaad problemen met andere dan de eigen provider voip. Ubee van ziggo is berucht maar ook de v8. Probeer eerst een nieuwer modem. Ik heb zelf de T54 van t mobile en groundwire app, dat werkt probleemloos.