Skip to main content

Glasvezel aangelegd aan de overkant, maar bij mij niet beschikbaar

• July 21, 2026
  • 2 reacties
  • 88 keer bekeken

Beste moderators,

Ik probeer al een tijdje te achterhalen of ik glasvezel kan krijgen. De online postcodecheck geeft aan dat er geen glasvezel aangesloten is en ik kan geen haalbaarheidsonderzoek laten starten omdat het forumulier aangeeft dat er geen glasvezel in mijn wijk ligt.

De situatie is echter als volgt: recht tegenover mijn woning zijn in 2022 nieuwe huizen gebouwd. Deze buren hebben állemaal een werkende KPN glasvezelaansluiting. Mijn eigen woning stamt uit 2013 en is destijds blijkbaar niet meegenomen in de uitrol, waardoor mijn adres nu administratief op 'niet beschikbaar' staat.

De kabel ligt dus letterlijk in de straat aan de overkant. Zou een van de moderators een handmatig ticket kunnen aanmaken richting de afdeling Adresbeheer / KPN Netwerk om te kijken hoe mijn adres alsnog gekoppeld en aangesloten kan worden? Mijn gegevens staan in mijn forumprofiel.

Alvast bedankt!

Sycamore

2 reacties

• July 22, 2026

Klopt mijn aanname dat in jouw hele woonplaats geen glasvezel van KPN ligt behalve dan bij Nieuwbouw woningen. Dan zal je moeten wachten tot de rest van je woonplaats wordt opgepakt. Het zal naar ik verwacht ook om de woningen naast die van jouw gaan.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Sycamore, welkom bij de community! 😊 Ik snap heel goed dat dit vervelend is, zeker als de woningen recht tegenover je al wel over een glasvezelaansluiting beschikken.

Helaas kunnen wij vanuit de community geen handmatig ticket aanmaken om het proces te versnellen of een adres alsnog aan een glasvezeluitrol te laten toevoegen. Op dit moment is het daarom vooral een kwestie van afwachten totdat jouw adres wordt meegenomen in de uitrol.

Ik raad je aan om de postcodecheck af en toe in de gaten te houden. Zodra er iets verandert voor jouw adres, wordt dat daar als eerste zichtbaar.

Ik hoop natuurlijk dat je niet al te lang meer hoeft te wachten!