Skip to main content

Een brief ontvangen over Glasvezel aanleg op mijn adres.

U schrijft [Jorg Kramer ]dat bij ons de snelheid is 50Mbit/s 

dat is nog geen 18Mbit/s als ik daarvan uitga denk ik er toch

om over te gaan naarDelta Fiber en dat na bijna 50 jaar Abonnee

van KPN zou dat jammer vinden KPN is ook nog duurder Gr.JB.

Hoe heeft u die snelheid gemeten? Bekabeld of via Wi-Fi?


Via WiFi gemeten.


Als u de juiste snelheid wil weten dan kunt u dat het alleen bekabeld meten. Bij Wi-Fi is er altijd verlies. Dat komt de omstandigheden in en rond het huis. Dikke muren of isolatiemateriaal werken snelheid verlagend. 


Het is gemeten Devolo dus via stopcontact.


Dan mag u al blij zijn met de snelheid die u nu heeft. Een Devolo is niet de beste manier om een goede snelheid te krijgen. Als u de volledige snelheid wil zal het echt anders moeten.


Het is gemeten Devolo dus via stopcontact.

Rechtsreeks bekabeld aan de Experiabox meten zonder dat er kastjes tussen zitten. Dat is de enige juiste manier.


Devolo is niet de route om te meten. Die halveert de snelheid sowieso al.

Gewoon direct een kabel van de Experia naar de laptop. En al het andere aan netwerk apparatuur bij voorkeur uit. Dus ITV ontvanger(s) in ieder geval minimaal op standby.


@Barny . Welkom op het forum.

Ervaar jij de snelheid in de dagelijkse praktijk ook als ondermaats? Want dan lijkt me dat iets om dieper in te duiken.


Ik zou het wel graag sneller hebben.Bekabeld is bij mij moeilijk.


@Barny . Ik wil graag de mogelijkheden op jouw adres even bekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?


Bekabeld is bij mij moeilijk.

Maar bekabeld meten is een must. En tv ontvangers op standby of uit.

Waarom je dat niet via de Devolo moet doen heb ik al uitgelegd. Ook wifi 2.4 is vaak minder snel dan wat er binnenkomt.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.