Skip to main content
Vraag

Glasvezel aangesloten in meterkasten in onze buurt maar niet leverbaar

• September 21, 2025
  • 11 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik heb sinds een maand of 4 -5 twee glasvezel aansluitingen in mijn meterkast zitten, een van Odido (ODF) en een van KPN. De glasvezel aansluiting van Odido is al een paar maanden actief en ik kan dus een glasvezel abonnement bij Odido afsluiten. Vreemd is echter dat er op de aansluiting van KPN nog geen signaal zit terwijl alle straten in de omgeving van mijn woonadres wel een actieve glasvezel aansluiting hebben. De straat waar ik woon, in Hoogvliet, hebben de 4 flats in de postcode 3192XD huisnummer 101-235 (oneven), 3192XG huisnummers 297-387 (oneven), 3192XH huisnummers 397-511 (oneven) en 3192XK huisnummer 601-769 (oneven) wel een KPN glasvezel aansluiting in de appartementen maar is er geen KPN glasvezel leverbaar. De flats/huizen er tegenover, postcodes 3192XL huisnummer 2-116 (even) hebben wel een actieve glasvezel aansluiting van KPN net als de huizen van alle straten verderop in de wijk. Mijn vraag aan KPN, wanneer kan ik KPN glasvezel gaan afnemen. Mijn huidige contract bij Ziggo loopt eind oktober af en ik zou eventueel willen overstappen. Kan KPN mij duidelijkheid verschaffen?

11 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Henk Bloemen 

Welkom op de community van KPN.

Begrijpelijk, dat je graag wilt weten wanneer je gebruik kunt maken van de glasvezelaansluiting van KPN, zodat je kunt overstappen van Ziggo naar KPN.

Dit kun je zelf checken door middel van je postcode en huisnummer op de webpagina van Netwerkbeheerder KPN, klik hiervoor op de volgende link: Planning en Aanleg glasvezelnetwerk

Hier staat de meest actuele informatie op, en de laatste stand van zaken op jouw woonadres.

Daarnaast kun je ook checken of het al mogelijk is om een internet abonnement af te kunnen sluiten bij KPN (met overstapservice), klik hiervoor op de volgende link: Glasvezel internet abonnement

Ook op deze pagina vul je jouw postcode en huisnummer in.

Laat even weten wat daaruit naar voren is gekomen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Henk Bloemen. Welkom op de community! Bedankt voor je bericht en de duidelijke uitleg. Ik begrijp dat het verwarrend is dat je KPN aansluiting nog geen signaal heeft, terwijl andere aansluitingen in de buurt wel actief zijn.

Leuk om te horen dat je overweegt over te stappen naar KPN! Heb je al contact opgenomen met KPN Netwerkbeheer? Zij kunnen precies kijken waarom jouw aansluiting nog niet actief is en wanneer deze mogelijk beschikbaar wordt.

Als je dat nog niet hebt gedaan, raad ik aan dit te doen. Zo weet je zeker waar je aan toe bent voordat je overstapt van Ziggo.

Glasvezelaanleg bij KPN: Hoe werkt het?

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • September 23, 2025

Hoi ​@Henk Bloemen. Welkom op de community! Bedankt voor je bericht en de duidelijke uitleg. Ik begrijp dat het verwarrend is dat je KPN aansluiting nog geen signaal heeft, terwijl andere aansluitingen in de buurt wel actief zijn.

Leuk om te horen dat je overweegt over te stappen naar KPN! Heb je al contact opgenomen met KPN Netwerkbeheer? Zij kunnen precies kijken waarom jouw aansluiting nog niet actief is en wanneer deze mogelijk beschikbaar wordt.

Als je dat nog niet hebt gedaan, raad ik aan dit te doen. Zo weet je zeker waar je aan toe bent voordat je overstapt van Ziggo.

Glasvezelaanleg bij KPN: Hoe werkt het?

Ik woon toevallig in hetzelfde postcode gebied: 3192XA en de status van die pagina klopt helaas weinig van. Vorig jaar april (2024 dus) is de hele straat open geweest voor KPN. Dat is een aardig eindje overigens, zo'n 200m. Daarna is er nog een vriendelijk man in KPN jasje een stukje (oranje) kabel komen leggen tot aan mijn gevel. Maar volgens de status van KPN wordt er een plan gemaakt en worden we juni/juli 2026 (!) aangesloten. Vorig jaar was dat nog juni/juli 2025. Volgens de aannemer ligt er nog geen kabel in de straat. Heb ze maar een paar fotootjes gestuurd van de werkzaamheden…. Hoop niet dat de administratie zo'n zooitje is dat ze daadwerkelijk nog een keer 200meter kabel gaan aanleggen…..

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 24, 2025

Ik heb een informatie verzoek per email gestuurd naar KPN netwerk. Afwachten dus wat die gaan zeggen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 2, 2025

Inmiddels 10 dagen verder en het blijft oorverdovend stil aan de kant van KPN. Kennelijk geen behoefte om te reageren. Conclusie, dan maar geen glasvezel van KPN. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • October 2, 2025

Inmiddels 10 dagen verder en het blijft oorverdovend stil aan de kant van KPN. Kennelijk geen behoefte om te reageren. Conclusie, dan maar geen glasvezel van KPN. 

heel herkenbaar

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 2, 2025

Kijk naar werk dagen ipv dagen, weekenden tellen niet mee vergeet dat niet.

Tevens is KPNNETWERK een ander bedrijf dan KPN zelf.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • October 2, 2025

Ik wacht al een maand of 5 ;) 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 2, 2025

Mijn ouders al een jaar of 4 😉

Dus ja ik weet hoe slecht KPNNETWERK is en hoe slecht ze communiceren.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • October 2, 2025

Mijn ouders al een jaar of 4 😉

Dus ja ik weet hoe slecht KPNNETWERK is en hoe slecht ze communiceren.

ik wacht al langer op glasvezel, maar een maand of 5 op een reactie van een klacht die ik heb ingediend. Wel reactie gehad dat ze ernaar gaan kijken, maar daarna taal noch teken….

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 2, 2025

​@influenza Bij mijn ouders is jaren geleden bij buren wel glasvezel aangelegd maar bij ouders niet, dus het speelt al jaren langer helaas.

En op klachten gebeurt gewoon niks, laatste wat er gebeurde was dat er een KPN monteur kwam om glasvezel aan te sluiten maar dat gaat moeilijk als je überhaupt niet is aangelegd toch?

En daarna is het  weer maanden stil…

Het is wachten tot de normale kabel wederom kapot gaat dan moeten ze wel wat gaan doen.

Want ook dat is al eerder gebeurd helaas.