Skip to main content

Ik heb gisteren de hele dag last gehad van wegvallend internet. 

Ik heb even de tijd genoteerd:

09.15 interruption van paar seconden

09.30 geen inter. Na 9 minuten weer internet.

10.30 interruption van paar seconden

10.39 geen internet. Na 14 minuten weer internet.

Tussen 19:00 en 23:00 Zeker 5 keer internetnet uitval van minimaal 5 minuten dus ook geen tv.

Dit is toch niet acceptabel. 

Mijn laptop en het workstation van mijn werk zijn bedraad aangesloten. Ook de tv kastjes zijn bedraad aangesloten. 

De logs laten helemaal niets zien. Kan het aan het glasvezelkastje liggen? Dat heb ik namelijk al meerder keren gelezen als oorzaak.

Hoi @Robert.Middel 

Het beste kun je even telefonisch contact opnemen met de storingsdienst van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402 (via KPN Mobiel 1200).
Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker wegens een storing en je wordt doorverbonden met een medewerker van de storingsdienst.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar bij storingen en problemen.

Het zou kunnen liggen aan de ONT (glasvezelmodem) in je meterkast, maar ook aan iets heel anders.
De medewerker van de storingsdienst (technische dienst) kan jouw glasvezellijn doormeten tussen de wijkcentrale en je woonadres, om te zien waar dit probleem eventueel vandaan komt.
Ook kan hij een meting doen van de afgelopen 24 uur, en dus gelijk zien of er op de door jouw benoemde tijdstippen een uitval is geweest.

Hierop kan dan eventueel gelijk actie worden ondernomen, en als dat nodig blijkt te zijn ook een monteur ingepland worden, mocht jouw huidige ONT vervangen moeten worden.

Laat even weten hoe het is afgelopen.