Skip to main content

Glaspoort kan KPN mantelbuis niet vinden voor glasvezelaansluiting

• July 8, 2026
  • 35 reacties
  • 649 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

• Auteur
  • Topper
  • September 8, 2026

Hi, dank.

Ja het huis is van 2004. De mantelbuis is dus ook gebruikt door delta

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als ​@Sanne van KPN mij het adres kan sturen dan laat ik de lasschetsen van koper opvragen en doorzetten naar de Glaspoort aannemer. Hopelijk helpt dat.

Kan ik! ​@RobinRJ zou jij je adresgegevens in je communityprofiel kunnen zetten? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt mail ik die weer door naar Ward. 🙂

• Auteur
  • Topper
  • September 9, 2026

Hallo ​@Sanne van KPN ik heb mijn adres ingevuld

Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Netwerk
  • September 14, 2026

​@RobinRJ Ik heb de huisnummers in onderstaande schets even weggehaald vanwege privacy, maar jouw woning zit op de rechterhoek (bij de gele pijl).

De KPN kabel komt rechts van de voordeur binnen op circa 1 meter van de zijgevel. Daar zou je dus op circa 60 cm onder maaiveld de 5 mantelbuizen van de nutsbedrijven moeten vinden.

• Auteur
  • Topper
  • September 14, 2026

Dank hiervoor. Het stomme is dat ze daar ook gegraven hebben, tot meer dan een meter diep en niks gevonden. Kun je zien op het plaatje of het 1meter vanaf de zijmuur bij de garage is, of 1 meter vanaf de muur bij de voordeur?

Ik heb al begrepen dat de buizen erg diep schijnen te liggen bij ons. Dan zou toch met een detector moeten oid?

Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Netwerk
  • September 14, 2026

Een detector zou kunnen werken maar dan eentje voor stroom (die daar vlak bij moet liggen).

Maar let op: Op 21 sept gaan monteurs proberen nummer 20 aan te sluiten. Precies dezelfde woning (zij het gespiegeld) dus mochten ze het daar wel vinden, dan weet je waar het bij jou moet liggen.
Bij dit soort nieuwbouw gaat alles precies hetzelfde want dat is efficiënter. Dus in 2004 moeten die blokken woningen allemaal op dezelfde manier zijn aangesloten als het goed is.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 14, 2026

Dan zou toch met een detector moeten oid?

Met deze zou het werken

De zender verstuurt een bepaalde frequentie (toon) over telefoonleiding en de ontvanger kan de positie bepalen. Volgens me hebben KPN monteurs ook zulke detectors (misschien zelfs beter)

• September 14, 2026

Dat is wat anders, dat is om de juiste leiding in een bundel te vinden.

In dit geval is zoiets bruikbaar :

[..]
Er bestaan trek(duw) veren met een kopje er op die een puls geven. Die in de buis duwen en dan buiten zoeken met de bijbehorende detector. [..]

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 15, 2026

Dan zou toch met een detector moeten oid?

Met deze zou het werken

De zender verstuurt een bepaalde frequentie (toon) over telefoonleiding en de ontvanger kan de positie bepalen. Volgens me hebben KPN monteurs ook zulke detectors (misschien zelfs beter)

Ja, maar die gaat niet door de mantel heen. Die blokkeert het signaal als je de dsl kabel onder een toon zet. 

• Auteur
  • Topper
  • September 26, 2026

Inmiddels is Hanab bij de buren geweest, ook zonder resultaat. Schijnbaar komt KPN netwerk daar volgende week het werk afmaken. Ik heb nog steeds niks vernomen, van geen van de partijen...