Skip to main content
Sticky

Glasvezel aan? Koper uit!

Glasvezel aan? Koper uit!
Toon eerste bericht

139 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 14 oktober 2024

Maar er is dan geen offerte opgemaakt voor eventuele extra werkzaamheden? Want dat zou de logische uitkomst van dat onderzoek moeten zijn in mijn ogen. Ik kan dan alleen adviseren om direct te schakelen met de netwerktak van KPN zelf: https://netwerk.kpn.com/service-en-contact/ . Dan kan er naar een oplossing gezocht worden.

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 270 reacties
  • 14 oktober 2024

@Remco van KPN Ik heb het weer gevraagd kijken wat ze nou weer zeggen er over.

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 270 reacties
  • 14 oktober 2024
Remco van KPN schreef:

Maar er is dan geen offerte opgemaakt voor eventuele extra werkzaamheden? Want dat zou de logische uitkomst van dat onderzoek moeten zijn in mijn ogen. Ik kan dan alleen adviseren om direct te schakelen met de netwerktak van KPN zelf: https://netwerk.kpn.com/service-en-contact/ . Dan kan er naar een oplossing gezocht worden.

Ik denk het niet

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 270 reacties
  • 14 oktober 2024
Remco van KPN schreef:

en dit zeiden ze doen vorig jaar >>>>>»>>>>» Geachte heer Dhr. David Meijer, 

Wij hebben geen zicht op de aanlegroute van de koper aansluiting.

Ons glasvezelnet wordt via de kruipruimte het pand in gebracht en naar de meterkast op de begane grond gebracht. Via de meterkast(en) binnendoor verder naar de etages. Onze aannemer geeft aan dat de kruipruimte niet ver genoeg doorloopt onder het pand en de meterkast niet te bereiken is. De route wordt besproken met de VvE en/of de pandeigenaar. Indien het niet mogelijk is wordt iom de VvE of pandeigenaar een alternatief besproken.

Het gehele pand staat op dit technische beletsel waaruit wij opmaken dat het pand niet aangesloten kan worden.

Met vriendelijke groet,

dit zeiden ze toen in November 2023

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 14 oktober 2024

Ja ik ben bang dat ik daar dan als medewerker van de provider KPN niet direct een oplossing voor kan bieden. Zoals ik hem lees zal of de VvE of de pandeigenaar in gesprek moeten met Netwerk van KPN. De contactgegevens staan hier: https://netwerk.kpn.com/service-en-contact/ . 

• 0 reacties
  • 17 oktober 2024
Jeroen van KPN schreef:

Glasvezel is nog niet in de woning aangelegd? @Els34 Dat zal dan in augustus/september gaan gebeuren. Dat is dan ook wat de postcodecheck aangeeft. 

Glasvezel gaat pas volgend jaar maart of april aangelegd worden. 

En heb deze kaartje van KPN gekregen.

En met deze informatie.

Maar heb ik deze uitnodiging gekregen omdat ik opnieuw toestemming moet geven? Ik dacht namelijk al dat ik toestemming gegeven had om glasvezel aan te legen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Nee hoor, je hoeft niet opnieuw toestemming te geven Els. Dit is puur een leuke informatieavond waar je meer details kunt krijgen over hoe de aanleg in zijn werk gaat. En zo te lezen, in de uitnodiging, delen ze dan ook meer over de verwachte planning. Dus als je dat leuk vind, kun je heen gaan.

• 13276 reacties
  • 18 oktober 2024

Bij mij stond ook al sinds dit voorjaar dat de aansluiting pas maart/april 2025 zou worden uitgevoerd, maar begin deze maand veranderde dat en sinds afgelopen woensdag is de verbinding inmiddels al actief. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 18 oktober 2024

Er staat ook bij vermeldt niet in alle gevallen....maar toch werd bij mij de suggestie gewekt bij : bestel nu alvast ....dat ik wel in mijn 2 jarig abonnement gebruik zou kennen maken van glasvezel ( dat haalde ik eruit 😁)

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 18 oktober 2024
Nicordam schreef:

Er staat ook bij vermeldt niet in alle gevallen....maar toch werd bij mij de suggestie gewekt bij : bestel nu alvast ....dat ik wel in mijn 2 jarig abonnement gebruik zou kennen maken van glasvezel ( dat haalde ik eruit 😁)

Het staat er niet letterlijk maar ik kan heel goed begrijpen dat je het zo geïnterpreteerd hebt, @Nicordam .  Is het koper wat je nu hebt wel redelijk snel? Anders is het idd best een beetje zuur. 

• 13276 reacties
  • 19 oktober 2024

En die glasvezelwekker is ook niet heel betrouwbaar. Ik heb 'm een jaar geleden, toen KPN hier glasvezel via Glaspoort aankondigde, ingesteld. Ondertussen is glasvezel hier actief maar die wekker is nog steeds niet afgegaan. En nu hoeft 't natuurlijk ook niet meer. 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
Henk2304 schreef:

En die glasvezelwekker is ook niet heel betrouwbaar. Ik heb 'm een jaar geleden, toen KPN hier glasvezel via Glaspoort aankondigde, ingesteld. Ondertussen is glasvezel hier actief maar die wekker is nog steeds niet afgegaan. En nu hoeft 't natuurlijk ook niet meer. 

Volgens mij heeft de Glasvezelwekker alleen betrekking op het door KPN zelf aan te leggen glasvezel, via KPN Netwerk. De Glasvezelwekker heeft volgens mij geen betrekking op Glaspoort.

Piet.

• 13276 reacties
  • 20 oktober 2024

Raar, want in de e-mail van kpn waarin de aanleg van glasvezel door Glaspoort werd aangekondigd werd die wekker expliciet genoemd. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 20 oktober 2024

Hebben we het dan over hetzelfde? Via KPN kan dit inderdaad ingesteld worden, dan gaat het over deze glasvezelwekker, ik vermoed dat dit niet werkte omdat het via Glaspoort ging. 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
Alex van KPN schreef:

Hebben we het dan over hetzelfde? Via KPN kan dit inderdaad ingesteld worden, dan gaat het over deze glasvezelwekker, ik vermoed dat dit niet werkte omdat het via Glaspoort ging. 

Ook hier had ik de Glasvezelwekker van KPN ingesteld, maar omdat Glaspoort de aanleg van glasvezel in mijn woonplaats heeft verzorgd heb ook ik geen seintje gehad van de Glasvezelwekker. Vandaar mijn opmerking dat deze wel voor KPN Netwerk, maar niet voor Glaspoort werkt.

Piet.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 6 november 2024

@Erwin van KPN  heb 100mb max adsl  mogelijk , en weinig stabiele verbinding op de koop toe in me huis , die sprieten  soorten liggen al een jaar voor me deur ,

Dnkjw dat je begrijpt dat ik eruit haalde dat ik Glasvezel zou hebben voor me 2 jarige abonnement is afgelopen ,om eerlijk te zijn als ik had geweten dat het niet doorging dan  had ik misschien een andere beslissing genomen maar contract is contract .

• 0 reacties
  • 12 november 2024
Alexandra van KPN schreef:

Nee hoor, je hoeft niet opnieuw toestemming te geven Els. Dit is puur een leuke informatieavond waar je meer details kunt krijgen over hoe de aanleg in zijn werk gaat. En zo te lezen, in de uitnodiging, delen ze dan ook meer over de verwachte planning. Dus als je dat leuk vind, kun je heen gaan.

Een mevrouw van KPN netwerk beheer belde bij mij aan. Raar, want glasvezel krijg ik pas volgend jaar in maart of april. En het bleek om voorbereiding te gaan. 

Terwijl dit al gedaan is dit jaar toen er glasvezel voor mijn huis werd aangelegd. Wat denk ik in augustus gebeurd is.

En ik moet alleen nog op bericht wachten dat ik aangesloten wordt op glasvezel. Dus na overleggen is de mevrouw met oranje hesje weer weg gegaan. En krijg ik volgend jaar een sms en een mail wanneer de modem V12 aangesloten wordt met de oranje kabel wat glasvezel is?

• 13276 reacties
  • 12 november 2024

Die datum van mrt/april 2025 stond ook maanden bij mij in MijnKPN. En toch is het nu al 3 weken actief. Heel betrouwbaar is zo'n verwachting dus niet. 

• 0 reacties
  • 12 november 2024
Alexandra van KPN schreef:

Vanwege wat ik vandaag gevraagd heb wat betreft een medewerkster van KPN netwerk die bij mijn huis aangebeld heeft voor de voorbeiding van glasvezel dus waar waarschijnlijk het kastje voor glasvezel in mijn huis aangesloten gaat worden en weer weg ging niet omdat ik de medewerkster weg wilde sturen maar omdat die medewerkster niet wist wat er al geregeld is ging de medewerkster gelukkig weg hoef ik niet met KPN klantenservice te bellen? Want anders krijg ik eerst de vraag of ik een probleem heb en ik heb tot maart of april 2025 geen problemen met wifi6 en nog de koperaansluiting. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 22 november 2024

Ik lees hier dat ik als bestaande klant nog drie jaar gebruik zou kunnen maken van de koperverbinding, maar toch vertelde een medewerker me net dat koper nu is uitgezet. Voor ons is glasvezel geen optie want dit random  aansluitpunt is buiten in de gang aangelegd. Voor ik mijn abonnementen (+mobiel +interactieve tv) overzet zou ik graag willen weten wat mijn opties zijn. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 22 november 2024

Hoi ​@Marienke : kun je toelichten waarom glasvezel geen optie is?  Is dat een publieke gang? 

In de meeste gevallen volstaat een netwerkkabeltje vanaf een glasvezelpunt naar een modem. Dat kan een monteur vaak prima voor je aanleggen. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 22 november 2024

Dank voor je snelle reactie. Ja klopt is een publieke gang. En ik heb het verder best strak weggewerkt dus allemaal kabels langs de plinten zie ik echt niet zitten. 

Het is ook wel goed om te weten dat er rondom de aansluiting verder geen stopcontact is, en het elektriciteitssysteem drijft elektriciëns tot waanzin want vooroorlogs en zonder aarding. 

Ik zit nu met de Ferrari onder de internetverbindingen… geparkeerd in een wijk met paarden en wagens. Kan ik m’n trouwe oude fiets terugkrijgen? Die rijdt tenminste gewoon.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7527 reacties
  • 22 november 2024

Vanuit het glasvezelpunt (op de foto) zou maar één internetkabel nodig zijn naar je modem toe in je woning. Je modem kun je dan op dezelfde plek neerzetten en zo hoef je geen kabels opnieuw aan te leggen. 🙂

Echter, dat wordt inderdaad lastig zonder stopcontact. Die zal daar wel moeten komen voor de stroom van het glasvezelpunt, dus wat je ook kunt doen is een belafspraak met ons maken hierover.
Mijn collega kan dan alle opties met je doornemen en wie weet is er via die weg snel een oplossing gevonden. 

Het kopernetwerk gaat altijd uit na 3 jaar, dus de oude fiets blijven gebruiken is daarna helaas niet mogelijk. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 22 november 2024

Ok nog een paar vragen: 

Gaan die drie jaar dan in sinds het aansluitpunt er is (begin vorige maand)? Of bij ingebruikname? 

Kan het dan niet de reden zijn van de huidige problemen met mijn modem en interactieve tv, maw mijn DSL zou het onder deze omstandigheden nog moeten doen? 

Is jullie monteur in het bezit van een klopboor en bekend met boren in rode bakstenen draagmuren? 

Wat zijn de geschatte kosten als ik (ook?) zelf voor de aanleg van het stroompunt moet zorgen? 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7527 reacties
  • 22 november 2024
Marienke schreef:

Gaan die drie jaar dan in sinds het aansluitpunt er is (begin vorige maand)? Of bij ingebruikname? 

Zodra de aanleg afgerond is bij jou in de wijk. Je wordt ook ruim van te voren meerdere keren op de hoogte gesteld van de datum waarop het uitgaat. Op glasvezel aan koper uit kun je daar meer over lezen.

Marienke schreef:

Kan het dan niet de reden zijn van de huidige problemen met mijn modem en interactieve tv, maw mijn DSL zou het onder deze omstandigheden nog moeten doen? 

Zou niet moeten. Glasvezelaanleg hoort geen invloed te hebben op je huidige diensten, dus als je nu merkt dat zaken niet goed werken is de belafspraak sowieso een aanrader. Dan kan mijn collega de verbinding ook direct doormeten. 

Marienke schreef:

Is jullie monteur in het bezit van een klopboor en bekend met boren in rode bakstenen draagmuren? 

Haha, dat zal per monteur verschillen. Ze mogen niet altijd dit soort werkzaamheden verrichten. Als ze niet zeker weten of het veilig lukt, ze de apparatuur niet hebben bijvoorbeeld, of het arbo technisch niet kan, dan kunnen ze geen stopcontact aanleggen.

Marienke schreef:

Wat zijn de geschatte kosten als ik (ook?) zelf voor de aanleg van het stroompunt moet zorgen? 

Dat zal ook per elektricien verschillen gok ik. Je kunt eventueel een opdracht op werkspot plaatsen en dan kijken wat het gaat kosten, of in je omgeving informeren als anderen stopcontacten aan hebben laten leggen of elektriciens kennen.  🙂

Reageer