Skip to main content

Beste kpn,

 

Er is gister door de binnen en buitendienst glasvezel aangesloten waarbij er gelijk opviel dat er geen signaal binnen kwam en het alarm knipperde. Er zou vervolgens contact met mij worden opgenomen in de loop van de dag door kpn infra (door binnendienst aangemeld bij infra, wrs patchkast probleem). Kreeg keurig een sms voor t middaguur dat ze langs zouden komen, maar nooit meer iemand gezien of belletje gehad. 
 

Kastje gisteravond en vanochtend 2min van stroom af gehad en weer opgestart, nog steeds alarm. Enig idee wat de status is of het probleem?

 

Alvast bedenkt

Hoi @Jeekee80 . Ik zie een nieuwe afspraak staan:     

25-09-2023 tussen 13:00 - 15:00

 

Ben jij daar van op de hoogte? (en is er in de tussentijd ook nog contact geweest met KPNNetwerk?)


Beste Erwin,

 

Was me wel bekend, maar was biet helemaal duidelijk wat eenzelfde monteur kwam doen. Bleek na nabellen dat dit kennelijk een andere monteur is die de patch mag zetten. Want waarschijnlijk is die niet gezet of verkeerd gezet. 
 

Maar thanks voor het nazoeken en je reactie. Eerst maar even afwachten of dit het probleem oplost. 


Monteur vandaag geweest. Kon zelf niet de patch zetten aangezien de patchkast officieel nog niet is vrijgegeven aan kpn of iets dergelijks. Maar deze topmonteur wist het wel voor elkaae te krijgen dat kpn-infra toch een melding maakte dat er iets aan hun kant niet goed was (na 3x iemand anders te hebben gesproken bij hun helpdesk voor monteurs en 2x er niet zoveel gedaan kon worden maar plots de 3e keer bellen wel, waarvoor dank!). Volker-Wessels stond binnen een uur op de stoep en wat blijkt, kabelbreuk.  Hoe dan? Er is toch gecontroleerd dat de kabel correct is aangelegd alvorens deze is vrij geven? Er zijn na het ingraven van de kabels geen werkzaamheden meer geweest aan de straat (eigen weg met paar huizen en onder eigen weg is kabelbreuk). 
 

Anyhow, de monteur van Volker-Wessels was binnen 30s m ook weer gevlogen met de mededeling dat er een afspraak moet volgen voor reparatiewerkzaamheden. Neem toch aan dat hij dat regelt en niet ik. Maar hoe kom ik daar achter of die werkzaamheden ook gemeld worden en dan ook worden ingepland? Gezien alle verhalen op t forum vrees ik dat dit weer in maanden tellen gaat worden. 
 

Iemand ervaring met kabelbreuk nog voordat ie het ooit gedaan heeft?


Hoi @Jeekee80 . Ik kijk weer even mee en ik zie dat de monteur een ticket voor KPNNetwerk/onderaannemer heeft gemaakt. Nu even wachten tot zij contact zoeken.

Helaas kan ik niks zeggen over hun agenda en bezetting :-(

 


Het aansluiten van glasvezel is een drama . Vanmiddag monteur gehad die de kabel van uit de meterkast heeft getrokken naar modem in de huiskamer. Alleen glasvezel kastje blijft op alarm staan . Monteur heeft het doorgegeven er zou binnen 4 uur iemand komen vd afdeling netwerk niemand gezien en hoe nu verder?? Weer een snipperdag voor kpn opnemen . Zo slordig dat je gewoon niks hoort


@Theodore 3 . Maak even een eigen topic aan voor je vraag.  Of we je kunnen helpen kan ik niet beloven maar dan kunnen we iig even meekijken.


Hoe maak ik die aan 


Hoe maak ik die aan 

https://forum.kpn.com/topic/new?fid=9