Skip to main content

De downloadsnelheid begon in de loop van de tijd af te nemen en schommelt nu tussen 80-170 Mbit. Ik sluit uit dat mijn eigen netwerk de oorzaak is, aangezien uploadsnelheden soms hoger zijn dan 800Mbit. Ik gebruik een eigen router, maar ik zou het ook met de experiabox kunnen reproduceren.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Kan een KPN-moderator een kijkje nemen?

Hallo @santam85 meet je wel bekabeld met 1 computer rechtstreeks op het originele modem aangesloten? En verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart? 


Hallo @JanD , 

Ik heb geprobeerd de stroom langer dan 2 minuten uit te zetten zonder verbetering. Ik heb de tests uitgevoerd met een laptop die rechtstreeks via een kabel op de originele modem is aangesloten.


Hallo @santam85 , bel dan morgen even met 0800 0402.

Succes


Hallo, ik zit in t zelfde schuitje en heb zowel de glasvezelkast 2 min zonder stroom gehad en de modum gereset.  Initieel leek het te werken en was de download snelheid dichtbij normaal.

Daarna wilde ik wat bestanden downloaden en ik merkte gelijk dat de snelheid weer getuimeld was.

Uit de speedtest bleek dit van 150~170 Mbps naar 10 Mbps ben gegaan in minder dan een minuut.

 

Ik ga morgen zeker even bellen met t 0800 nummer,


Ik ga morgen bellen met t 0800 nummer ook, bedankt