Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel aangelegd in straat, maar nog geen aansluiting in meterkast, wat nu?

• February 26, 2026
  • 4 reacties
  • 47 keer bekeken

Dag, 

In de zomer van 2025 is er bij ons in de straat glasvezel ingegraven, oranje kabeltjes tot aan de deur gemaakt, en dit zou op afspraak doorgetrokken worden naar de meterkast waarop ik een glasvezel abbootje kon afsluiten bij kpn. De 1e afspraak die werd voorgesteld kon ik niet, vervolgens heb ik teruggebeld en de planner, Richard, poeierde mij af dat ik 14 dagem terug ook al contact had gezocht en ik maar gewoon even rustig moest afwachten. Ok, prima. Paar maanden later weer gebeld, nu door een andere aannemer, deze stelde een datum voor en een tijdsvak, tussen 12 en 17 uur. Daarop gaf ik aan vanaf 15.30 uur thuis te zijn, dit was ineens een probleem, waarop ik ook weer terug gebeld zou worden. 

Nu zitten we in februari 2026, en krijg ik net een mail, dat 'het gebied' is afgesloten. Maar als ik de postcode check invul staat er dat er nog een aansluiting aan komt. Nu heb ik eens bij andere buren geinformeerd end eze hebben we een aansluiting tot aan de meterkast. Geen idee wat dit betekent, maar nu zit ik dus zonder glasvezel en wel met zo een leuk oranje kabeltje bij mijn voordeur.

Wat wordt er nu gedaan, of van mij verwacht? Heb al mijn abbootjes bij de kpn, mobiel en internet maar ,iu graag die glasvezel willen hebben. Maar begin de indruk te krijgen dat kpn en de aannemers, de mensen van het kastje naar de muur sturen. 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@AngryHungOverHippo als de postcodecheck zegt dat er glasvezel op jouw adres beschikbaar is, even via 0800 0402 contact opnemen met KPN helpdesk en verzoeken om migratie van koper naar glas.

Dan wordt e.e.a. in gang gezet.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 26, 2026

Beste ​@AngryHungOverHippo als de postcodecheck zegt dat er glasvezel op jouw adres beschikbaar is, even via 0800 0402 contact opnemen met KPN helpdesk en verzoeken om migratie van koper naar glas.

Dan wordt e.e.a. in gang gezet.

@JanD, bedankt voor de snelle reactie. Zal ik vammiddag gelijk eens naar toe bellen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 26, 2026

@JanD, bedankt voor de snelle reactie. Zal ik vammiddag gelijk eens naar toe bellen.

Graag gedaan ​@AngryHungOverHippo en laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@AngryHungOverHippo, welkom op onze community! Ik zie dat JanD al goed meedenkt. 

We hebben hier ook een handig artikel over geschreven: