Skip to main content
Vraag

Glasdraad heeft de glasvezelverbinding herstelt, hoe zet ik mijn huidige abonnement om naar glasvezel?

• November 16, 2025
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Zoals je misschien kunt zien uit vorige topics zijn we al sinds 2 jaar bezig om glasvezelinternet te krijgen. KPN heeft 2 jaar geleden beloofd dit te realiseren, maar dit is nooit gebeurd en in plaats van de beloofde glasvezelaansluiting is er een adsl aansluiting gemaakt.  Onze voorwaarde voor overstappen van Odido naar KPN was dat er een glasvezelaansluiting gerealiseerd zou worden. Na de verkeerde oplevering hebben we een tijdlang contact gehad met diverse medewerkers van KPN maar zijn telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk hebben we besloten om het erbij te laten zitten omdat het vreselijk veel tijd en ergernis kostte destijds.

Inmiddels hebben we het voor elkaar gekregen dat glasdraad (tegen behoorlijke betaling) de glasvezelverbinding heeft hersteld en dat deze nu ook zichtbaar is online. We proberen daarom nog een laatste keer om via KPN dit geregeld te krijgen. Onze vraag is daarom of ons huidige abonnement alsnog omgezet kan worden naar het destijds gevraagde glasvezelabonnement.

We hebben een kleinzakelijk abonnement. Uiteraard zou het enorm gewaardeerd worden als hiervoor vanuit KPN meegedacht zou worden in de vorm van een compensatie voor de ergernis en schade die wij hiervan hebben ondervonden.

3 reacties

• November 16, 2025

Er bestaat geen glasvezelabonnement. Alle abonnementen zijn bij KPN hetzelfde. Jij moet KPN vragen om de verbinding om te laten zetten naar glasvezel. Dit heeft niets met je abonnement te maken. Dat blijft gewoon hetzelfde. 

Compensatie ga je waarschijnlijk niet krijgen. Ik heb nog nooit ergens hier op dit forum gelezen dat iemand dat kreeg omdat die langer moest wachten op glasvezel dan van tevoren beloofd was. Als KPN daar wel compensatie voor zou geven, dan is er een heel lange rij kan ik je vertellen. En het zou KPN miljoenen kosten...

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@werkelijke verwachtingen . Welkom bij de KPN Community.

Dank je wel dat je dit zo uitgebreid hebt uitgelegd. Het klinkt alsof je al een flinke weg achter de rug hebt en ik kan me goed voorstellen dat dit allemaal ontzettend frustrerend voor je is geweest. Zeker als je twee jaar geleden een glasvezelaansluiting was beloofd en er uiteindelijk toch ADSL is opgeleverd. Goed om te horen dat Glasdraad inmiddels de verbinding heeft kunnen herstellen en dat de glasvezel nu zichtbaar is. Dat maakt het in ieder geval mogelijk om eindelijk te kijken naar de overstap waar je al die tijd op hebt gewacht.

Over je vraag: glasvezel is eigenlijk vooral de drager van het signaal. Er bestaan geen speciale glasvezelabonnementen qua inhoud of diensten, alleen qua snelheid. Op glasvezel kunnen we namelijk hogere snelheden leveren dan op koper en dat is het belangrijkste verschil. Als jouw adres nu actief op glasvezel staat, dan kunnen we in principe je huidige abonnement omzetten naar een glasvezelvariant met de snelheid die jij wilt.

Dit kun je het beste één op één regelen met en collega.  Je kunt hiervoor een terugbelafspraak maken . 

Laat je weten hoe het afloopt? 

Forum|alt.badge.img

Dank je wel Erwin, ook voor je begrip. Na het lezen van het eerste bericht werd ik alweer een tikje moedeloos, maar gelukkig lijkt alles weer op zijn pootjes terecht te komen. Inmiddels is er contact geweest met KPN en wordt, als alles goed gaat, alles kosteloos omgezet naar glasvezel. Het zou KPN sieren als er een kleine compensatie zou komen vanwege alle ergernis, maar geen verwachtingen uiteraard.