Skip to main content
Sticky

Glasvezel aan? Koper uit!

Glasvezel aan? Koper uit!
Toon eerste bericht

139 reacties

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1200 reacties
  • 2 juli 2024
makzzz schreef:
DaveA schreef:

Hi @makzzz, tot nu toe vind ik de glasvezel aansluitingen vrijwel altijd terug in de meterkast bij appartement gebouwen. Dat is normaal gezien ook waar de telefoonkabel werd binnen gebracht. Deze loopt vervolgens weer door naar de woonkamer. Deze telefoonkabel kan een inhome monteur vervolgens vervangen voor een netwerkwerk kabel, zodat het modem aangesloten kan worden in het appartement. In plaats van in de meterkast, die zich vaak buiten de woning bevindt. Garantie dat het vervangen van de telefoonkabel lukt durf ik overigens niet te geven.

@DaveA Dank je voor het antwoord, ik woon(de) dan blijkbaar in een uitzonderlijke situatie. In zowel mijn vorige (1983) als mijn huidige (1969) appartement, komt de KPN koperkabel rechtstreeks vanuit de kelder van het flatgebouw door de muur naar boven en eindigt met een ISRA in de woonkamer. In geen van beide meterkasten, die diametraal van de telefoonaansluitingen liggen, een spoor van bekabeling voor zowel KPN als ZIGGO. Slechts water, stadsverwarming en elektra. Mocht de KPN de meterkasten willen gebruiken, dan zullen ze heel wat moeten boren door de vloeren om daar leidingen door te trekken. 

Dat zijn oude huizen daar ging het nog anders

• 0 reacties
  • 2 juli 2024
Jeroen van KPN schreef:

Glasvezel is nog niet in de woning aangelegd? @Els34 Dat zal dan in augustus/september gaan gebeuren. Dat is dan ook wat de postcodecheck aangeeft. 

Ik ben misschien snel.

Maar bij We gaan graven stap is het nog niet groen gemarkeerd. Ook dat gaat nog tot ik wat van KPN krijg in augustus of september nog veranderen in de postcodecheck? Maar het aanleggen van de oranje kabel en dus geluidsoverlast is na vandaag morgen en tot ergens in augustus of september voorbij?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik verwacht inderdaad dat in augustus/september de oranjekabel bij jou binnen wordt aangesloten @Els34. Als dat gebeurd is, kun je vervolgens de glasvezel gaan gebruiken. 

• 0 reacties
  • 2 juli 2024
Jeroen van KPN schreef:

Ik verwacht inderdaad dat in augustus/september de oranjekabel bij jou binnen wordt aangesloten @Els34. Als dat gebeurd is, kun je vervolgens de glasvezel gaan gebruiken. 

Als ik vanaf morgenochtend niks meer gebeurt voor mijn huis wat de oranje kabel betreft dan mag ik de meldingen uit zetten?

En mij uitloggen. Want als er dan na morgen tot ik glasvezel heb of na augustus of september of in augustus in het buitenland iets niet begrijp met de netwerken van jullie dan bel ik weer met de klantenservice. Want wifi heb ik nog met de V12 modem en ook wat ik mobiel heb dat kan ik nog buitenshuis gebruiken. Want dan is tot het in augustus of september geregeld is alles samen met de koperaansluiting in orde. En als ik opnieuw met de oranje kabel en V12 modem aangesloten ben op glasvezel dan staat ook gelijk de koper aansluiting uit?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Zodra glasvezel in je woning is aangesloten zal vervolgens de Box12 daar op aangesloten worden inderdaad @Els34. Als dat eenmaal gebeurd is, is de koperverbinding niet meer nodig. Je gebruikt dan immers glasvezel. 

• 0 reacties
  • 2 juli 2024
Jeroen van KPN schreef:

Zodra glasvezel in je woning is aangesloten zal vervolgens de Box12 daar op aangesloten worden inderdaad @Els34. Als dat eenmaal gebeurd is, is de koperverbinding niet meer nodig. Je gebruikt dan immers glasvezel. 

Dan heb ik als ik morgenochtend niet meer door geluidsoverlast wordt gestoord de Forum niet meer nodig. En hoop ik ook na de vervolgafspraak in augustus of september de forum niet meer nodig te hebben. En zet ik morgen de meldingen uit zodat ik geen mailtjes krijg vanwege wat andere klanten hebben gestuurd.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 10 juli 2024

Zojuist stonden er 2 “monteurs” onaangekondigd aan de deur om glasvezel in mijn woning aan te sluiten zonder legitimatie en zonder opdrachtbon. Bij KPN (0800-0402) konden ze hier niets over vinden en bij KPN netwerk (088-0063744) krijg je alleen de mogelijkheid om een contactformulier in te vullen. 

Wie kan hier iets logisch over zeggen? De heren zijn in ieder geval weggestuurd. Ik wil graag melding doen bij de politie als deze zich voordoen als KPN medewerkers, maar hoe kom ik hier met zekerheid achter?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4409 reacties
  • 10 juli 2024
Brandsen schreef:

Zojuist stonden er 2 “monteurs” onaangekondigd aan de deur om glasvezel in mijn woning aan te sluiten zonder legitimatie en zonder opdrachtbon. Bij KPN (0800-0402) konden ze hier niets over vinden en bij KPN netwerk (088-0063744) krijg je alleen de mogelijkheid om een contactformulier in te vullen. 

Wie kan hier iets logisch over zeggen? De heren zijn in ieder geval weggestuurd. Ik wil graag melding doen bij de politie als deze zich voordoen als KPN medewerkers, maar hoe kom ik hier met zekerheid achter?

Kpnnetwerk is de weg die u dan moet volgen, dus toch het contactformulier invullen als u zeker wilt weten of ze van kpn waren of niet. Maarals ze geen legitimatie hadden ilijkt het ne wel duidelijk.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 26 juli 2024

About what leasdership you are talking if connection time is 10+ days even in case the fiber is already here and modem is already installed? You are focusing on wrong problems!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 26 juli 2024

Hi @dimskraft, that's unfortunate. If you keep experiencing these problems I would advise you to create a new topic so we can look into this:

https://community.kpn.com/topic/new

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 26 juli 2024
Ik_Combineer schreef:
Brandsen schreef:

Kpnnetwerk is de weg die u dan moet volgen, dus toch het contactformulier invullen als u zeker wilt weten of ze van kpn waren of niet. Maarals ze geen legitimatie hadden ilijkt het ne wel duidelijk.

Contactformulier op 10-07-2024 ingevuld maar nog steeds geen reactie. KPN komt zolangzamerhand op het lijstje “hier wil ik afscheid van nemen”. 
*note: heel veel jaar geleden al een glasvezel abbo bij KPN afgesloten terwijl KPN niet eens wist dat glasvezel nog niet tot de deur kwam. Je mag dan toch verwachten dat je na zoveel jaar bij het niet kunnen aanbieden vooraan in de rij sta

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28392 reacties
  • 26 juli 2024

We hebben geen inzicht in hoe lang het duurt voordat de netwerkafdeling reageert. Maar dit kan nogal variëren, @Brandsen. Bij een algemene vraag over hoe en wat heb je meestal ook snel antwoord. Maar bij een vraag al dit wordt het doorgestuurd naar de regionale afdeling en aannemer om dit na te kijken en uit te zoeken. Dan kan het langer duren voor je wat hoort. Je hebt altijd de optie om nog een keer het formulier in te vullen om een statusupdate te vragen.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 26 juli 2024

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 26 juli 2024
dimskraft schreef:

At the moment there's a waiting time of about 2 or 3 days before a moderator will get to your topic. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 28 juli 2024

Vraagje,

Ik heb een KPN abonnement en een paar maanden terug is glasvezel in mijn woning aangesloten, het witte kastje (TK01) hangt er.

Maar wat is nu de vervolgstap? Ontvang ik nog een glasvezelkastje om het echt aan te zetten en te gebruiken? Of moet ik daar zelf achter aan gaan? 

Alvast bedankt!

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2329 reacties
  • 28 juli 2024
DennisBo schreef:

Vraagje,

Ik heb een KPN abonnement en een paar maanden terug is glasvezel in mijn woning aangesloten, het witte kastje (TK01) hangt er.

Maar wat is nu de vervolgstap? Ontvang ik nog een glasvezelkastje om het echt aan te zetten en te gebruiken? Of moet ik daar zelf achter aan gaan? 

Alvast bedankt!

Normaal gaat het vanzelf, kan ff duren.
Je kan ook ff bellen, dan gaat het iets sneller, tenzij de wijkcentrale nog niet klaar is.

• 0 reacties
  • 10 augustus 2024

Krijg ik in plaats van augustus of september dit jaar pas volgend jaar maart of april glasvezel aangesloten?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22050 reacties
  • 10 augustus 2024

Zo te zien wel @Els34 . Er wordt vaak een nieuwe planning gemaakt. Waarschijnlijk vanwege de krapte op de arbeidsmarkt. Er zijn simpelweg niet genoeg mensen. 

• 0 reacties
  • 11 augustus 2024
Joep1965 schreef:

Zo te zien wel @Els34 . Er wordt vaak een nieuwe planning gemaakt. Waarschijnlijk vanwege de krapte op de arbeidsmarkt. Er zijn simpelweg niet genoeg mensen. 

Dus wat de mensen van Cable & communicatie hebben gedaan waardoor ik een oranje kabel bij mijn huis heb in woonplaats Haren GN dat is voorbij maar de planning voor het aansluiten aan de V12 modem is naar volgend jaar verplaatst? Is dat bekend bij KPN? Want ik gebruik nog in mijn huis een koperaansluiting met V12 modem.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22050 reacties
  • 11 augustus 2024

Dat zal vast bekend zijn. Overigens betekent een oranje spriet voor de deur niet dat het klaar is. Er is ook een andere kant van de kabel. Die moet ook ergens op aangesloten worden 😉. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30835 reacties
  • 11 augustus 2024
Els34 schreef:
Joep1965 schreef:

Zo te zien wel @Els34 . Er wordt vaak een nieuwe planning gemaakt. Waarschijnlijk vanwege de krapte op de arbeidsmarkt. Er zijn simpelweg niet genoeg mensen. 

Dus wat de mensen van Cable & communicatie hebben gedaan waardoor ik een oranje kabel bij mijn huis heb in woonplaats Haren GN dat is voorbij maar de planning voor het aansluiten aan de V12 modem is naar volgend jaar verplaatst? Is dat bekend bij KPN? Want ik gebruik nog in mijn huis een koperaansluiting met V12 modem.

Zeker, geen zorgen! Je kunt gewoon nog gebruik blijven maken van koper. Heel spijtig om te lezen dat het nu zoveel langer duurt😓.

• 0 reacties
  • 12 augustus 2024
Marcia van KPN schreef:

Zeker, geen zorgen! Je kunt gewoon nog gebruik blijven maken van koper. Heel spijtig om te lezen dat het nu zoveel langer duurt😓.

Dan gaat er vanuit KPN iets fout want dan is er in Haren GN maar één woning aangesloten waar mensen die daar wonen blij mee zijn en heeft verder iedereen in Haren die glasvezel krijgen alleen een oranje kabel bij het huis wat nog niet aangesloten wordt.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 13 augustus 2024

Dan zal de aannemer dat nog komen aansluiten Els. Wij hebben daar geen zicht op, wij zijn de provider KPN en de netwerkbeheerder KPN (netwerk.kpn.com) doet de aanleg. Ondanks dat de naam hetzelfde is zijn het aparte bedrijven, met gescheiden administratie. Je kunt netwerk benaderen en zij kunnen je in contact brengen met de aannemer, via die weg kan je er meer informatie over krijgen.

• 0 reacties
  • 14 augustus 2024
Jasper van KPN schreef:

Dan zal de aannemer dat nog komen aansluiten Els. Wij hebben daar geen zicht op, wij zijn de provider KPN en de netwerkbeheerder KPN (netwerk.kpn.com) doet de aanleg. Ondanks dat de naam hetzelfde is zijn het aparte bedrijven, met gescheiden administratie. Je kunt netwerk benaderen en zij kunnen je in contact brengen met de aannemer, via die weg kan je er meer informatie over krijgen.

Dan wacht ik gewoon maar af dit jaar en volgend jaar wanneer ik aangesloten ga worden want dan krijg ik een smsje of een mail dat ik kan overleggen wanneer ik aaangesloten wil worden? Want problemen met de koper aansluiting heb ik niet.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Je krijgt sowieso een seintje van ons wanneer het zo ver is, zodat je weet waar je aan toe bent. Als je nog benieuwd bent naar meer details kan je ook gerust bellen met onze klantenservice (gratis) op 0800-0402. Dat is soms net wat makkelijker, omdat je dan direct contact hebt. 

Reageer