Skip to main content
Antwoord

Glasvezel aangesloten in meterkast maar nog niet bestelbaar via KPN

• September 21, 2025
  • 7 reacties
  • 96 keer bekeken

Ongeveer een jaar geleden is bij ons glasvezel aangelegd in de tuin tot aan de voorgevel. Door verbouwing van tuin was het niet mogelijk om de kabel naar binnen te krijgen. Hierdoor is de aanleg van glasvezel naar onze woning stopgezet.

Afgelopen week heb ik toch voor elkaar gekregen dat de kabel naar binnen gebracht kon worden en heeft iemand van glaspoort het kastje in de meterkast aangesloten. Ik kan op dit moment op mijn postcode huisnummer nog geen KPN glasvezel bestellen. Kan dit komen omdat de aanleg van glasvezel op mijn adres administratief is gestopt? Ik wil graag glas bestellen, maar de klantenservice bij KPN kon mij ook niet verder helpen omdat ze zeggen dat er geen glasvezel aanwezig is. Mijn buren hebben wel glasvezel dus het netwerk zou er klaar voor moeten zijn.

hoe nu verder?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@CH11, als de buren al een werkende verbinding is kan ik me voorstellen dat je verwacht dat ook te hebben inderdaad. Had je al gekeken op kpn.com/glasvezel? Als je je postcode en huisnummer daar invult krijg je te zien wat de status is van het netwerk. Als het niet volledig is aangelegd zal dat daar worden aangegeven, en als het wel volledig is kan je daar direct zelf een abonnement aanvragen.

7 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 23, 2025

Hoi ​@CH11, als de buren al een werkende verbinding is kan ik me voorstellen dat je verwacht dat ook te hebben inderdaad. Had je al gekeken op kpn.com/glasvezel? Als je je postcode en huisnummer daar invult krijg je te zien wat de status is van het netwerk. Als het niet volledig is aangelegd zal dat daar worden aangegeven, en als het wel volledig is kan je daar direct zelf een abonnement aanvragen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

Hoi Jasper,

dat is het vreemde. Eerst was die optie er wel om glasvezel te bestellen. Echter ik denk doordat de aannemer aan KPN heeft aangegeven dat mijn woningen destijds niet kon worden aangesloten dat het nu ineens niet meer mogelijk is. Afgelopen vrijdag is het kastje geïnstalleerd in de meterkast en als het goed is zou de wijk er ook al klaar voor moeten zijn want de buren hebben al een werkende verbinding.

ergens moet er iets omgezet worden in jullie systemen dat de glasvezelkabel nu wel is aangesloten zodat ik kan bestellen. Glaspoort heeft alle data als het goed is aan jullie doorgegeven afgelopen vrijdag samen met de metingen. Ik kom

gewoon niet verder nu……

• September 23, 2025

Dus vrijdag is de glasvezelkabel naar binnen gelegt en afgemonteerd in zo'n wit vierkant doosje?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

Dus vrijdag is de glasvezelkabel naar binnen gelegt en afgemonteerd in zo'n wit vierkant doosje?

Ik heb een zwart doosje van Nokia hangen waar de oranje kabels zijn aangesloten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

dit kastje is vrijdag opgehangen en aangesloten

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

Volgens mij is er nu wat omgezet in jullie systeem, want glasvezel is nu voor mij bestelbaar 😀

Jasper van KPN
Moderator

Dat Nokia kastje wordt vaak ook pas opgestuurd na het aanvragen van een abonnement, maar die heb je al dus. Als je het nu wel kunt aanvragen lijkt het erop dat de terugkoppeling van de aanleg nog niet volledig verwerkt was, en nu wel. Ik ga er vanuit dat je het nu kunt aanvragen en daarna aansluiten 🙂