Skip to main content
Vraag

'Glas' lampje op NT kastje brandt niet na volgen van de aansluitinstructies

• April 23, 2025
  • 7 reacties
  • 77 keer bekeken

Goedendag,

Vandaag was de datum waarop ons internet bij KPN in zou gaan. Dus ik heb alle instructies voor het zelf installeren zorgvuldig gevolgd en volgens mij is dit allemaal goed gegaan. Echter gaat het "glas" lampje op het NT kastje niet branden. Ook knippertĀ het 'LOS" lampje op het Huawei ONT kastje roodĀ (deze is door onze vorige provider Odido geleverd).

Enig idee wat het probleem kan zijn?

Mvg,

Nick BrinkerinkĀ 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 23, 2025

Beste ​@Nick BrinkerinkĀ heb je bericht van KPN gehad dat je verbinding is opgeleverd?

Ja die heb ik gehad.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 24, 2025

Ik vermoed dat er een monteur nog iets moet doen in een POP-station. Helemaal als je bij Odido zat (denk ik?) en nu KPN, moet jouw lijn van Odido hardware naar die van KPN. (sorry lieve monteurs als ik iets niet helemaal correct zeg)

Toen wij naar KPN gingen kregen wij ook bericht dat we het makkelijk zelf konden aansluiten, maar moest er een monteur iets doen in dat station. Je kan het beste de klantenservice bellen. Zover ik weet is deze monteur gratis. (installatiegarantie)

Bedankt voor de reactie Jeff. Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice en je hebt gelijkt. Kennelijk moest een monteur eerst nog iets doen. Dit gebeurt als het goed is morgen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Nick BrinkerinkĀ welkom op de KPN Community! Zoals je merkt denkt iedereen graag even mee. Heeft de monteur het nog in orde kunnen maken?

Voor toekomstige meelezers kan je hier meer informatie vinden over hoe je glasvezel kan aansluiten.

Hi Remco,Ā 

Nou, de een medewerker van de klantenservice zei dat er de volgende dag iemand langs zou komen, maar na een halve dag gewacht te hebben dacht ik laat ik eens even kijken of de afspraak wel goed is gegaan en vond toen in mijn mail een bevestiging waarin stond dat de afspraak pas 5 dagen later zou zijn. Valse belofte dus... Waardoor we dus 5 dagen zonder internet zitten, want de vorige provider had al afgesloten. Als het goed is komt de monteur dan vandaag wel langs en is het waarschijnlijk allemaal in orde. Hopelijk valt de volgende rekening van mn mobiele provider mee, aangezien we de afgelopen dagen dus mijn mobiel als hotspot hebben gebruikt voor alle data die gebruikt werd in huis.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is een behoorlijke valse start bij KPN dan Nick. Ik hoor graag wat de uitkomst is van het bezoek van de monteur.